شنبه 1 اردیبهشت 1403

اتهام کلاهبرداری به یک شرکت سرمایه گذاری رمزارز توسط دادستان نیویورک

دادستان کل نیویورک پرونده ای را علیه یک پلتفرم سرمایه گذاری رمزارز تنظیم کرده و آن را تحت اتهام کلاهبرداری یک میلیون دلاری قرار داده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، دادستان کل ایالت نیویورک، لتیتیا جیمز، پلتفرم سرمایه گذاری رمزارز «کوین سید» را به اتهام کلاهبرداری یک میلیون دلاری از هزاران سرمایه گذار مورد تعقیب قانونی قرار داده است.

به گفته دادستان کل، کوین سید و مدیر عامل آن «دلگردالای داواسامبو» و مدیر مالی سابق «سوخبات لخاگوادورج» تجارت غیرقانونی انجام دادند و از سال 2017 تا مه 2018 اقدام به کلاهبرداری از سرمایه گذاران کردند:

«کوین سید به جای فروش سهام، توکن دیجیتال فروخت تا سرمایه خود را برای حمایت از رشد تجارت خود جمع کند. متهمان به سرمایه گذاران نشان دادند که پول جمع شده در ICO برای سرعت بخشیدن به رشد کوین سید و توسعه جهانی استفاده می شود.»

این اتهامات به کوین سید در مرکز اسناد دادگاه پیرامون نقض «قانون مارتین»، یک اقدام ضد کلاهبرداری مستقر در نیویورک مطرح شده است. در ICO توکن CSD خود که در دسامبر 2017 راه اندازی شد، کوین سید با فروش 200000 توکن بیش از 100000 دلار جمع آوری کرد.

اگر میخواهید از جدیدترین اخبار رمز ارز با خبر شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

دادستان کل اظهار داشت سرمایه گذاران در مورد احتمال سود حاصل از توکن های CSD، که علیرغم عدم موفقیت در ثبت به عنوان فروشنده اوراق بهادار، توسط متهمان توزیع شد، گمراه شدند: «سرمایه گذاران تنها به دلیل تلاش متهمان برای ایجاد، راه اندازی و گسترش برنامه تلفن همراه کوین سید، منتظر سود بودند. با این حال، متهمان به عنوان فروشنده اوراق بهادار در قانون تجارت عمومی ثبت نشده اند.»

این پرونده همچنین مدیران کوین سید را به گمراه کردن مشتریان در زمینه سوابق حرفه ای خود و ارائه نادرست اطلاعات در مورد میزان کارمزد های معامله به سرمایه گذاران متهم می کند.

این سند همچنین به پست آنلاین منتشر شده توسط کوین سید برای جلب سرمایه گذاران برای شرکت در ICO خود استناد می کند: «این یک فرصت عالی برای جوانانی است که می خواهند در بازار رمزارز درآمد کسب کنند. بسیاری از آنها به احتمال زیاد از این برنامه به عنوان زمینه ای برای سرمایه گذاری های بزرگتر در فضای ارز مجازی بهره خواهند برد. این تضمین شده است که به محض ورود ارزش سکه کوین سید در بازار نقش مهمی خواهد داشت.»

این دادخواهی اضافه کرد: «در حقیقت، تقریباً سه سال بعد، توکن CSD در هیچ جایی ثبت نشده است.»

با این حال داواسامبو به بیزنس اینسایدر گفت که او این ادعا را رد می کند و کوین سید به کاربران آمریکایی اجازه شرکت در ICO خود را نداده است و از سال 2018 هیچ کاربری را از نیویورک قبول نکرده است.

وی گفت: «من مطمئن هستم كه این دادخواست پر از اتهامات دروغین است. این شرم آور است.»

به نظر می رسد دادستان کل قصد دارد عملیات کوین سید را متوقف کند، زیرا او به دنبال صدور دستور به متهمان برای پرداخت خسارت ناشی از آن، جدا کردن همه مبالغ به دست آمده، بازپرداخت به سرمایه گذاران و ممنوعیت معامله آنها با اوراق بهادار و کالا ها در نیویورک است.

لتیتیا جیمز با قانون مارتین در زمینه سرمایه گذاری های مبتنی بر رمزارز بیگانه نیست، زیرا او در حال حاضر درگیر پرونده قضایی علیه «بیت فینکس» و عرضه کننده استیبل کوین «تتر» است. پرونده های مربوط به ارز های دیجیتال به عنوان اوراق بهادار بدون مجوز نیز در این ماه سر خط اخبار بوده اند، همانطور که در پرونده اخیر SEC علیه ریپل و توکن XRP مشاهده شد.

مطالب مرتبط:

سرقت رمزارز با کلاهبرداری سیم کارتی

اعتراف به کلاهبرداری 90 میلیون دلاری رمزارز در آمریکا

سرقت رمزارز در کلاهبرداری تعویض سیم کارت

رشد کلاهبرداری با پرداخت رمزارز در استرالیا

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته