شنبه 15 اردیبهشت 1403

احتمال تسلط نهنگ ها بر سهام گذاری اتریوم 2

صرافی رمزارزی کوین بیس (Coinbase) از علاقه مندان اتریوم 2 خواسته که از طریق استخر این صرافی به سهام گذاری بپردازند؛ اقدامی که موجب نگرانی کارشناسان است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از یوتودی، صرافی کوین بیس از سهام گذاران اتریوم 2 دعوت کرده که از طریق استخر این صرافی به سهام گذاری بپردازند. اما جاستین دریک (Justin Drake) محقق برجسته بنیاد اتریوم توصیه می کند که از خانه خودتان این کار را انجام دهید.

امروز چهارشنبه 17 فوریه، کوین بیس در پیامی توییتری از طرح جدید سهام گذاری اتریوم 2 خود رونمایی کرد.

براساس این طرح، این صرافی سود سالانه 7.5 درصد برای سهام گذاری اتریوم 2 از طریق استخر این صرافی می دهد.

 


اتریوم چیست و چگونه کار می‌کند؟


 

اما چنین پیشنهاد هایی ممکن است خطراتی برای غیرمتمرکز بودن اتریوم 2 داشته باشد. جاستین دریک یک پیش بینی از نفوذ احتمالی کوین بیس روی تأییدکنندگان اتریوم 2 در صورت پیوستن مشتریان این صرافی ارائه داده است.

با توجه به اینکه مشتریان دیگر غول صرافی متمرکز یعنی کراکن (Kraken) هم اکنون 16.4 درصد از 2.8 میلیون سکه را سهام گذاری کرده اند، این نفوذ می تواند گسترده باشد.

اگر دارندگان اتریوم در کوین بیس به اندازه مشتریان کراکن فعال باشند، احتمالاً بتوانند 1,400,000 اتر را قفل کنند. تا این لحظه، قرار سپرده اتریوم 2 از 3.1 میلیون اتر سهام گذاری شده عبور کرده است.

ازین رو، کوین بیس به راحتی می تواند کنترل 31 درصد از تأییدکنندگان را به دست آورد که از نگاه آقای دریک چیز خوبی نیست. لذا او به کاربران پیشنهاد می کند که خودشان در خانه سهام گذاری کنند.

عبور از مرز 3,000,000 اتر در قرارداد سپرده اتریوم 2 کمتر از چهار ماه برای دارندگان اتر وقت برد. تازه ترین آمار ها حاکی است که حدود 90,000 تأییدکننده در اتریوم 2 فعال است. ارزش دلار این قرارداد از 5.3 میلیارد دلار فراتر رفته است.

مطالب مرتبط:

دلیل نوسانات قیمت اتریوم چیست؟

گس (Gas) در اتریوم چیست؟

ترون در کاربرد تتر از اتریوم سبقت گرفت

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته