سه‌شنبه 29 اسفند 1402

احتمال ورود شرکت اپل به بازار رمزارزها

شرکت RBC Capital Markets به تازگی در گزارشی از احتمال ورود شرکت اپل به بازار ارز های دیجیتال با یک نرم افزار تبادل رمزارز خبر داد.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین گیپ، پس از اعلام خرید بیت کوین توسط شرکت تسلا در روز دوشنبه، همه چشم ها به اپل است و کارشناسان این صنعت می گویند که احتمالاً خبر بزرگ بعدی در این حوزه مربوط به این غول مستقر در کالیفرنیا باشد.
گزارشی پژوهشی که به تازگی از سوی شرکت RBC Capital Markets منتشر شده حاکی است که اپل اکنون یک فرصت آشکار برای ارایه یک نرم افزار معامله رمزارز دارد که می تواند به این شرکت کمک کند تا سهم بزرگی از این بازار را به دست بیاورد.
براساس این گزارش، اپل مهارت فنی لازم و اکوسیستم امنی دارد که می تواند خرید و فروش رمزارز را برای سرمایه گذاران خرد بسیار آسان کند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی

RBC صرف نظر از بررسی های مقرراتی، بر این باور است که اپل می تواند سیستمی بسته عرضه کند که امنیتی بسیار سطح بالا داشته و از فعالیت های خرابکارانه جلوگیری کند. اپل همچنین می تواند با ارائه کیف پول مخصوص خود، به پیشرو جهانی در حوزه رمزارز تبدیل شود.
جالب اینجا است که این گزارش بیان داشته که ورود اپل به بازار رمزارز احتمالاً ممنوعیت این حوزه از سوی دولت را بسیار کاهش می دهد. تحلیلگر RBC گفته است: «اگر آمریکا مالک بیشتر دارایی های رمزنگاری شده باشد، منطقی نخواهد بود که آن ممنوع کند.»
اگرچه گمانه زنی ها حاکی از ورود اپل به بازار رمزارز در آینده نزدیک است، اما این شرکت در رویکرد خود به این بازار تاکنون محتاطانه عمل کرده است. در سال 2014، اپل همه نرم افزارهای رمزارزی را از فروشگاه خود حذف کرد.
اما با توجه به رشد حضور سرمایه گذاران خرد در این بازار، مدتی بعد در این سیاست خود بازنگری کرد. در حال حاضر اپل اجاره استفاده از دستگاه های آیفون را برای استخراج رمزارز نمی دهد. همچنین، به کاربران کارت های اعتبار اپل پی (Apple Pay) امکان خرید رمزارز نمی دهد.
در حال حاضر انتظار پشتیبانی اپل از معاملات رمزارزی کمی بلند پروازانه به نظر می رسد. اما اینکه این شرکت به پیروی از تسلا بخشی از نقدینگی خود را به خرید بیت کوین اختصاص دهد، انتظاری نامعقول نیست.
اگر اپل هم مانند تسلا 10 درصد از نقدینگی ذخیره خود را به بیت کوین اختصاص دهد، به معنای ورود 16 میلیارد دلار به این بازار است که حجم قابل توجهی است.

مطالب مرتبط:

جعبه ابزار کریپتو محصول جدید اپل

مدیر ارشد اجرایی کوین بیس: اپل همچنان نسبت به رمزارزها موضع خصمانه ای دارد

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته