پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

بررسی احتمال کلاهبرداری دو صرافی رمزارز ترکیه

مقامات در ترکیه، در حال بررسی دو صرافی ارز دیجیتال در این کشور پس از توقف ناگهانی معاملات هستند. مقامات دسترسی به حساب های بانکی صرافی دوم را مسدود کرده و تاکنون چهار نفر را بازداشت کرده اند. 62 نفر نیز در ارتباط با اولین صرافی که مدیرعامل آنها از کشور فرار کرده است بازداشت شده اند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، خبرگزاری دولتی آنادولو روز جمعه اعلام کرد، به دنبال احتمال کلاهبرداری و فرار توسط صرافی ارز دیجیتال تودکس، یک پلتفرم معاملات رمزارز دیگر نیز توسط مقامات ترکیه در حال بررسی است.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


وبیت کوین یک پلتفرم معاملات رمزارز مستقر در ترکیه، پس از اینکه بانک مرکزی این کشور استفاده از رمزارز برای پرداختها را ممنوع کرد، به دومین صرافی رمزارز تبدیل شد که در حدود یک هفته با مشکلات روبرو شده است.

وبیت کوین روز جمعه با انتشار اطلاعیه ای در وب سایت خود نوشت: «با توجه به تحولات اخیر در صنعت پول رمزارز، حجم عملیات ما بسیار بالاتر از حد انتظار بود. ما می خواهیم با تأسف اظهار کنیم که این وضعیت ما را به یک وضعیت بسیار دشوار در زمینه امور مالی سوق داده است.» در این بیانیه ادامه می دهد:
«ما تصمیم گرفتیم فعالیت های خود را متوقف کنیم تا همه مقررات و ادعاها را برآورده کنیم.»

شورای رسیدگی به جرایم مالی ترکیه (MASAK) حساب های بانکی داخلی وبیت کوین را مسدود کرده و تحقیقات در مورد این پلتفرم را آغاز کرده است. یک دادستان محلی روز شنبه گفت، تاکنون چهار نفر به عنوان بخشی از تحقیقات بازداشت شده اند.

محمت نادر یاگچی، دادستان در جنوب غربی شهر موگلا، در بیانیه ای گفت:
«چهار مدیر و پرسنل این شرکت روز شنبه به اتهام کلاهبرداری بازداشت شدند.»

این به دنبال آن بود که مقامات 62 نفر را در ارتباط با صرافی ارز دیجیتال تودکس بازداشت کردند، در حالی که مدیر عامل شرکت پس از توقف معاملات در پلتفرم خود از کشور فرار کرده است. مشتریان شکایات خود را علیه این شرکت اعلام کرده اند زیرا 2 میلیارد دلار از وجوه آنها غیرقابل دسترسی است.

تودکس و وبیت کوین حدود یک هفته پس از آنکه بانک مرکزی ترکیه استفاده از ارزهای دیجیتال را به عنوان وسیله پرداخت در این کشور ممنوع کرد، معاملات را متوقف کردند. در اعلامیه رسمی بانک مرکزی آمده است: «دارایی های رمزارز نمی توانند به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای پرداخت ها استفاده شوند. هیچ خدماتی برای استفاده مستقیم یا غیرمستقیم از دارایی های رمزارز در پرداخت ها ارائه نمی شود.»

کد خبر: 1400020604MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

صرافی ارز دیجیتال (Exchange) چیست؟

اولین تجربه کاربران در خرید ارزهای دیجیتال احتمالاً شامل یک بستر تبادل ارز رمزنگاری شده خواهد بود. صرافی ارز دیجیتال یا Exchange یک بستر...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته