جمعه 10 فروردین 1403

آلگوراند می خواهد سبزترین بلاک چین باشد

پلتفرم ارز دیجیتال با محوریت محیط زیست، «آلگوراند» (ALGO) متعهد شده است که با همکاری شرکت ارائه دهنده راهکار های حفظ محیط زیست «کلایمیت ترید»، سبزترین بلاک چین موجود باشد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از فین بلد، در بیانیه مطبوعاتی، آلگوراند همچنین اعلام کرد که این بلاک چین کاملا خنثی است و استاندارد پایایی در بخش دارایی های دیجیتال را تعریف می کند.


بلاک چین چیست


شرکت فین تک اسپانیایی کلایمیت ترید به شرکت ها کمک می کند تا انتشار کربن را کاهش دهند و پروژه های مربوط به محیط زیست را برای دستیابی به هدف های خود تامین مالی کنند. این شرکت شفافیت و قابلیت ردیابی کربن را فراهم می کند و در حال حاضر بر روی بیش از 150 پروژه با بیش از 20 شرکت کار می کند.

برای دستیابی به شبکه بدون کربن، این دو نهاد قصد دارند یک اوراکل پایایی ارائه دهند که رد پای کربن آلگوراند را روی زنجیره ثبت می کند. این اوراکل رد پای کربن آلگوراند را برای تعداد مشخصی بلوک مشخص خواهد کرد و مقدار معادل اعتبار کربن با استفاده از قراردادهای پیشرفته هوشمند در یک خزانه سبز به عنوان «دارایی استاندارد آلگوراند» (ASA) قفل می شود.

بنیانگذار آلگوراند، سیلویو میکالی باور دارد که تعیین تاثیرات زیست محیطی فناوری غیرمتمرکز پیچیده است. به گفته میکالی:
«ما درک می کنیم که مکانیسم اندازه گیری تاثیرات زیست محیطی یک بلاک چین جهانی، غیرمتمرکز و به طور گسترده مورد استفاده، بسیار پیچیده و ظریف است. به همین دلیل است که ما با کلایمیت ترید همکاری می کنیم تا تلاش های خودآگاهانه درباره محیط زیست را ادامه دهیم و مضاعف کنیم.»

سوابق شبکه آلگوراند باعث افزایش پذیرش آن شد

در میان تغییر به سمت پایایی در بخش فناوری غیرمتمرکز، آلگوراند خاطرنشان می کند که شاهد افزایش پذیرش بوده است. سازمانهای برجسته مستقر در شبکه آلگوراند شامل پلنت واچ و گلوبال کربن هلدینگ هستند.

تا 31 مارس 2021 ، شبکه این پلتفرم بیش از ده میلیون حساب کاربری را به خود دیده است. آلگوراند از بدو تأسیس خود بر پایایی تمرکز کرده است. این شبکه، اجماع اثبات کار را به عنوان بخشی از به حداقل رساندن توان رایانشی به کار نمی گیرد. در عوض، آلگوراند ادعا می کند که یک بلاک چین کاملاً مبتنی بر اثبات سهام است.

در دنیای ارزهای دیجیتال، پایایی موضوع اصلی بحث و مجادله بوده است. به طور خاص، منتقدان زنده ماندن بیت کوین را در دراز مدت زیر سوال می برند، با اشاره به اینکه استخراج آن مقدار زیادی برق مصرف می کند.

با این حال، بسیاری معتقدند که پایایی هنگامی حاصل خواهد شد که استخراج با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر انجام شود. در حال حاضر، استخراج در مقیاس بزرگ در مناطقی با برق ارزان و فراوان مانند منطقه شمال غربی چین انجام می شود.

کد خبر: 1400020605MGMMMF

مطالب مرتبط:

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

استکینگ رمزارز | تمام آنچه که باید درمورد سپرده گذاری رمزارز بدانید!

بر خلاف وب اولیه، بلاک چین به حمایت دولتی نیاز ندارد

ضرورت توجه بزرگان دیتا به فناوری بلاک چین

محتوای غیرقانونی و بلاک چین

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته