شنبه 1 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال الراند (EGLD)

 

الراند EGLD یک پروتکل بلاک چین است که به دنبال ارائه تراکنش های بسیار سریع با استفاده از راهکار شاردینگ (شکستن یک پایگاه داده بسیار بزرگ به اجزای کوچک تر و قابل مدیریت) است. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به بررسی EGLD توکن بومی بلاک چین الراند می پردازیم.

این پروژه خود را به عنوان یک اکوسیستم فناوری برای اینترنت جدید توصیف می کند، که شامل فناوری مالی، امور مالی غیرمتمرکز و اینترنت اشیا است. طبق گزارشات، پلتفرم اجرای قراردادهای هوشمند آن توانایی انجام 15000 تراکنش در ثانیه، با تأخیر شش ثانیه ای و کارمزد 0.001 دلار را دارد.

این بلاک چین یک توکن بومی با نام eGold یا EGLD دارد و برای پرداخت کارمزد های شبکه، سهام گذاری و پاداش دادن به اعتبارسنجان استفاده می شود.

الراند برای اولین بار در آگوست 2019 معرفی شد و شبکه اصلی آن در ژوئیه سال 2020 فعال شد.

موسسان الراند چه کسانی هستند؟

الراند در اواخر سال 2017 توسط برادران بنجامین و لوسیان مینکو در کنار لوسیان تودئا به عنوان راه حلی برای حل مشکل مقیاس پذیری بلاک چین، که به نظر آنها مهمترین مشکل پیش روی این صنعت است، تأسیس شد.

پیش از الراند، بنیامین و لوسیان مینکو در ساخت «متا چین کپیتال»، یک صندوق سرمایه گذاری دارایی های دیجیتال، مشارکت داشتند، که در آن بنجامین به عنوان مدیر عامل و لوسیان به عنوان مدیر ارشد فناوری مشغول به کار بودند.

بنجامین مینکو علاوه بر سرمایه گذاری اولیه در پروژه هایی مانند زیلیکا، تزوس، بریو و بایننس، مسئول تولید، بازاریابی و جامعه برای پلتفرم بلاک چین NEM از 2014 تا 2015 بود. لوسیان مینکو به عنوان یک مهندس فناوری اطلاعات و یک متخصص امنیت شناخته می شود، که با Uhrenwerk 24 ، Cetto و Liebl Systems ، تجربه کار دارد.

تودئا یک کارآفرین فناوری سریالی است که قبلاً مدیر عامل Soft32، سایت بازبینی و بارگیری نرم افزار بود، و به عنوان شریک mobilPay ، یک برنامه پرداخت تلفن همراه را تاسیس و به عنوان مدیر آن فعالیت کرده است. او همچنین یک سرمایه گذار فرشته (سرمایه‌گذاری که سرمایه یک یا چند شرکت نوپا را فراهم می‌کند) است، که در شرکت فناوری بیومتریک TypingDNA و سیستم حسابداری SmartBill سرمایه گذاری کرده است.

چه چیزی الراند را منحصر به فرد می کند؟

الراند خود را به عنوان یک پلتفرم بلاک چین برای اقتصاد مبتنی بر اینترنت جدید، اپلیکیشن های غیرمتمرکز و استفاده شرکتی توصیف می کند. نقطه قوت اصلی آن مقیاس پذیری بالا است، و آنها بیان می کنند که این اولین شبکه بلاک چین است که در آن تمام وضعیت، شبکه و تراکنش ها شاردینگ می شود. طبق مقاله اقتصادی آنها، این شرکت به دنبال ایجاد اکوسیستم خود و تاسیس EGLD به عنوان یک دارایی ذخیره ارزش است.

برای دستیابی به این هدف، این شبکه بر روی 2169 نود اعتبارسنج اجرا و به چهار شارد تقسیم می شود: سه شارد اجرایی، هر کدام با ظرفیت 5400 تراکنش در ثانیه و یک شارد هماهنگ کننده، که همان متا چین است. معماری شاردینگ تطبیق پذیر الراند، وضعیت، تراکنش ها و شبکه را کاملاً شارد می کند. وقتی تقاضای توان برآورده نمی شود می تواند با افزودن شارد مقیاس بندی کند. این آزمایش برای اجرای 263000 تراکنش در ثانیه در یک محیط عمومی با 1500 نود از 29 کشور در 50 شارد انجام شد.

به منظور افزایش پذیرش، این پروژه همچنین از توسعه دهندگان بر روی این پلتفرم پشتیبانی می کند و به آنها امکان می دهد 30 درصد از کارمزد های قرارداد هوشمند را به عنوان پاداش وفاداری دریافت کنند.

چه تعداد سکه الراند (EGLD) در گردش وجود دارد؟

مدل اقتصادی الراند دارای محدودیت عرضه است که از 20،000،000 EGLD شروع می شود، با توکن های جدید ضرب شده برای پاداش دادن به اعتبار سنج های شبکه. حداکثر میزان عرضه هرگز نمی تواند از 31،415،926 EGLD فراتر رود، اما با پردازش تراکنش های بیشتر این تعداد کاهش می یابد.

توکن بومی الراند برای اولین بار از طریق فروش خصوصی در دسترس خریداران قرار گرفت که در آن 19 درصد از عرضه اولیه آن فروخته شد، 7.5 درصد بلافاصله پس از تولید توکن و 15.41 درصد دیگر هر سه ماه عرضه می شد. الراند همچنین عرضه اولیه صرافی را در بایننس برگزار کرد که در آن 25 درصد فروخته شد و بلافاصله در دسترس قرار گرفت.

توکن های الراند برای اولین بار در بایننس چین تحت عنوان ERD با عرضه کل 20 میلیارد توزیع شد. 500 میلیون در نوامبر 2019 سوزانده شد و به عنوان نشانه های ERC-20 در بلاک چین اتریوم ضرب شد و این شرکت یک رویداد مبادله توکن را در سپتامبر 2020 برای دارندگان توکن ها برای تعویض نشانه های ERC-20 و BEP-2 خود برای توکن های اصلی EGLD راه اندازی کرد. در طی این فرآیند، کل عرضه توکن EGLD از 20 میلیارد به 20 میلیون کاهش یافت.

امنیت شبکه الراند چگونه است؟

الراند از الگوریتم اجماع اثبات سهام ایمن استفاده می کند که در آن نود ها برای شرکت در فرایند اعتبار سنجی، توکن های EGLD خود را سهم گذاری می کنند و به هر اعتبار سنجی براساس فعالیت گذشته امتیاز داده می شود که بر روی بودن یا نبودن آنها نیز تأثیر می گذارد. اگر درجه اعتبار سنجی خیلی کم شود، انتخاب نمی شود و باید جریمه پرداخت کند. اعتبار سنج ها همچنین می توانند از شبکه حذف شوند و سهام آنها کاهش یابد در صورتی که به طور مداوم به روشی مغایر با یکپارچگی شبکه عمل کنند.

اعتبار سنج ها به طور تصادفی و به روشی انتخاب می شوند که نه می توان آنها را پیش بینی و نه اصلاح کرد. علاوه بر این، اعتبارسنج ها به عنوان راهی برای جلوگیری از تبانی، به طور دوره ای بین شارد ها جابجا می شوند. نود ها با استفاده از الگوریتم Boneh-Lynn-Shacham یا BLS برای محافظت رمزنگاری قوی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

الراند را از کجا می توانید خریداری کنید؟

EGLD را می توان در صرافی های ارز دیجیتال مانند بایننس، اکی اکس، بیت فینکس و بیت مکس خریداری کرد. این ارز در مقابل ارزهای فیات مانند دلار آمریکا و روپیه اندونزی، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین وبایننس کوین و استیبل کوین ها مانند Tether (USDT) و Binance USD (BUSD) قابل معامله است.

کد خبر: 1400010605MGMCMF

مطالب مرتبط:

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

بر خلاف وب اولیه، بلاک چین به حمایت دولتی نیاز ندارد

ضرورت توجه بزرگان دیتا به فناوری بلاک چین

ارز مجازی(Virtual Currency)چیست؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته