پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال ثور چین (RUNE)

ثور چین یک پروتکل نقدینگی غیرمتمرکز است که به کاربران امکان می دهد دارایی های ارز دیجیتال را به راحتی در سراسر شبکه ها مبادله کنند بدون اینکه حراست کامل دارایی های خود را از دست بدهند.

با ثور چین، کاربران می توانند بدون نیاز به اعتماد به دفاتر سفارش برای تأمین نقدینگی، به راحتی یک دارایی های رمزارز را با دیگری بدون نیاز به مجوز مبادله کنند. در عوض، قیمت های بازار از طریق نسبت دارایی های موجود در یک استخر حفظ می شود.

توکن کاربردی بومی پل فرم ثور چین RUNE است. این توکن به عنوان ارز پایه در اکوسیستم ثور چین استفاده می شود و همچنین برای حاکمیت و امنیت پلتفرم به عنوان بخشی از مکانیزم های مقاومت Sybil ثورچین استفاده می شود، زیرا نود های ثور چین برای شرکت در فرایند اجماع چرخشی خود باید حداقل 1 میلیون RUNE را سپرده گذاری کنند.

بودجه ثور چین از طریق عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز (IDO) که از طریق صرافی غیرمتمرکز بایننس در ژوئیه 2019 میزبانی گردید، تأمین شد. شبکه اصلی آن در ابتدا در ژانویه 2021 راه اندازی شد، اما در حال حاضر یک به روزرسانی چند زنجیره ای برای سال 2021 برنامه ریزی شده است.

چه کسانی بنیانگذاران ثور چین هستند؟

طبق گفته نماینده رسمی ناشناس ثور چین، این پلتفرم مدیر عامل، بنیانگذار و مدیر ندارد. در عوض، توسعه گسترده تر پلتفرم از طریق «گیت لب» (یک پلتفرم توسعه عملیات) سازمان یافته است.

علاوه بر این، افرادی که در حال حاضر روی این پروژه کار می کنند عمدتا ناشناس هستند. باز هم، یک نماینده رسمی دیگر ثور چین اظهار داشت که این کار برای محافظت از پروژه و اطمینان از تمرکز زدایی آن است.

یک توییت توسط این پروژه نظریه حفظ پروژه با یک تیم ناشناس را به شرح زیر شفاف سازی می کند:

  • توسعه دهندگان برای نود ها کار می کنند، با ارسال کدی که سیستم را با ارزش تر می کند.
  • نود ها با اطمینان از دارایی و آنلاین بودن، برای سهم گذاران کار می کنند.
  • سهم گذاران سرمایه ای را به ارمغان می آورند که برای مبادله گران در بازار قرار داده شده است.
  • مبادله گران کارمزد هایی را پرداخت می کند که فعالیت اقتصادی به همراه دارد.

چه چیزی ثور چین را منحصر به فرد می کند؟

ثور چین از یک سیستم منحصر به فرد برای کمک به کاهش مسئله «ضررهای موقتی» استفاده می کند، ضررهای موقتی که یک تأمین کننده نقدینگی می تواند هنگام کمک به استخرهای نقدینگی تجربه کند.

این پلتفرم سود محور نیست. کلیه هزینه های تولید شده توسط این پروتکل مستقیماً به کاربران تعلق می گیرد و هیچ گونه تدارکاتی برای تیم در نظر گرفته نشده است. در عوض، این تیم با صرفا نگهداری RUNE دقیقاً مانند هر کس دیگر انگیزه می گیرد.

توکن RUNE در حال حاضر بر روی چندین بلاک چین از جمله بایننس چین و اتریوم در دسترس است.

چه تعداد سکه ثور چین (RUNE) در گردش وجود دارند؟

تا فوریه 2021 ، از مجموع 500 میلیون حداکثر عرضه، 158.4 میلیون RUNE در گردش است.

همانطور که قبلا اشاره کردیم، ثور چین در ابتدا به وسیله عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز در صرافی غیرمتمرکز بایننس راه اندازی شد. به عنوان بخشی از عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز، 20 میلیون RUNE فروخته شد. پیش از این، در دوره های قبلی تأمین اعتبار، 130 میلیون RUNE فروخته شده بود.

طبق پیشنهاد رسمی صرافی غیرمتمرکز بایننس، 10 درصد از کل عرضه 50 میلیون توکنی به تیم ثور چین اختصاص یافت و تا زمان راه اندازی شبکه اصلی قفل شد، که پس از آن هر ماه 20 درصد آزاد می شوند.

در حال حاضر ثور چین دارای منحنی انتشار است که از نرخ سالانه 30 درصدی آغاز می شود. این برنامه قرار است پس از ده سال نرخ سالانه 2 درصد را هدف قرار دهد.

امنیت شبکه ثور چین چگونه است؟

ثور چین با استفاده از Cosmos SDK ساخته شده و از مکانیسم اجماع Tendermint استفاده می کند. این باعث می شود شبکه از طریق سیستم جدید اثبات سهام تحمل خطای بیزانس که شامل تعداد زیادی اعتبار سنج است که با هم کار می کنند تا بلوک های تراکنش ها را پیشنهاد و نهایی کنند، از حملات در امان بماند.

فراتر از این، قراردادهای هوشمند ثور چین توسط چندین شرکت امنیتی شخص ثالث، از جمله شرکت «سرتیک»، که البته هیچ نقطه آسیب پذیری پیدا نکرد، بررسی شده است.

ثور چین (RUNE) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

RUNE یک ارز دیجیتال محبوب است که برای خرید و معامله در تعداد زیادی از پلتفرم های صرافی متمرکز و غیرمتمرکز در دسترس است. برجسته ترین آنها بایننس (متمرکز) و سوشی سواپ (غیرمتمرکز) هستند.

تا فوریه 2021، اکثریت قریب به اتفاق جفت های معاملاتی RUNE شامل جفت های رمزارز به رمزارز هستند. با این وجود RUNE را می توان با وون کره در صرافی پرو بیت و دلار آمریکا از صرافی اف تی ایکس خریداری کرد.

کد خبر: 1400012103MGMCMH

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال الراند (EGLD)

آشنایی با ارز دیجیتال دش (DASH)

آشنایی با ارز دیجیتال پلکادات (DOT)

آشنایی با ارز دیجیتال هارمونی (ONE)

آشنایی با ارز دیجیتال سینتتیکس (SNX)

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته