شنبه 1 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال رن (REN)

رن (REN) یک پروتکل باز است که برای ایجاد تعامل پذیری و نقدینگی بین پلتفرم های مختلف بلاک چین ساخته شده است. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی ارز دیجیتال این پروتکل می پردازیم.

رن که پیش تر به پروتکل ریپابلیک معروف بود، RenVM ، شبکه اصلی ماشین مجازی خود را در ماه مه سال 2020 راه اندازی کرد و در سال 2018 عرضه اولیه 34 میلیون دلاری سکه (ICO) خود را تکمیل کرد.


بلاک چین چیست


توکن اصلی پروتکل، REN ، به عنوان تضمینی برای آن نود های در حال اجرا که از RenVM حمایت می کنند، معروف به دارک نود ها عمل می کند.

رن قصد دارد با حذف موانع نقدینگی بین بلاک چین ها، به توسعه قابلیت دسترسی و تعامل پذیری بپردازد، و در نتیجه امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را گسترش دهد.

بنیانگذاران رن چه کسانی هستند؟

رن توسط تاییانگ ژانگ، مدیر عامل آن، در سال 2017 تاسیس شد. در ابتدا پروتکل ریپابلیک نامیده می شد، و رن برای اولین بار در ژانویه 2018 معرفی شد، و ژانگ مورد استفاده اصلی آن را به عنوان «استخر تاریک غیرمتمرکز» توضیح داد.

ژانگ خود تجربه زیادی در فضای ارز های دیجیتال دارد، و همچنین صندوق سرمایه گذاری رمزارزی ویرجیل کپیتال را نیز بنیان گذاشته است.

پیش از این، ژانگ در سال 2014 بنیانگذار نیو کد بود، یک استارتاپ توسعه وب و نرم افزار. دیگر بنیانگذار نیو کد، جز گولاتی، اکنون به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار برای رن کار می کند.

چه چیزی رن را منحصر به فرد می کند؟

رن یک پلتفرم پیچیده با موارد استفاده چندگانه است، اما در نهایت برای غلبه بر موانع ورود و سرمایه گذاری پروژه های دیفای طراحی شده است.

به عنوان یک افزونه، به پروژه های دیفای اجازه می دهد دارایی های رمزارز خارجی مانند بیت کوین و زی کش را به پیشنهادات خود بیاورند. به طور گسترده تر، کاربران در واقع می توانند بدون استفاده از مراحل میانی، مانند استفاده از نسخه های به اصطلاح wrapped توکن، هر توکنی را بین هر دو بلاک چین مبادله کنند، به عنوان مثال Wrapped Bitcoin (WBTC) و Wrapped Ethereum (WETH).

RenVM شبکه ای از رایانه های مجازی است که یک ماشین مجازی را تشکیل می دهد. به دستگاههای پشتیبان در شبکه که RenVM را تشکیل می دهند دارک نود گفته می شود.

رن برای عملیات داخلی کارمزد های مختلفی را دریافت می کند، اما بیشتر آنها به سود واقعی منجر نمی شوند، در عوض به ماینر ها پرداخت می شوند. به عنوان یک توکن ERC-20 ، REN همچنین هزینه های مختلف گس را برای تامین تراکنش ها جذب می کند.

چند سکه رن (REN) در گردش وجود دارد؟

REN دارای محدودیت عرضه ثابت 1 میلیارد توکن است که بیشتر آنها در گردش هستند. رن در سال 2018 یک فروش عمومی و پیش فروش انجام داد که طی آن در مجموع 60.2 درصد از عرضه به سرمایه گذاران فروخته شد.

رن دارای یک صندوق ذخیره است که در ابتدا 19.9 درصد از کل عرضه به آن اختصاص داده شده بود، در حالی که 9.9 درصد دیگر به مشاوران، تیم و بنیانگذاران آن اختصاص یافته است. توکن های تیم با یک دوره قفل دو ساله، و مشاوران همراه با قفل شش ماهه ارائه می شوند.

10 درصد دیگر از منابع REN به طور خاص برای فعالیت هایی مانند مشارکت و توسعه در نظر گرفته شده است.

REN یک توکن با استاندارد ERC-20 است.

امنیت شبکه رن چگونه است؟

RenVM یک پروتکل تحمل خطای بیزانس است که تولید کلید آستانه ECDSA و امضای آن را از طریق رایانش امن چند طرفه (sMPC) تسهیل می کند. این امکان را برای RenVM فراهم می کند تا کلیدهای خصوصی (ECDSA) را به صورت ایمن بر روی بلاک چین های مختلف مدیریت کند، و امکان تغییر توکن بین این بلاک چین ها (یعنی تعامل پذیری) را فراهم می کند.

رن (REN) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

REN یک توکن قابل معامله آزاد است و در صرافی های بزرگ مختلفی وجود دارد. از بین آن ها، بایننس و هوبی گلوبال بیشترین حجم معاملات را تا اکتبر سال 2020 دارند. جفت های معاملاتی شامل ارزهای دیجیتال، فیات و استیبل کوین ها می باشند.

کد خبر: 1400020211MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال نم (XEM)

آشنایی با توکن یونی سواپ (UNI)

آشنایی با ارز دیجیتال زیرو ایکس (ZRX)

آشنایی با ارز دیجیتال اطلس پروتکل (ATP)

آشنایی با ارز دیجیتال هدرا هشگراف (HBAR)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته