جمعه 10 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال ریون کوین (RVN)

ریون کوین یک شبکه دیجیتال همتا به همتا (P2P) است که هدف آن پیاده سازی موارد استفاده بر روی بلاک چین بیت کوین است. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی ارز دیجیتال ریون کوین و ویژگی های آن می پردازیم.

ریون کوین یک شبکه دیجیتال همتا به همتا (P2P) است که هدف آن پیاده سازی موارد استفاده بر روی بلاک چین مورد نظر، طراحی شده برای کنترل کارآمد یک عملکرد خاص است: انتقال دارایی از یک طرف به طرف دیگر.

ریون کوین به روی فورک کد بیت کوین ساخته شده است، و در تاریخ 31 اکتبر 2017 معرفی شد و باینری ها را برای استخراج در 3 ژانویه 2018 بر اساس آنچه راه اندازی عادلانه نامیده می شود، منتشر کرد: بدون استخراج اولیه، عرضه اولیه سکه یا گزینه های دیگر.

این سکه با اشاره به سریال تلویزیونی Game of Thrones (بازی تاج و تخت) نام گذاری شد.

چه کسانی بنیانگذار ریون کوین هستند؟

وایت پیپر ریون کوین توسط بروس فنتون، ترون بلک و جوئل ویت منتشر شد.

آنها از نظر اکثریت جامعه رمزارز از این نظر برجسته هستند که قبل از شروع این پروژه، همگی تجار و توسعه دهندگان باتجربه ای بودند.

فنتون به دلیل عضویت در هیئت مدیره و مدیر اجرایی «بنیاد بیت کوین» از 2015 تا 2018 به خوبی در جامعه شناخته شده است. پیش از رمزارز، در دهه 90 او به عنوان نایب رییس بانک مورگان استنلی و همچنین 13 سال به عنوان مدیر Atlantis Consulting مشغول به کار بود. در حال حاضر، او به عنوان مدیر ارشد در «چین استون لبز»، یک استارتاپ فناوری مالی، مشغول به فعالیت است.

ترون بلک یک توسعه دهنده اصلی نرم افزار با بیش از 30 سال تجربه، از جمله رهبری چندین شرکت نرم افزاری به عنوان مدیر عامل است. وی از سال 2013 وارد حیطه رمزارز شد و در چندین سرمایه گذاری از جمله Verified Wallet ، CoinCPA و t0 شرکت کرده است.

او در حال حاضر در Medici Ventures ، یکی از شرکت های تابعه Overstock.com که روی اپلیکیشن های فناوری بلاک چین متمرکز است، استخدام شده است.

ویت مدیر ارشد فناوری در Overstock.com ، یک خرده فروشی آنلاین معروف است. پیش از این، او همچنین با Medici Ventures در نقش مدیر ارشد عملیات و مدیر ارشد فناوری مشغول بوده است. او یک توسعه دهنده باسابقه نرم افزار است که کار خود را پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه یوتا در سال 1998 درست در وسط حباب دات-کام آغاز کرد.

چه چیزی ریون کوین را منحصر به فرد می کند؟

به عنوان فورک کد بیت کوین، ریون کوین دارای چهار تغییر اساسی است: برنامه عرضه اصلاح شد (با پاداش بلوک 5000 RVN)، زمان بلوک به یک دقیقه کاهش یافت، عرضه سکه 21 میلیارد تعیین شد (ده برابر بیشتر از BTC) و یک الگوریتم استخراج که قصد داشت تمرکز استخراج از طریق سخت افزار ASIC را کاهش دهد.

ریون کوین برای حل مشکل انتقال دارایی و معاملات از طریق بلاک چین تلاش می کند. پیش از این، اگر کسی دارایی در بلاک چین بیت کوین ایجاد می کرد، ممکن بود به طور تصادفی نابود شود، وقتی که یک نفر سکه های به وجود آمده از آن طریق را معامله می کرد.

سکه های RVN به عنوان ارز داخلی در شبکه طراحی شده اند و برای عرضه دارایی های توکن در ریون چین باید سوزانده شوند. دارایی ها می توانند منعکس کننده هر چیزی باشند: اشیا قابل نگهداری در دنیای واقعی مانند طلا یا یورو فیزیکی، کالاها و اشیا مجازی، سهمی از پروژه مانند سهام و اوراق بهادار، یا یک ساعت دستمزد شخصی و غیره.

چند سکه ریون کوین (RVN) در گردش وجود دارند؟

ریون کوین بر روی آزاد و عادلانه بودن به عنوان یک ارز دیجیتال اصرار دارد. هیچ استخراج اولیه، و عرضه اولیه سکه ای برای اهدای جوایز به سازندگان یا بنیانگذاران وجود نداشت.

در طی سه سال از آغاز به کار آن (تا مارس 2021)، 39 درصد سکه ها استخراج شده اند. کل عرضه 21 میلیارد سکه است.

امنیت شبکه ریون کوین چگونه است؟

ریون کوین یک فورک بیت کوین است، بنابراین توسط قدرت تمرکززدایی و ریاضیات محافظت می شود. ریون کوین از یک الگوریتم استخراج اثبات کار به نام KAWPOW استفاده می کند، که در 6 مه 2020 جایگزین X16R و X16RV2 شد. این نه تنها امنیت را تضمین می کند بلکه برای مقاومت در برابر ASIC طراحی شده است.

گروه الگوریتم X16r در ابتدا از 16 الگوریتم مختلف هشینگ برای هر بلوک در حال استخراج استفاده می کرد، اما ترتیب استفاده از آنها برای هر بلوک متفاوت بود و از 8 بایت آخر هش بلوک قبلی مشتق شده بود. تصور می شد که ضرورت سازگاری هر چرخه هیچ مزیتی به ASIC ها نسبت به پردازنده ها و پردازنده های گرافیکی نمی دهد.

سرانجام، ASIC برای آن ایجاد شد و ریون کوین مجبور شد به الگوریتمی کاملاً متفاوت، KAWPOW ، که یک نسخه کمی اصلاح شده از ProgPow بود، تغییر یابد، که این خود یک «ات هش» تکامل یافته بود و برای استخراج از طریق پردازنده های گرافیکی بهینه شده بود.

این، همراه با تعهد توزیع عادلانه، به این معنی است که هیچ فرد یا سازمانی قدرت هش کافی جهت تلاش برای حمله 51 درصدی یا ایجاد هر نوع شوک قیمت مصنوعی در بازار را نخواهد داشت یا قادر نخواهد بود.

متأسفانه، یک حمله معروف به بلاک چین ریون کوین اتفاق افتاد که عموم مردم در مورد آن در تاریخ 3 ژوئن 2020 مطلع شدند. در طی این حمله، هکرها موفق به ضرب ناگهانی 315 میلیون سکه RVN شدند که حدود 1.5 درصد از کل عرضه 21 میلیاردی ریون کوین بود. توکن های به سرقت رفته 5.7 میلیون دلار برآورد شد. هیچ یک از دارندگان سکه، مستقیماً تحت تأثیر حمله قرار نگرفتند.

ریون کوین (RVN) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

RVN یک سکه آزاد برای معامله است که دارای جفت های معاملاتی در برابر استیبل کوین هایی مانند تتر (USDT) ، ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت کوین و اتریوم و ارز فیات است.

در حال حاضر صرافی های برتر برای معاملات در ریون کوین شامل بایننس، هوبی گلوبال، اکی اکس، ZG.com و وی سی سی اکسچنج هستند.

البته توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.

کد خبر: 1400012709MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال امنی (OMNI)

آشنایی با ارز دیجیتال درِپ (DREP)

آشنایی با ارز دیجیتال پولیگان (MATIC)

آشنایی با ارز دیجیتال نییر پروتکل (NEAR)

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین اس وی (BSV)

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته