جمعه 7 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال لوپرینگ (LRC)

ارز LRC یک توکن ارز دیجیتال مبتنی بر اتریوم است، یک پروتکل باز که برای ساخت صرافی های رمزارز غیرمتمرکز طراحی شده است.
در سال 2020 ، متوسط حجم معاملات روزانه کل بازار ارزهای دیجیتال در محدوده تقریبی 50 تا 200 میلیون دلار نوسان داشت. بیشتر این معاملات در صرافی های متمرکز ارزهای دیجیتال انجام می شد.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


چنین پلتفرم هایی دارای یک سری نقاط ضعف مشترک برای همه آنها هستند، بنابراین نوع جدیدی از صرافی ها (غیر متمرکز) ایجاد شده است که سعی در کاهش این معایب دارد. با این حال، صرافی های کاملا غیرمتمرکز نیز بدون نقص و ایراد نیستند.

هدف ادعا شده لوپرینگ، ترکیب تطبیق سفارش متمرکز با تسویه سفارش غیر متمرکز بر روی بلاک چین در یک محصول هیبریدی است که بهترین جنبه های صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز را خواهد داشت.

توکن های LRC در آگوست 2017 در هنگام عرضه اولیه سکه (ICO) در دسترس عموم قرار گرفتند، در حالی که پروتکل لوپرینگ برای اولین بار در دسامبر 2019 در شبکه اصلی اتریوم مستقر شد.

چه کسانی بنیانگذار لوپرینگ هستند؟

بنیانگذار و مدیر عامل فعلی بنیاد لوپرینگ، که مدیریت تولید پروتکل لوپرینگ را بر عهده دارد، دانیل وانگ، مهندس نرم افزار و کارآفرین مستقر در شانگهای چین است.

وانگ دارای مدرک لیسانس علوم کامپیوتر از دانشگاه علم و صنعت چین و همچنین مدرک کارشناسی ارشد در همین رشته از دانشگاه ایالتی آریزونا است.

قبل از شروع کار در لوپرینگ، وانگ چندین سمت مدیریتی و اجرایی در شرکت های بزرگ فناوری داشته است: او مهندس نرم افزار ارشد در تولید کننده تجهیزات پزشکی بوستون ساینتیکال، مدیر ارشد سیستم مهندسی، جستجو، پیشنهادات و تبلیغات در غول تجارت الکترونیکی چینی یعنی JD.com و همچنین یک مهندس ارشد فناوری و ارشد نرم افزار در گوگل بوده است.

وانگ همچنین چندین شرکت را تاسیس کرده است، از جمله شرکت فناوری اطلاعات یونرانگ و شرکت خدمات ارز دیجیتال کوین پورت تکنولوژی.

چه چیزی لوپرینگ را منحصر به فرد می کند؟

ایده اصلی لوپرینگ ترکیب عناصر صرافی های ارز دیجیتال متمرکز و غیرمتمرکز برای ایجاد پروتکلی است که از مزایای منحصر به فرد آنها بهره مند شود و ناکارآمدی ها را از بین ببرد.

صرافی های متمرکز در حال حاضر روش اصلی خدمات معامله رمزارز هستند. گرچه بسیار محبوب و راحت هستند، اما استفاده از یک صرافی متمرکز خطرات زیادی را به همراه دارد، که اصلی ترین آنها ماهیت حضانتی آن است. از آنجا که این صرافی ها سرمایه کاربران را بین نقاط واریز و برداشت آنها نگه می دارند، به دلیل حملات احتمالی هکرها، بازیگران مخرب داخل صرافی یا مداخلات رگولاتوری، این وجوه در معرض خطر از بین رفتن کامل یا جزئی قرار می گیرند.

یکی دیگر از مشکلات عمده صرافی های متمرکز عدم شفافیت است: این واقعیت که معاملات در بلاک چین انجام نمی شوند بلکه بیشتر در سوابق داخلی صرافی ذخیره می شوند، امکان دستکاری قیمت توسط صرافی را فراهم می کند و به آن اجازه می دهد تا از سرمایه کاربر برای اهداف غیر مجاز استفاده کند.

به منظور از بین بردن این مشکلات، در سال های اخیر نوع جدیدی از خدمات معاملات ظاهر شده است: صرافی رمزارز غیرمتمرکز. به جای نگه داشتن سرمایه کاربر در حضانت و پردازش داخلی معاملات، این سفارشات به خرید و فروش کمک می کند تا مستقیما با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و معاملات را بر روی بلاک چین عمومی انجام دهند.

در حالی که خطرات حضانت و شفافیت را حذف می کنید، صرافی های غیرمتمرکز معایبی را برای خود به همراه می آورد: عمدتا، کارایی پایین (وقتی با گزینه های متمرکز مقایسه می شود) همراه با قابلیت های محدود بلاک چین اساسی و نقدینگی پراکنده.

پروتکل لوپرینگ به دنبال حفظ مزایای صرافی های غیرمتمرکز و کاهش یا از بین بردن ناکارآمدی آنها از طریق راهکارهای هیبریدی نوآورانه است. از طریق مدیریت سفارشات به صورت متمرکز اما تسویه معاملات بر روی بلاک چین، لوپرینگ انتظار دارد که کارایی اجرای سفارش را افزایش دهد و همچنین عملکرد نقدینگی صرافی های غیرمتمرکز را بهبود ببخشد.

چند سکه لوپرینگ (LRC) در گردش وجود دارد؟

عرضه توکن های LRC توسط قراردادهای هوشمندی که شامل پروتکل لوپرینگ است، اداره می شود.

روش اصلی کسب LRC از طریق اصطلاحا استخراج حلقه ای است: به منظور بهبود نقدینگی شبکه لوپرینگ، سفارشات موجود در آن دقیقا مانند جفت معاملاتی دو ارز دیجیتال مطابقت ندارند. در عوض، این پروتکل می تواند تا 16 سفارش برای ارزهای دیجیتال مختلف را در یک معامله دایره ای که حلقه سفارش نامیده می شود، مخلوط و مطابقت دهد.

نود های موجود در شبکه لوپرینگ به دلیل ترکیب سفارشات فردی در حلقه های سفارش، حفظ دفتر سفارشات عمومی و سابقه معامله و در بعضی موارد پخش سفارشات به سایر رله ها، از طریق توکن های LRC جایزه می گیرند.

این رمزارز دارای عرضه حداکثری 1,374,513,896 سکه است که 1,222,767,707 سکه در حال حاضر در گردش هستند.

امنیت شبکه لوپرینگ چگونه است؟

لوپرینگ با استفاده از بلاک چین اتریوم و نئو کار می کند و برنامه ریزی برای پشتیبانی از بلاک چین کوانتوم نیز وجود دارد. هر یک از این شبکه ها توکن خاص خود را دارند: LRC برای اتریوم، LRN برای نئو، و LRQ در صورت راه اندازی در شبکه کوانتوم.

این توکن ها توسط کارکرد های هش پلتفرم های بلاک چین اساسی خود ایمن می شوند: LRC توسط ات هش، LRN توسط SHA256 و RIPEMD160، و LRQ توسط الگوریتم نسخه 3 اثبات سهام کوانتوم.

لوپرینگ (LPC)را از کجا می توانید خریداری کنید؟

LRC در بسیاری از صرافی ها در دسترس است، برخی از عمده ترین و معتبرترین موارد عبارتند از: کوین بیس، بیلکسی، اکی اکس، و بایننس.

کد خبر: 1400021109MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال فلو (FLOW)

آشنایی با ارز دیجیتال وان اینچ (1INCH)

آشنایی با ارز دیجیتال وییجر توکن (VGX)

آشنایی با ارز دیجیتال وزیر ایکس (WRX)

آشنایی با ارز دیجیتال دنت (DENT)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته