پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال هدرا هشگراف (HBAR)

هدرا هشگراف با لقب «لایه اعتماد اینترنت»، یک شبکه عمومی است که به افراد و مشاغل اجازه می دهد تا اپلیکیشن های غیرمتمرکز (DApp) قدرتمند ایجاد کنند. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com شما را با ارز دیجیتال شبکه هدرا هشگراف و ویژگی های جالب آن آشنا می کنیم.

این سیستم به عنوان یک سیستم عادلانه تر و کارآمد طراحی شده است که برخی از محدودیت های پلتفرم های مبتنی بر بلاک چین های قدیمی را از بین می برد، مانند عملکرد کند و بی ثباتی.

بودجه آن از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) در آگوست 2018 تأمین شد و برای اولین بار دسترسی آزاد به شبکه اصلی خود را بیش از یک سال بعد در سپتامبر 2019 آغاز کرد. به عنوان بخشی از عرضه اولیه سکه، سرمایه گذاران قادر به خرید توکن کاربردی بومی این پلتفرم با کمترین قیمت ممکن بودند.

توکن HBAR در شبکه عمومی هدرا نقش دوگانه ای دارد.

اولین و مهمترین نقش این است که، HBAR سوختی است که خدمات هدرا را تأمین می کند، مانند قراردادهای هوشمند، ذخیره سازی پرونده و معاملات منظم. دومین نقش این است که، این توکن برای کمک به امنیت شبکه استفاده می شود، زیرا کاربران HBAR می توانند توکن های خود را برای کمک به حفظ یکپارچگی پلتفرم سهم گذاری کنند.

چه کسانی بنیانگذار هدرا هشگراف هستند؟

هدرا هشگراف دو بنیانگذار دارد: دکتر لیمون بیرد و مانس هارمون.

دکتر لیمون بیرد به عنوان سرمایه گذار الگوریتم اجماع توزیع شده هشگراف شناخته می شود و در حال حاضر به عنوان دانشمند ارشد هدرا فعالیت می کند.

قبل از تأسیس هدرا هشگراف، بیرد دارای بیش از یک دهه تجربه در زمینه های مختلف علوم کامپیوتر و امنیت بود و قبلاً به عنوان دانشمند ارشد تحقیقات در «مرکز آکادمی تحقیقات سایبر اسپیس» کار می کرد. او همچنین با حفظ سمت، بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری در Swirlds Inc ، پلتفرمی برای ساخت اپلیکیشن های غیرمتمرکز است.

از طرف دیگر، مانس هارمون مدیر عامل شرکت هدرا و یک مدیر مجرب فناوری و یک کارآفرین با تجربه است. هارمون حدود دو دهه تجربه مدیریت نقش های اجرایی در شرکت های برجسته، از جمله در صنعت امنیت آی تی را دارا است. مانند دکتر لیمون بیرد، مانس هارمون نیز مانند دکتر بیرد یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Swirlds است.

علاوه بر بنیانگذاران، تیم رهبری هدرا همچنین بیش از ده نفر را تشکیل می دهد که بسیاری از آنها مشاغل متفاوتی داشته اند.

چه چیزی هدرا هشگراف را منحصر به فرد می کند؟

برخلاف اکثر پلتفرم های ارز دیجیتال، هدرا هشگراف بر روی بلاک چین رایج ساخته نشده است. درعوض، این شرکت یک نوع کاملاً جدید از فناوری دفتر کل توزیع شده را معرفی می کند که با نام هشگراف شناخته می شود.

این فناوری به آن امکان می دهد تا بسیاری از گزینه های مبتنی بر بلاک چین را در چندین زمینه اصلی از جمله سرعت، هزینه و مقیاس پذیری بهبود بخشد. تراکنش های هدرا دارای متوسط کارمزد فقط 0.0001 دلار آمریکا هستند و در کمتر از پنج ثانیه به سرانجام می رسند. به طور کلی، هدرا هشگراف ادعا می کند که می تواند بیش از 10000 تراکنش در ثانیه را مدیریت کند، در مقایسه با محبوب ترین بلاک چین های مبتنی بر اثبات کار (PoW) با حدود 5 تا 20 تراکنش در ثانیه.

این پلتفرم چندین سرویس عمده شبکه را ارائه می دهد. از جمله:

• یک سرویس توکن که به کاربران امکان می دهد تا تنها با چند خط کد، توکن های قابل تعویض و غیرقابل تعویض (NFT) را به راحتی در هدرا پیکربندی و ضرب کنند.
• یک سرویس اجماعی که به عنوان یک لایه اعتماد برای هر اپلیکیشن یا شبکه ای که به یک ثبت وقایع مطمئن و قابل تأیید نیاز دارد، عمل می کند.
• ابزارهای قرارداد هوشمند که به توسعه دهندگان اجازه می دهد اپلیکیشن های غیرمتمرکز قدرتمند و کارآمد ایجاد کنند.
• خدمات ذخیره سازی غیرمتمرکز پرونده با ویژگی هایی شامل اثبات حذف، تغییر پذیری کنترل شده و منقضی شدن پرونده بر اساس زمان.

چه تعداد سکه HBAR در گردش وجود دارد؟

هدرا هشگراف، HBAR ، حداکثر در مجموع 50 میلیارد واحد برای عرضه دارد. از این تعداد، تا ژانویه 2021 تقریبا هفت میلیارد در گردش بودند که معادل حدود 14 درصد از کل عرضه است.

هدرا گزارش های منظمی را منتشر می کند که جزئیات زمان آزاد سازی موج بعدی توکن های HBAR را توضیح می دهد.

با توجه به منابع هدرا، هر دو بنیانگذار پروژه هر کدام به مبلغ دو میلیارد HBAR ، معادل 4 درصد از کل عرضه هدیه دریافت کردند. این توکن ها در یک دوره شش ساله واگذار می شوند.

سایر مدیران ارشد هدرا (که قبل از سال 2018 به این سازمان ملحق شده اند) بین 250 میلیون تا 300 میلیون سکه دریافت می کنند. این توکن ها برای دوره ای واگذار می شوند که در دسامبر 2021 پایان می یابد.

طبق گزارش وایت پیپر هدرا (منتشر شده در ژوئن 2020)، تخمین زده می شود که حدود 17.03 میلیارد HBAR تا سال 2025 در گردش باشد معادل 34 درصد از کل عرضه.

امنیت شبکه هدرا هشگراف چگونه است؟

هدرا هشگراف برای ایمن نگه داشتن شبکه خود از یک سیستم اجماع جدید معروف به اجماع هشگراف استفاده می کند.

این یک شورای حکومتی چرخشی متشکل از 39 سازمان بسیار متنوع است که در 11 صنعت مختلف گسترش یافته اند.

اینها با هدایت پایگاه کد هدرا، رأی دادن به تصمیمات پلتفرم و کار با نود های اولیه در شبکه عمومی هدرا مشغول هستند.

هدرا از فرم جدیدی از پروتکل اثبات سهام (PoS) استفاده می کند که به کاربران HBAR اجازه می دهد منابع خود را برای کمک به محافظت از شبکه در اختیار داشته باشند. در حال حاضر، همه نود های هدرا توسط خود هدرا یا اعضای شورای حاکم اداره می شوند، اما برنامه هایی برای تغییر در آینده وجود دارد.

به طور کلی، تنظیمات امنیتی هدرا اطمینان حاصل می کند که تحمل خطای بیزانس ناهمگام باشد، به این معنی که بتواند زمانبندی و ترتیب مجموعه ای از تراکنش ها را تضمین کند، حتی اگر برخی از داده ها به تأخیر بیفتند یا از دست بروند.

هدرا هشگراف (HBAR) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

HBAR یک دارایی دیجیتالی محبوب است که برای مبادله در چندین پلتفرم صرافی برجسته از جمله بایننس، بیت ترکس و هوبی گلوبال در دسترس است.

برخی از محبوب ترین جفت های معاملاتی HBAR شامل HBAR / USDT ، HBAR / BTC و HBAR / ETH هستند و همچنین چندین گزینه معاملاتی فیات برای این ارز دیجیتال از جمله HBAR / USD ، HBAR / KRW و HBAR / INR وجود دارند.

کد خبر: 1400013111MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال نکسو (NEXO)

آشنایی با ارز دیجیتال ریون کوین (RVN)

آشنایی با ارز دیجیتال دیسنترالند (MANA)

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین کش (BCH)

آشنایی با ارز دیجیتال توکن بیسیک اتنشن (BAT)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته