شنبه 1 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال پولیگان (MATIC)

پولیگان (پیشتر با نام متیک) اولین پلتفرم خوش ساخت و قابل استفاده جهت مقیاس پذیری اتریوم و توسعه زیرساخت ها است. مولفه اصلی آن Polygon SDK است، یک چارچوب عملیاتی و انعطاف پذیر که از ساخت انواع مختلف اپلیکیشن ها پشتیبانی می کند.

پولیگان به طور موثر اتریوم را به یک سیستم چند زنجیره ای کامل تبدیل می کند (معروف به اینترنت بلاک چین ها).

این سیستم چند زنجیره ای با مزایای امنیت اتریوم، اکوسیستم فعال و آزادی، مشابه سیستم های دیگری مانند پلکادات، Cosmos ، آوالانچ و غیره است.

توکن MATIC به حیات خود ادامه خواهد داد و به طور فزاینده ای نقش مهمی ایفا می کند، سیستم را ایمن می کند و حاکمیت را امکان پذیر می کند.

پولیگان یک راه حل مقیاس پذیری لایه 2 است که توسط بایننس و کوین بیس پشتیبانی می شود. این پروژه به دنبال تحریک پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال با حل مشکلات مقیاس پذیری در بسیاری از بلاک چین ها است.

پولیگان «چارچوب پلاسما» و معماری بلاک چین اثبات سهام را ترکیب می کند. چارچوب پلاسما که توسط پولیگان استفاده می شود، توسط بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین پیشنهاد شده است، و امکان اجرای آسان قراردادهای هوشمند مقیاس پذیر و مستقل را فراهم می کند.

در اکوسیستم موجود ساخته شده بر روی زنجیره پلاسما اثبات سهام هیچ تغییری رخ نخواهد داد. پولیگان به توسعه فناوری اصلی خود ادامه می دهد تا بتواند در یک اکوسیستم بزرگتر مقیاس بگیرد.

پولیگان دارای ظرفیت حداکثر 65000 تراکنش در ثانیه در یک زنجیره جانبی، همراه با زمان تأیید بلوک کمتر از دو ثانیه است. این چارچوب همچنین امکان ایجاد اپ های مالی غیرمتمرکز موجود در سطح جهانی را در یک بلاک چین بنیادی واحد فراهم می کند.

چارچوب پلاسما به پولیگان این امکان را می دهد که تعداد نامحدودی از اپ های غیرمتمرکز را در زیرساخت های خود مستقر کند بدون اینکه اشکالات رایج در بلاک چین های اثبات کار را داشته باشد. تا کنون، پولیگان بیش از 50 اپلیکیشن غیرمتمرکز را به شبکه جانبی اتریوم که به وسیله اثبات سهام ایمن است جذب کرده است.

MATIC ، توکن بومی پولیگان، یک توکن ERC-20 است که روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود. از این توکن ها برای خدمات پرداخت در پولیگان و به عنوان ارز تسویه حساب بین کاربرانی که در اکوسیستم پولیگان کار می کنند، استفاده می شود. کارمزد تراکنش در زنجیره های جانبی پولیگان نیز با توکن های MATIC پرداخت می شود.

چه کسانی بنیانگذار پولیگان هستند؟

پولیگان در اکتبر 2017 راه اندازی شد. پولیگان توسط جاینتی کانانی، ساندیپ نایلوال و آنوراگ آرجون تأسیس شد.

قبل از انتقال به شبکه خود در سال 2019، تیم پولیگان مشارکت کننده بزرگی در اکوسیستم اتریوم بود. این تیم روی پیاده سازی پلاسما، پروتکل WalletConnect و موتور اطلاع رسانی رویداد «دگر» به طور گسترده در اتریوم کار کردند.

تیم بنیانگذار پولیگان شامل جاینتی کانانی یک توسعه دهنده و مهندس بلاک چین بود که در حال حاضر به عنوان مدیرعامل پولیگان فعالیت می کند.

جاینتی در پیاده سازی Web3 ، پلاسما و پروتکل WalletConnect در اتریوم نقش موثری داشت. قبل از مشارکت در بلاک چین، جاینتی به عنوان دانشمند داده با Housing.com کار می کرد.

یکی دیگر از بنیانگذاران و مدیر ارشد عملیات پولیگان، ساندیپ نایلوال یک برنامه نویس و کارآفرین بلاک چین است. قبل از شروع مشارکت در پولیگان وی به عنوان عنوان مدیر عامل Scopeweaver و مدیر فنی گروه Welspun فعالیت کرده بود.

آنوراگ آرجون تنها بنیانگذار غیر برنامه نویس پولیگان است. وی به عنوان یک مدیر محصول در IRIS Business ، SNL Financial ، Dexter Consultancy و Cognizant Technologies فعالیت داشته است.

چه چیزی پولیگان را منحصر به فرد می کند؟

پولیگان به عنوان یک راه حل مقیاس پذیری لایه 2 توصیف می شود، این بدان معناست که این پروژه به زودی به دنبال ارتقا اساسی لایه اصلی بلاک چین فعلی خود نیست. این پروژه بر کاهش پیچیدگی مقیاس پذیری و تراکنش های فوری بلاک چین متمرکز است.

پولیگان از یک نسخه سفارشی از چارچوب پلاسما استفاده می کند که بر روی چک پوینت های اثبات سهام ساخته شده از طریق زنجیره اصلی اتریوم ساخته شده است. این فناوری منحصر به فرد به هر زنجیره جانبی در پولیگان اجازه می دهد تا در هر بلوک حداکثر 65،536 تراکنش را انجام دهد.

از نظر تجاری، زنجیره های جانبی پولیگان از نظر ساختاری برای حمایت از انواع پروتکل های مالی غیرمتمرکز (DeFi) موجود در اکوسیستم اتریوم طراحی شده اند.

در حالی که پولیگان در حال حاضر فقط از زنجیره پایه اتریوم پشتیبانی می کند، شبکه بر اساس پیشنهادات و اجماع جامعه قصد دارد پشتیبانی از زنجیره های پایه دیگر را نیز گسترش دهد. این می تواند پولیگان را به یک پلتفرم بلاک چین غیر متمرکز لایه 2 تبدیل کند.

چند پولیگان (MATIC) در گردش وجود دارد؟

توکن های MATIC به صورت ماهانه منتشر می شوند. در حال حاضر 4،877،830،774 توکن در گردش وجود دارد و حداکثر عرضه 10 میلیارد سکه تعیین شده است.

در فروش خصوصی اولیه آن در سال 2017، 3.8 درصد از حداکثر میزان عرضه MATIC صادر شد. در رویداد لانچ پد در آوریل 2019 ، 19 درصد از کل عرضه با 0.00263 دلار به ازای هر توکن فروخته شد تا 5 میلیون دلار تولید شود.

توکن های MATIC باقیمانده به شرح زیر توزیع می شوند:

توکن های تیم: 16 درصد از کل عرضه.
• توکن های مشاوران: 4 درصد از کل عرضه.
• توکن های عملیات شبکه: 12 درصد از کل عرضه.
• توکن های بنیاد: 21.86 درصد از کل عرضه.
• توکن های اکوسیستم: 23.33 درصد از کل عرضه.

طبق برنامه زمان بندی، تمام توکن ها تا دسامبر 2022 منتشر می شوند.

امنیت پولیگان چگونه است؟

به عنوان یک راه حل لایه 2 با استفاده از یک شبکه از اعتبار سنج های اثبات سهام برای امنیت دارایی، سهم گذاری بخشی جدایی ناپذیر از اکوسیستم پولیگان است. اعتبارسنجان در شبکه، توکن های MATIC خود را به عنوان وثیقه در نظر می گیرند تا به بخشی از سازوکار اجماع شبکه اثبات سهام تبدیل شوند و در ازای آن توکن های MATIC را دریافت می کنند.

اعضای شبکه که نمی خواهند اعتبارسنج شوند، می توانند توکن های MATIC خود را به اعتبارسنج دیگری بسپارند، اما با این وجود در روند سهم گذاری آنها شرکت می کنند و پاداش کسب می کنند.

علاوه بر چک پوینت اثبات سهام، پولیگان از تولیدکنندگان بلوک در لایه تولید کننده بلوک استفاده می کند تا به درجه بالاتری از تمرکززدایی دست یابد. این تولیدکنندگان بلوک با استفاده از چک پوینت و مکانیزم های ضد تقلب به زنجیره های اصلی قاطعیت می بخشند.

پولیگان (MATIC) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

MATIC به عنوان یکی از پروژه هایی که به توسعه اکوسیستم اتریوم کمک بسیاری کرد، در میان صرافی های آنلاین متمرکز بر دیفای محبوب است.

صرافی های برتر برای معاملات این سکه شامل بایننس، بی وان، زب پی، کوین بیس پرو، هوبی گلوبال، یونی سواپ، وایت بیت، و هات بیت هستند.

کد خبر: 1400012007MGMCMF

مطالب مرتبط:

لاو کوین (Lovecoin) چیست؟

آشنایی با ارز دیجیتال الراند (EGLD)

آشنایی با ارز دیجیتال دش (DASH)

آشنایی با ارز دیجیتال هارمونی (ONE)

آشنایی با ارز دیجیتال سینتتیکس (SNX)

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته