پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال آوالانچ (AVAX)

آوالانچ یک پلتفرم برای راه اندازی اپلیکیشن های امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، دارایی های مالی، تجارت و سایر خدمات است. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی ارز دیجیتال این پلتفرم می پردازیم.

آوالانچ (AVAX) چیست؟

هدف این پلتفرم به نوعی مبادله دارایی های جهانی است که به هر کسی امکان می دهد هر نوع دارایی را راه اندازی یا معامله کند و آن را به صورت غیرمتمرکز با استفاده از قراردادهای هوشمند و سایر فناوری های پیشرفته کنترل کند.

توسعه دهندگان «آزمایشگاه های آوا» ادعا می کنند که آوالانچ اولین شبکه قراردادهای هوشمند است که به صورت استاندارد در کمتر از یک ثانیه انجام تراکنش را ارائه می دهد.

آوالانچ شبکه اصلی خود را در سپتامبر 2020 راه اندازی کرد. توکن اصلی این پلتفرم، AVAX ، کارهای مختلفی را در آوالانچ انجام می دهد و همچنین به عنوان پاداش و سیستم پرداخت برای کاربران عمل می کند.

بنیانگذاران آوالانچ چه کسانی هستند؟

آزمایشگاه های آوا سه بنیانگذار دارد که در میان آنها امین گون سیرر، دانشمند باسابقه کامپیوتر قرار دارد که مدتهاست با بیت کوین و شبکه های غیرمتمرکز ارتباط دارد.

سیرر مدتهاست که با مقیاس پذیری بیت کوین مشغول است و «اجماع آوالانچ» نتیجه پیگیری مستقیم این تحقیقات است که اجازه می دهد حجم تراکنش ها به مراتب بیشتر از بیت کوین باشد و با امثال ویزا به رقابت بپردازد.

دیگر بناینگذاران کوین سکنیکی و مائوفان یین، مانند سیرر، با دانشگاه کورنل در ارتباط هستند. سیرر مشاور یین است که دکترای علوم کامپیوتر را به پایان می رساند.

اعضای دیگر این تیم را متخصصان علوم کامپیوتر، اقتصاد، دارایی و حقوق تشکیل می دهند.

چه چیزی آوالانچ را منحصر به فرد می کند؟

آوالانچ معاملات غیرمتمرکز دارایی را فراهم می کند که هر کسی می تواند راه اندازی و استفاده کند و این کار را با شبکه ای انجام می دهد که در حوزه دیجیتال در تأیید تراکنش ها در کمتر از یک ثانیه بی نظیر است.

توسعه دهندگان قصد دارند جهان عظیم، پراکنده و غالباً مبهم معامله دارایی را در یک سقف گرد هم آورند و اجازه دسترسی بدون موانع را بدهند. توسعه دهندگان می توانند انواع موجودیت ها را از بلاک چین گرفته تا نمایش دیجیتال هر دارایی ایجاد و آزاد کنند و به آنها اجازه دهند با توجه به پارامترهای مشخص معامله کنند.

توکن AVAX روش پرداخت داخلی آوالانچ را تشکیل می دهد و برای جمع آوری کارمزد در هنگام تراکنش ها و همچنین برای مشوق ها و اهداف مرتبط استفاده می شود. همچنین کاربران می توانند با انباشت سکه های خود در شبکه، درآمد منفعلانه کسب کنند.

چه تعداد سکه آوالانچ (AVAX) در گردش وجود دارد؟

حداکثر عرضه AVAX 720،000،000 (720 میلیون) توکن است. بلوک اولیه حاوی نیمی از این عرضه بود.

نیمی دیگر مطابق با جزییات منحنی میزان انتشار در وایت پیپر آوالانچ عرضه می شود. یک تفاوت اساسی با بیت کوین این است که می توان با توافق جامعه میزان نرخ انتشار AVAX را تغییر داد.

در مقایسه دیگری با بیت کوین و بسیاری از شبکه های دیگر، هزینه تراکنش ها به منظور افزایش کمیابی توکن ها سوزانده می شود. این فرایند با انتشار یا ضرب سکه های جدید جبران می شود.

خود هزینه تراکنش ها با توجه به نوع عملیاتی که تراکنش AVAX در شبکه آوالانچ انجام می دهد، متفاوت است.

امنیت شبکه آوالانچ چگونه است؟

آوالانچ یک پروتکل اثبات سهام (PoS) است که به کاربران برای سهم گذاری سکه ها پاداش می دهد. شبکه های PoS در برخی موارد آسیب پذیری های جدی را از خود نشان داده اند.

به گفته آزمایشگاه های آوا، آوالانچ با تغییر حاکمیت این مسئله را حل می کند تا مهاجم نتواند به طور کلی اجماع لازم را به دست بگیرد.

کد خبر: 1400011505MGMCMH

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال الراند (EGLD)

آشنایی با ارز دیجیتال دش (DASH)

آشنایی با ارز دیجیتال پلکادات (DOT)

آشنایی با ارز دیجیتال هارمونی (ONE)

آشنایی با ارز دیجیتال سینتتیکس (SNX)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته