پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال چیلیز (CHZ)

چیلیز (Chiliz) خود را به عنوان یک تأمین کننده فناوری امور مالی پیشرو در زمینه سرگرمی و ورزش معرفی کرده است. چیلیز پلتفرم تعامل هواداران ورزشی با نام سوسیوس (Socios) را با توکن بومی چیلیز به عنوان ارز اختصاصی در بلاک چین خود توسعه داده است. در این مقاله بیشتر با ماهیت و روش کار این پلتفرم آشنا می شویم.

به گزارش سکه نیوز، نام چیلیز با باشگاه های ورزشی بزرگی مثل یوونتوس، آث میلان و سازمان هنرهای رزمی ترکیبی (UFC) عجین شده است. این باشگاه ها با استفاده از این پلتفرم توکن های هواداری خود را ایجاد کرده اند تا هواداران آن ها امکان مشارکت در تصمیم گیری ها، خرید از فروشگاه های آنلاین، تهیه بلیت بازی ها و رزرو جایگاه های اختصاصی را داشته باشند.


بلاک چین چیست


بلاک چین چیلیز چیست؟

چیلیز یک پلتفرم پرداخت و رمزارز است که برای خدمات و محصولات بلاک چینی استفاده می شود و جامعه هدف آن مصرف کنندگان است. این پلتفرم که بیشتر در ورزش و به ویژه فوتبال استفاده می شود، تجربیات منحصر به فرد مشارکت هواداران را امکان پذیر می کند و به نهادهای این حوزه امکان می دهد که مخاطبان را به مشارکت تشویق کرده و از این طریق کسب درآمد کنند.

چیلیز با ترکیب بلاک چین، توکن های هواداری و یک رمزارز اختصاصی، ابتکار جذابی برای مشارکت هواداران فراهم می کند که طوفانی در دنیای رمزارزها به پا کرده است.

پیشینه چیلیز

مباحث پیرامون پلتفرمی مانند چیلیز از سال 2016 آغاز شد. تیم چیلیز از اوایل سال 2018 کار خود را برای تولید و توسعه آغاز کرد. این تیم در یک دوره جذب سرمایه خصوصی توانست 66 میلیون دلار سرمایه جمع کرده و به توسعه نرم افزار مشارکت و پاداش دهی به هواداران سوسیوس (Socios) اختصاص دهد.

8.8 میلیارد توکن چیلیز (CHZ) در اکتبر 2018 ضرب و میان مشارکت کنندگان اولیه توزیع شد. سپس این توکن در چندین صرافی بزرگ از جمله بایننس (Binance) و بیت مکس (BitMax) فهرست شد. پلتفرم سوسیوس در اواخر دسامبر سال 2019 راه اندازی شد. تیم یوونتوس ایتالیا اولین باشگاهی بود که به این پلتفرم پیوست.

چیلیز اکنون یک تیم چندملیتی با بیش از 80 عضو است و در سراسر جهان دفتر و نمایندگی دارد. پلتفرم سوسیوس 19 شریک رسمی دارد و 11 عرضه اولین توکن هواداری برگزار کرده است. فهرست شرکای چیلیز روز به روز در حال گسترش است و انتظار می رود که صدها تیم دیگر از رشته های مختلف ورزشی در سال های آینده به این پلتفرم ملحق شوند.

توکن چیلیز (CHZ)

توکن چیلیز یک توکن خدماتی سازگار با ERC-20 و BEP-2 است که به اکوسیستم چیلیز قدرت می دهد.

هم نرم افزار سوسیوس و هم صرافی چیلیز به این توکن متکی هستند. علاوه بر این، توکن چیلیز دارایی پایه در کل بلاک چین چیلیز است و همه تراکنش ها از تبادل توکن گرفته تا مکانیزم رای گیری در این اکوسیستم نیاز به این توکن دارند.

همه سرمایه های جلب شده برای چیلیز در فرایند سرمایه گذاری خصوصی جمع شده است و هیچ عرضه عمومی قرار نیست برگزار شود. پذیرش گسترده چیلیز، رشد چشمگیر قیمت توکن آن را در اوایل سال 2021 به دنبال داشت.

سقف عرضه و تعداد کل توکن های چیلیز

به طور کلی 8,888,888,888 توکن چیلیز عرضه شده و تعداد کل توکن های موجود در بازار همین تعداد است. توزیع توکن چیلیز به شرح زیر انجام شده است:

مالکیت خصوصی: 3,066,666,666
تیم توسعه و سرمایه گذاران مرحله کشت: 1,111,111,110
هیئت مشاوران: 266,666,666
ذخیره پایگاه کاربران: 1,777,777,780
عملیات بازاریابی: 1,333,333,333
خریدهای استراتژیک: 1,333,333,333

همانطور که مشاهده می کنید، فکر زیادی شده تا نحوه توزیع توکن چیلیز باعث تضمین پایداری این پروژه و رشد آینده آن در بازار رمزارزها شود.

توکن های هواداری

روش کار عرضه توکن های هواداری (FTO) بسیار شبیه راه اندازی رمزارزها است. این نوع عرضه راهی عادلانه برای شراکت های جدید در راه اندازی توکن های هواداری در پلتفرم سوسیوس است.

روش کار به این شکل است که یک قیمت ثابت برای پیش فروش هر توکن فن مورد توافق قرار می گیرد. سپس، بخشی از کل عرضه توکن هواداری قبل از فهرست شدن در بازار آزاد در دسترس کاربران پلتفرم سوسیوس قرار می گیرد. این کار مثل پروژه هایی نظیر پولکا استارتر (Polkastarter) و تراست سواپ (TrustSwap)، هواداران متعهد را قادر می سازد تا دسترسی زودهنگام به راه اندازی توکن داشته باشند.

لانچ پول بایننس

صرافی بایننس (Binance) در اواخر سال 2020 همکاری راهبردی سودمندی را با چیلیز آغاز کرد. تا اواسط ژانویه 2021، کاربران لانچ پول بایننس (Binance Launchpool) می توانستند بایننس کوین (BNB) ، استیبل کوین بایننس (BUSD)، یا توکن چیلیز خود را برای به دست آوردن پاداش های توکن هواداری سهام گذاری کنند.

توکن های هواداری تیم پاری سن ژرمن فرانسه (توکن PSG) و تیم یوونتوس ایتالیا (توکن JUV) از طریق لانچ پول بایننس به مدت 30 روز برای کشت سود در دسترس بود.

نرم افزار سوسیوس (Socios.com)

سوسیوس اولین پلتفرم تعامل هواداران در نوع خود است که در بلاک چین چیلیز ایجاد شد. توکن چیلیز ارز انحصاری مورد استفاده در این پلتفرم است. هوداران می توانند در این پلتفرم اقدام به خرید توکن های هواداری تیم های ورزشی مطرح دنیا کنند. تیم های فوتبال بارسلونا، یوونتوس، پاری سن ژرمن و آث میلان از این جمله هستند. سازمان هنرهای رزمی ترکیبی (UFC) نیز در این پلتفرم حضور دارد.

کاربرانی که توکن های هواداری می خرند، می توانند در پلتفرم سوسیوس در نظرسنجی های باشگاهی رای بدهند و از این طریق در تصمیم گیری های باشگاه مشارکت داشته باشند. رای دهی از طریق قراردادهای هوشمندی انجام می شود که به صورت شفاف در بلاک چین چیلیز اجرا می گردد.

بلاک چین چیلیز توکن های هواداری را ضرب کرده و آن ها را در سوسیوس از طریق روش اثبات اعتبار (PoA) منتشر می کند. این توکن ها برای اجرای قراردادهای هوشمند نظرسنجی ها استفاده می شود. رای گیری در مواردی مثل طراحی کالاها، نامگذاری زمین های تمرین و سرودهای شادی می شود.

صرافی چیلیز

صرافی چیلیز (Chiliz Exchange) یک صرافی رمزارزی اختصاصی برای توکن های هواداری است که به عنوان اولین صرافی ورزش توکن سازی شده شناخته شده است. انواع توکن های هواداری در این صرافی قابل خرید و فروش است. همچنین، این توکن ها با توکن چیلیز جفت شده اند.

کمپ بلاک چین چیلیز

کمپ بلاک چین چیلیز یک مرکز آشنایی با رمزارز است که برای تسریع در پذیرش بلاک چین در سراسر آسیا و اروپا ایجاد شده است. این کمپ که با عنوان «جزیره بلاک چین» شناخته می شود، در مالت واقع شده و توسط شرکت چیلیز اداره می گردد.

این کمپ با گردهم آوردن کارآفرینان بلاک چین از سراسر جهان، تلاش می کند تا بر پروژه های بلاک چینی دولتی تاثیر بگذارد. چیلیز با این کار در حال ایجاد مسیری بدون اصطکاک برای پذیرش نهادی، دولتی و شرکت خدمات پرداخت رمزارزی است. علاوه بر این، این کمپ محیطی ایجاد می کند که کارآفرینان تازه کار بتوانند با یکدیگر همکاری و تبادل نظر کنند.

چرا باید از بلاک چین چیلز استفاده کرد؟

چلییز به ورزشکاران و تیم های ورزشی این امکان را می دهد تا با مخاطبان اختصاصی خود به روشی که تا پیش از این هرگز ممکن نبود، تعامل کنند. افزون بر این، پلتفرم چیلیز با معرفی رمزارز و بلاک چینی که روش های کسب درآمد جدیدی در اختیار بازشگاه ها می گذارد، ابعاد جدیدی از تجربه هواداری را امکان پذیر می کند.

از سوی دیگر، چیلیز امکانی منحر به فرد برای حمایت از یک تیم یا باشگاه به هواداران آن می دهد. این پلتفرم با مشوق ها، تجربیات VIP و رای دهی هواداران ، تجربه تعاملی بی نظیری را برای طرفداران ورزش فراهم می کند. همچنین، هواداران با دادن پاداش می گیرند و از این طریق انگیزه بیشتری برای حمایت از تیم خود خواهند داشت.

علاوه بر این، چیلیز به طور غیر مستقیم شمار فراوانی از هواداران فوتبال و دیگر ورزش ها را با رمزارزها آشنا می کند.

حتی اگر فقط بخشی از طرفدارانی که از پلتفرم چیلیز استفاده می کنند، ترغیب به ورود به حوزه رمزارز شوند، می تواند کاتالیزوری برای جذب گسترده افراد به بازار رمزارزها باشد.

ارز دیجیتال چیلیز (CHZ) از دیدگاه کوین مارکت کپ

چیلیز یکی از بزرگترین بلاک چین ها برای ورزش الکترونیکی و سرمایه گذاری جمعی در گیمینگ است. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی ارز دیجیتال بومی بلاک چین چیلیز و نقش منحصر به فرد آن در دنیای ورزش می پردازیم.

چیلیز (CHZ) چیست؟

چیلیز یکی از بزرگترین بلاک چین ها برای ورزش الکترونیکی و سرمایه گذاری جمعی در گیمینگ است. ایده چیلیز و پلتفرم Socios.com که به طور رسمی در سال 2019 راه اندازی شد، در سال 2016 شکل گرفت. چیلیز توکنی است که به هواداران اجازه می دهد از طریق تعاملات مبتنی بر بلاک چین از تیم های ورزشی مورد علاقه خود حمایت کنند.

پلتفرم Socios.com همچنین به هواداران اجازه می دهد تا حق رای گیری توکنیزه شده برای تیم هایی را که حمایت می کنند خریداری کنند. باشگاه فوتبال یوونتوس اولین تیمی بود که از طریق وب سایت Socios.com توکن تیمی خود را راه اندازی کرد. از آن زمان تاکنون، بیش از صد تیم مختلف به این پلتفرم پیوسته اند. چیلیز از سوی رشته های مختلف ورزشی، از جمله تیم های فوتبال، بسکتبال و ورزشهای الکترونیکی توجهات را به خود جلب کرده است.

بنیانگذاران چیلیز چه کسانی هستند؟

الكساندر دریفوس بنیانگذار و مدیرعامل چیلیز و Socios.com است. رزومه کاری حرفه ای وی شامل پست های مدیرعاملی متعددی است. دریفوس همچنین «وب سیتی» را تاسیس کرده است، یک پلتفرم راهنمای تور شهری که در سراسر اروپا مورد استفاده قرار می گیرد. الكساندر دریفوس در سال 1995 از لیسی ژان پرین فارغ التحصیل شد.

«اما دیسکین» مدیر ارشد عملیات چیلیز است. او از سال 2018 در این شرکت بوده و با شروع به کار در سمت مدیر ارتباطات، رتبه های خود را افزایش داده است. فعالیت حرفه ای او به عنوان مدیر حسابرسی در «ارتباطات فروید» در سال 1999 آغاز شد. از آن زمان، او قبل از پیوستن به چیلیز و Socios.com کارمند برندهایی هایی مانند Daily Mail و ITV بود.

ماکس رابینوویچ مدیر ارشد استراتژی چیلیز و Socios.com است. وی در سال 2008 در رشته هنرهای زیبا و روانشناسی از دانشگاه کلرادو بولدر فارغ التحصیل شد. تجربه حرفه ای رابینوویچ در سال 2010 به عنوان سرپرست تبلیغات برای Intersog آغاز شد. یک سال بعد، او مدیر خلاقیت شرکت ComboApp شد. وی نقشی مهم در تیم چلیز ایفا می کند.

چه چیزی چیلیز را منحصر به فرد می کند؟

چیلیز و Socios.com ادعا می کنند اولین پلتفرم هایی هستند که می توانند پلی بین فناوری بلاک چین و دنیای ورزش ایجاد کنند. چیلیز از طریق عرضه توکن های مبتنی بر بلاک چین اطمینان می دهد که طرفداران در هنگام مشارکت از هرجای دنیا از سرمایه گذاری خود مطمئن هستند و از آن محافظت می کنند.

چیلیز و Socios.com به علاقمندان ورزش اجازه می دهد تا در مدیریت تیم های مورد علاقه خود مشارکت داشته باشند. با خرید توکن های هواداری، کاربران از حق رأی برخوردار می شوند و در رای گیری های اعلام شده توسط تیم ها در Socios.com شرکت می کنند. این ویژگی ها، باعث تمرکززدایی هر چه بیشتر در بلاک چین چیلیز می شوند.

چند سکه چیلیز (CHZ) در گردش وجود دارند؟

چیلیز (CHZ) در کل و حداکثر 8،888،888،888 توکن دارد. میزان عرضه در گردش تا مارس 2021 حدود 5،441،098،420 توکن CHZ است.

از کل عرضه توکن CHZ ، 34.5 درصد از طریق یک رویداد پیش فروش و فروش اضافی توکن توزیع شده است. 20 درصد دیگر از توکن ها به عنوان ذخیره پایگاه کاربری کنار گذاشته شد که برای کاربران آینده پلتفرم Socios.com اختصاص داده شده است. حدود یک ششم از کل توکن ها به سمت خریدهای استراتژیک هدایت می شوند.

حدود 7.5 درصد از توکن های CHZ به عنوان مشوقی برای سرمایه گذاری های کشت ایده توزیع می شوند. سرانجام، 5 درصد از توکن ها به عنوان پاداش به تیم اعطا شد و 3 درصد نیز بین مشاوران پروژه توزیع شد.

امنیت شبکه چیلیز چگونه است؟

بلاک چین چیلیز برای امنیت به مکانیزم اجماع زنجیره جانبی اثبات اعتبار (PoA) متکی است. برخلاف اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) ، PoA برای ایجاد بلاک های جدید به اعتبار اعتبارسنجهای از قبل تعیین شده متکی است.

برای انجام هرچه سریعتر پردازش تراکنش ها، اجماع اثبات اعتبار به الگوریتم تحمل خطای بیزانس (BFT) به عنوان یک سهم متکی است. اثبات اعتبار از نظر مصرف برق و توان رایانش از اثبات کار مقرون به صرفه است.

کد خبر: 1400011807AAMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال الراند (EGLD)

آشنایی با ارز دیجیتال دش (DASH)

آشنایی با ارز دیجیتال پلکادات (DOT)

آشنایی با ارز دیجیتال هارمونی (ONE)

آشنایی با ارز دیجیتال سینتتیکس (SNX)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته