جمعه 31 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال کامپاند (COMP)

کامپاند یک پروتکل وام دهی دیفای است که به کاربران امکان می دهد با واریز به یکی از چندین استخر پشتیبانی شده توسط پلتفرم، سود رمزارزی خود را بدست آورند.

هنگامی که یک کاربر توکن ها را به یک استخر کامپاند واریز می کند، در عوض cToken دریافت می کند. این cToken ها نشان دهنده سهم فرد در استخر است و می تواند برای بازخرید ارز دیجیتال اصلی که در ابتدا و در هر زمان سپرده شده است، استفاده شود.

به عنوان مثال، با واریز اتر به استخر، در ازای آن cETH دریافت خواهید کرد. با گذشت زمان، نرخ مبادله این cToken ها به دارایی اصلی افزایش می یابد، به این معنی که می توانید آنها را برای مقدار بیشتری از دارایی اصلی که در ابتدا قرار داده اید، بازخرید کنید، و به این ترتیب توزیع سود انجام می شود.

در طرف مقابل، وام گیرندگان می توانند با واریز وثیقه از هر استخر کامپاند وام تضمینی بگیرند. حداکثر نسبت وام به ارزش (LTV) بر اساس دارایی وثیقه متفاوت است، اما در حال حاضر از 50 تا 75 درصد است. نرخ سود پرداخت شده توسط دارایی وام گرفته شده متفاوت است و در صورت سقوط وثیقه از یک آستانه نگهداری خاص، وام گیرندگان ممکن است با تسویه خودکار روبرو شوند.

از زمان راه اندازی شبکه اصلی کامپاند در سپتامبر 2018 ، محبوبیت این پلتفرم سر به فلک کشیده و اخیراً بیش از 800 میلیون دلار ارزش کل قفل شده را پشت سر گذاشته است.

چه کسانی بنیانگذار کامپاند هستند؟

کامپاند در سال 2017 توسط رابرت لشنر و جفری هیز تاسیس شد که هر دو قبلاً در نقش های برجسته در سرویس تحویل آنلاین غذا «پست میتس» کار می کردند. این دو همچنان به ایفای نقش های اجرایی در «آزمایشگاه های کامپاند»، شرکت توسعه نرم افزار در پشت تاسیس پروتکل کامپاند ادامه می دهند. لشنر در حال حاضر به عنوان مدیر عامل شرکت مشغول به کار است، در حالی که هیز مدیر ارشد فناوری است.

هر دو بنیانگذار تجربه تأسیس شرکتهای موفق را دارند، به ویژه رابرت لشنر، که به رشد فضای بلاک چین به طور فعال کمک کرده است و در پلتفرم های رمزارز محبوب از جمله Argent Wallet ، Opyn و Blockfolio سرمایه گذاری کرده است.

تیم کامپاند اکنون شامل بیش از ده نفر است که تقریبا نیمی از آنها به عنوان مهندس کار می کنند.

چه چیزی کامپاند را منحصر به فرد می کند؟

به گفته کامپاند، اکثر ارزهای دیجیتال در پلتفرم های صرافی بیکار می مانند و هیچ کاری برای دارندگان خود انجام نمی دهند. کامپاند به نظر می رسد با پلتفرم وام دهی آزاد خود، می خواهد این وضعیت را تغییر دهد و به هر کسی که سپرده های پشتیبانی شده توسط اتریوم را پس انداز می کند اجازه می دهد تا به راحتی سود موجودی خود را بدست آورد یا یک وام با ضمانت را دریافت کند.

حاکمیت جامعه کامپاند آن را از سایر پروتکل های مشابه متمایز می کند. دارندگان توکن حاکمیتی بومی این پلتفرم یعنی COMP می توانند پیشنهاداتی ارائه دهند، بحث کنند، و درباره تغییرات پروتکل رای دهند، آن هم بدون دخالت تیم کامپاند. این می تواند شامل انتخاب ارزهای دیجیتال برای اضافه کردن به پشتیبانی، تنظیم فاکتور های وثیقه و ایجاد تغییر در نحوه توزیع توکن های COMP باشد.

توکن های COMP را می توان از صرافی های شخص ثالث خریداری کرد و یا از طریق تعامل با پروتکل کامپاند مانند واریز دارایی یا گرفتن وام به دست آورد.

چند سکه کامپاند (COMP) در گردش وجود دارد؟

مانند بسیاری از دارایی های دیجیتال، فقط تعداد مشخصی از توکن های COMP وجود دارند. کل عرضه در 10 میلیون COMP محدود شده است و در زمان نوشتن این مطلب، کمتر از یک سوم آن ها در گردش هستند (تقریبا 3.3 میلیون واحد).

از این 10 میلیون توکن، کمی بیش از 4.2 میلیون توکن در یک بازه 4 ساله به کاربران کامپاند توزیع می شود. دومین بخش عمده، تقریباً 2.4 میلیون COMP، به سهامداران آزمایشگاه کامپاند اعطا می شود، در حالی که 2.2 میلیون توکن دیگر با یک برنامه 4 ساله واگذاری بین بنیانگذاران و تیم فعلی کامپاند توزیع می شود.

سرانجام، 775،000 توکن، مختص مشوق های حاکمیت جامعه است و 332،000 توکن باقی مانده به اعضای آینده تیم اختصاص خواهد یافت.

نرخ دقیق عرضه COMP با گذشت زمان تغییر می کند، زیرا رای دهندگان می توانند با تصویب پیشنهادات خود از طریق حاکمیت جامعه، میزان انتشار را افزایش یا کاهش دهند.

امنیت شبکه کامپاند چگونه است؟

با استفاده از قراردادهای هوشمند، که پس از واریز دارایی های اتریوم و ERC20 عمل ضرب cToken ها را انجام می دهند، همه موارد موجود در کامپاند به طور خودکار اداره می شوند و به کاربران امکان می دهد سهم خود را با استفاده از cToken های خود بازخرید کنند.

این پروتکل میزان وثیقه را برای کلیه دارایی های پشتیبانی شده توسط پلتفرم اعمال می کند، تا اطمینان حاصل کند که هر استخر در همه زمان ها بیش از حد وثیقه دارد. اگر وثیقه زیر حداقل سطح نگهداری باشد، با تخفیف 5 درصدی به تسویه کنندگان فروخته می شود، مقداری از وام را پرداخت می کند و باقیمانده را به یک میزان وثیقه قابل قبول بازمی گرداند.

این ترتیب کمک می کند تا وام گیرندگان سطح وثیقه خود را حفظ کنند، شبکه امنیت را برای وام دهندگان فراهم می کند و فرصتی برای تسویه کنندگان فراهم می کند.

از کجا می توانید کامپاند (COMP) بخرید؟

COMP در حال حاضر برای تجارت در صدها پلتفرم ارز دیجیتال از جمله کوین بیس پرو، بایننس، و هوبی گلوبال در دسترس است.

این سکه با اکثر ارزهای دیجیتال معروف دیگر و همچنین طیف وسیعی از ارزهای فیات از جمله دلار آمریکا ، روپیه هند و دلار استرالیا قابل معامله است.

کد خبر: 1400011405MGMCMF

مطالب مرتبط:

لاو کوین (Lovecoin) چیست؟

آشنایی با ارز دیجیتال الراند (EGLD)

آشنایی با ارز دیجیتال دش (DASH)

آشنایی با ارز دیجیتال هارمونی (ONE)

آشنایی با ارز دیجیتال سینتتیکس (SNX)

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته