جمعه 31 فروردین 1403

امکان اعطای قدرت حکومتی به شرکت‌های فناوری و رمزارزی در نوادا

پیش نویس لایحه ای از سوی فرماندار نوادا، استیو سیسولاک، اجازه می دهد تا شرکت های فناوری با مسئولیت محدود مانند «بلاک چینز» برای تشکیل حکومت های خود اقدام کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دکریپت، این شرکت در کنفرانس «دِوکون» 2018 سر و صدا به راه انداخت، هنگامی که از نقشه خود برای ساخت «شهر هوشمند» در بیابان خارج از شهر رنو در ایالت نوادا رونمایی کرد.

بر اساس گزارش لاس وگاس ریویو ژورنال، استیو سیسولاک، فرماندار نوادا، طرحی را برای ایجاد «مناطق فرصت» پیش می برد که به شرکت های بزرگ فناوری قدرت می دهد حکومت های خود را ایجاد کنند. این مناطق نیمه خودمختار می توانند همان عملکرد های حکومت های شهرستانی را انجام دهند، از جمله توانایی وضع مالیات، تشکیل مدارس، دیوان قضایی و ارائه خدمات دولتی.

ریویو ژورنال با استناد به پیش نویس قانونی که هنوز به مجلس قانونگذاری نوادا ارسال نشده است، گفت که این پیشنهاد شرکت ها را ملزم به داشتن 50،000 هکتار زمین خارج از شهر می کند. آنها همچنین به 250 میلیون دلار در بانک و 1 میلیارد دلار در 10 سال هزینه نیاز دارند.

این مناطق برای فناوری نوآورانه از جمله بلاک چین، هوش مصنوعی و رباتیک در نظر گرفته شده است. دفتر توسعه اقتصادی فرمانداری مسئول بررسی برنامه های کاربردی است.

بیشتر بخوانید: بلاک چین چیست

حداقل یک شرکت وجود دارد که ممکن است متناسب با این لایحه باشد. در سال 2018 شرکت بلاک چینز 67 هزار هکتار زمین در شهرستان «استوری» در فاصله 15 دقیقه ای با رنو خریداری کرد. این شرکت کالیفرنیا به محدوده دنج 67000 هکتاری خود در مرکز صنعتی تاهو رنو نقل مکان کرد، پس از آن که قانون گذاران نوادا پیشنهاداتی را برای جذب شرکت های فناوری ناراضی مطرح کردند. به عنوان مثال، این قانون در سال 2017 منع مالیات توسط دولت محلی یا اعمال محدودیت برای استفاده از بلاک چین را تصویب کرد.

کارخانه «تسلا گیگا» (وبسته به شرکت تسلا)، جایی که این سازنده اتومبیل های الکتریکی باتری می سازد، همانند مرکز داده گوگل، در مرکز صنعتی تاهو رنو واقع شده است.

به نظر می رسد فرماندار سیسولاک فکر می کند بلاک چینز نامزد مناسبی برای تشکیل یک منطقه فرصت است. وی در سخنرانی سالانه فرمانداران از این شرکت نام برد، با اشاره به اینکه استقبال از سیاست های شرکت های فناوری می تواند مشاغل بیشتری را برای ایالت به همراه داشته باشد.

این قانون به شکل فعلی کاملاً به یک فن سالاری در منطقه نوآوری قدرت می بخشد. گرچه منطقه نوآوری در ابتدا در حوزه شهرستان قرار دارد، اما پس از آن به طور مستقل توسط یک هیئت نظارت سه نفره اداره می شود. طبق بررسی ریویو ژورنال، این شرکت می تواند بر کرسی های هیئت مدیره تأثیر بگذارد.

همه از این ایده استقبال نمی کنند. لنس گیلمن، نماینده فرماندار شهرستان استوری، که به فروش زمین به بلاک چینز کمک کرد، به ژورنال گفت: «ما می خواهیم بدانیم که شهرستان استوری از مزایای این معامله سود می برد.»

اگرچه این یک مفهوم تحریک آمیز در ایالات متحده است، اما کشورهای دیگر از مفاهیم مشابهی استفاده کرده اند. به عنوان مثال هندوراس دارای مناطقی برای اشتغال و توسعه اقتصادی است که به شرکت ها امکان می دهد مناطق نیمه مستقل را ایجاد کنند.

بلاک چینز فقط برای ایجاد یک شهر هوشمند زمین خریداری نکرده است. این شرکت همچنین مشغول خرید شرکت ها هم بوده است. از زمان انتقال به نوادا، این شرکت هم شرکت slock.it ، شرکتی را که توسط برنامه نویس The DAO کریستف جنتز تأسیس شد و هم شرکت شناسه دیجیتال کمبریج بلاک چین هر دو مستقر در آلمان را خریداری کرد.

مطالب مرتبط:

امکان انجام پرداخت های محدود رمزارزی در پی پال

مالیات سنگین رمزارزی برای کره ای ها

راهکار جامع رمزارزی برای انتقال بین‌المللی ارزی

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته