سه‌شنبه 29 اسفند 1402

انتقاد صرافیها از مقررات جدید رمزارز در هنگ کنگ

به اعتقاد چند صرافی رمزارز، مقررات پیشنهادی هنگ کنگ در مورد صدور مجوز برای پلتفرم های ارز دیجیتال می تواند جرایم مالی را تشویق کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوینانس، براساس گزارش South China Morning Post، صرافی های ارز دیجیتال ابراز نگرانی کرده اند، و در حالیکه منتظر نتیجه پیشنهاد دولت هنگ کنگ برای ممنوعیت تجارت از طریق سرمایه گذاران خرد هستند، معاملات خود را ادامه می دهند، در زمانی که ارزهای دیجیتال به عنوان روشهای پرداخت مورد پذیرش جریان های اصلی قرار می گیرند. «اداره خدمات مالی و خزانه داری» پیشنهاد محدود کردن معاملات ارزهای دیجیتال را به سرمایه گذاران حرفه ای در نوامبر سال گذشته منتشر کردند.

دولت قصد دارد این پیشنهاد را به لایحه تبدیل کند

پس از مشاوره با ارگانهای این صنعت و اعضای عمومی که در ژانویه پایان یافت، دولت قصد دارد این پیشنهاد را به لایحه تبدیل کند و در اواخر سال جاری به شورای قانونگذاری معرفی کند. این لایحه مورد بحث همچنین شامل پیشنهادی برای وسعت رسیدگی دقیق به افراد در معرض دید سیاسی در هرجای خارج از هنگ کنگ است. به عقیده صرافی های ارز دیجیتال «بیت مکس»، «هوبی»، «اکی کوین»، و «کوین بیس»، اگر هنگ کنگ سرمایه گذاران خرد را از معاملات ارزهای دیجیتال ممنوع کند، آنها به پلتفرم های غیرقانونی خارج از دسترس قانون روی خواهند آورد.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟

مقررات رمزارز جدید مطابق با توصیه های FATF است

اداره خدمات مالی و خزانه داری در مقاله خود پیشنهاد کردند دامنه دستورالعمل مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم در هنگ کنگ را شامل صرافی های رمزارز کنند، بخشی از تلاش های دولت برای مطابقت با توصیه های کارگروه FATF. با این حال، پیشنهاد محدود کردن معاملات ارز دیجیتال به سرمایه گذاران حرفه ای فراتر از بسیاری از حوزه های قضایی دیگر است. ارزهای دیجیتال اصلی در حال تبدیل شدن به روشهای اصلی پرداخت هستند. مستر کارت اخیراً گفته است که از اواخر امسال پشتیبانی از ارزهای دیجیتال را به طور مستقیم در شبکه پرداخت خود آغاز خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

سرقت مسلحانه رمزارزی در هنگ کنگ

زورگیری بیت کوینی در هنگ کنگ

چرا هنگ کنگ به کشوری پیشرو در زمینه معاملات رمزارز در سطح قاره آسیا تبدیل خواهد شد

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته