چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

برنامه بانک مرکزی تایلند برای تنظیم مقررات استیبل کوین ها

بانک مرکزی تایلند پس از هشدار درباره یک استیبل کوین مبتنی بر بات (Baht) ایجاد شده توسط یک شرکت مستقر در کره جنوبی، قصد دارد در سال جاری میلادی مقرراتی را برای استیبل کوین ها تدوین کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، بانک مرکزی تایلند (BoT) در حال افزایش فعالیت خود در حوزه استیبل کوین ها است. این نهاد در هفته جاری به شهروندان هشدار داد كه استیبل کوین «تای بات دیجیتال» (THT) که توسط شركت کره ای ترا (Terra)، هیچ تضمین یا حمایت قانونی ندارد و قوانین ارزی این كشور را نقض می كند.


استیبل کوین چیست؟


بر اساس گزارشی که روز جمعه منتشر شد، سیریتیدا پانومون نا آیودیا (Siritida Panomwon Na Ayudhya)، دستیار رئیس بانک مرکزی تایلند در یک نشست خبری گفت که این بانک قبل از اعلام اقدامات خود، نظرات فعالان و تنظیم کنندگان بازار را در نظر خواهد گرفت.

این برنامه ها برای تنظیم استیبل کوین های با پشتوانه دارایی و ارز خارجی و استیبل کوین های الگوریتمیشک تدوین می شود، نه برای رمزارزهایی مثل بیت کوین (BTC) یا اتر (ETH). سیریتیدا اظهار داشت که درمورد رمزارزها، سرمایه گذاران خود باید ریسک آن ها را بررسی کنند.

گزارش ها حاکی است، مقررات مربوط به استیبل کوین های مبتنی بر بات تقریبا مطابق اقدامات سنگاپور، ژاپن و انگلیس خواهد بود. این مقررات شامل الزام برای دریافت تأیید رسمی از بانک مرکزی تایلند و طبقه بندی احتمالی آنها به عنوان پول الکترونیکی است. این طبقه بندی آنها را در مسائل مربوط به پولشویی و خطرات تسویه تحت نظارت بانک مرکزی قرار می دهد.

سیریتیدا تاکید کرد که بانک مرکزی تایلند فواید فناوری و نوآوری را درک می کند و نظارت بر فناوری های نوظهور را ادامه خواهد داد و همزمان سیاست هایی را برای حمایت از اقتصاد داخلی و حفظ ثبات سیستمی مالی اعمال می کند.

بانک مرکزی تایلند در همین حال با مرجع پولی هنگ کنگ، بانک مرکزی امارات متحده عربی و موسسه ارز دیجیتال بانک خلق چین پیرامون نمونه اولیه ارز دیجیتال بانک مرکزی با استفاده از فناوری دفترکل توزیع شده همکاری می کند.

این پروژه که « پل ارز دیجیتال چندگانه بانک مرکزی» یا m-CBDC نام گرفته، به دنبال کاهش گلوگاه ها در انجام تراکنش ها فرامرزی است.

کد خبر: 1399123003AAMMMF

مطالب مرتبط:

معرفی استیبل کوین های برتر و کاربردهای واقعی استیبل کوین

بزرگ‌ترين بانک دولتی روسی استیبل کوین خود را عرضه می‌کند

معرفی استیبل کوین های برتر و کاربردهای واقعی استیبل کوین

استیبل‌کوین‌ها در دنیای رمزارزها چه می‌کنند؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته