چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

بایننس قالب جدید عرضه اولیه صرافی خود را با توکن هواداری آث میلان آزمایش کرد

صرافی بایننس امروز قالب جدید عرضه اولیه صرافی (IEO) خود را با فروش توکن هواداری باشگاه فوتبال آث میلان (ACM) که توسط بلاک چین شیلیز (Chiliz) ساخته شده، آزمایش کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتونیوز، صرافی رمزارزی بایننس (Binance) گفت که فروش این توکن ها با سقف مشخص به ارزش یک میلیون دلار سکه BNB انجام شد. 27 هزار و 414 شرکت کننده 5.7 میلیون واحد BNB به ارزش 1.57 میلیارد دلار اختصاص دادند تا 205,128 توکن ACM با قیمت 4.875 دلار به ازای هر توکن به دست آورند.


بلاک چین چیست؟


به گفته بایننس، در اولین ساعت از معاملات در این صرافی، قیمت این توکن ها به 20 دلار جهش کرد. در این عرضه که 10 درصد از کل توکن هایACM را به فروش رفت، از یک مدل اشتراک چهار مرحله ای نسبتا جدید استفاده شده بود.

این مدل تعهد BNB توسط کاربران را به حداکثر رساند و توزیع عادلانه توکن را نیز تضمین کرد. علاوه بر این، کاربران بایننس توانستند توکن های ACM را با استفاده از توکنBNB با 25 درصد تخفیف دریافت کنند.

توکن هواداری آث میلان یک توکن خدماتی است که هدف آن ارائه یک سهم توکن سازی شده از تاثیرگذاری در تصمیمات باشگاه از طریق پلتفرم سوسیوس به هواداران این باشگاه فوتبال ایتالیایی است.

قرار است این توکن به عنوان یک کلید عضویت برای جوایز انحصاری، تخفیف ها و موارد دیگر عمل کند. توکن AMC در زنجیره شیلیز صادر شده که یک زنجیره جانبی از اتریوم برمبنای اجماع اثبات اعتبار (proof of authority) کار می کند.

نحوه کار قالب جدید

نحوه کار قالب جدید بایننس به این شرح است:
در مرحله اول که دوره محاسبه دارایی BNB نام دارد، میانگین دارایی BNB کاربر در یک دوره 7 روزه پیش از فروش محاسبه شد (17 تا 24 فوریه). این کار برای تعیین مقدار توکن های BNB قابل اختصاص برای فروش توکن انجام شد.
در مرحله دوم، یعنی دوره اشتراک که سه ساعت به طول انجامید، کاربران می توانستند توکن های BNB قابل اختصاص خود را برای فروش توکن به تعهد بگذارند.
در مرحله سوم، دوره محاسبه که یک ساعت طول کشید، کارکنان صرافی مقدار متناسب توکن های ACM متعلق به یک کاربر منفرد را که با سقف مشخص فروش تنظیم شده بود، محاسبه کردند که برای هر کاربر 5000 دلار BNB تعیین شد. براساس اعلام بایننس، فقط 31 شرکت کننده به سقف مشخص 1,025 AMC رسیدند.
در مرحله چهارم که توزیع نهایی توکن بود، مقدار معادل BNB تعهد شده از حساب کاربران کسر شد و تعداد AMC محاسبه شده به آنان اختصاص داده شد.

مقدار BNBهای اختصاص داده شده به فروش توکن باعث سردرگمی برخی از ناظران در صنعت شد. در فروش توکن هواداری آث میلان بیش از 1.57 میلیارد دلار BNB جمع نشد، اما داده ها 5.7 میلیون واحد BNB قرارداد آتی باز در مشارکت فروش توکن نشان می دهد. این عرضه در مجموع 1 میلیون دلار BNB جذب کرد.
اگرچه کمی پیچیده است، اما روش جدید عرضه اولیه صرافی که بایننس از آن استفاده کرده می تواند مشکلات مربوط به عرضه هایی را که قبلا به صورت بخت آزمایی یا به ترتیب نوبت انجام می شد، حل کند.

مطالب مرتبط:

عرضه اولین توکن فلزات جهان توسط غول معدنی روسیه 

فناوری بلاک‌چین و اپلیکیشن‌های مبتنی بر توکن

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته