پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

بهترین عملکرد هفتگی طلا در پنج ماه گذشته

قیمت طلا در روز جمعه در نزدیکی بالاترین سطح در دو و نیم ماه گذشته قرار گرفت، و به سوی بهترین هفته در پنج ماه اخیر پیش روی می کند، زیرا شاخص دلار تضعیف شد و سوددهی اوراق خزانه داری نیز کاهش یافت. همزمان، سرمایه گذاران با احتیاط در انتظار گزارش مشاغل غیر زراعی ایالات متحده هستند که امروز اعلام خواهد شد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا تا ساعت 02:46 به وقت گرینویچ با 1815.88 دلار ثابت بود، در حالی که در جلسه قبلی به بالاترین سطح از 16 فوریه با 1817.90 دلار رسیده بود. از لحاظ هفتگی تاکنون شمش بیش از 2.5 درصد رشد داشته است.

معاملات آتی طلای ایالات متحده با 1816.40 دلار تغییر چندانی نداشت.

برایان لان، مدیر در گلد سیلور سنترال گفت: «تضعیف دلار، و کاهش سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده به زیر 1.6 درصد، قیمت طلا را به بالاتر از 1800 دلار رسانده اند.»

«داده های مشاغل ایالات متحده نکته بسیار مهمی است. اگر داده ها واقعاً خوب ارائه شوند، می توانیم افرادی را ببینیم که در اقتصاد نقش مثبتی دارند و این ممکن است منجر به افزایش نرخ سوددهی از سوی فدرال رزرو زودتر از حد انتظار شود، که بر طلا تأثیر می گذارد.»

شاخص دلار در برابر رقبای خود به پایین ترین حد در یک هفته گذشته سقوط کرد و طلا را برای دارندگان سایر ارز ها ارزان تر کرد، در حالیکه شاخص 10 ساله سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده نزدیک به پایین ترین سطح در دو هفته گذشته ایستاد.

سوددهی کمتر اوراق قرضه به طور کلی هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش می دهد.

فعالان بازار منتظر گزارش ماهانه مشاغل ایالات متحده هستند که در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ اعلام می شود تا استراتژی بانک فدرال در مورد پشتیبانی پولی را ارزیابی کند. براساس نظرسنجی رویترز، اقتصاددانان انتظار دارند 978 هزار شغل جدید در آمریکا در ماه آوریل ایجاد شده باشد. روز پنجشنبه نشان داده شد که درخواست های مزایای بیکاری هفتگی ایالات متحده به کمترین میزان در 13 ماه گذشته کاهش یافته است. لورتا مستر، رئیس بانک فدرال کلیولند گفت که چشم انداز اقتصادی در حال روشن شدن است، اما قبل از شروع فدرال رزرو برای کاهش حمایت پولی، نیاز به پیشرفت های بیشتری است.

پس از رسیدن به بالاترین رکورد 3017.18 دلار در اوایل هفته، پالادیوم با 0.5 درصد افزایش به 2960.06 دلار در هر اونس رسید.

نقره با 0.3 درصد افزایش به 27.26 دلار در هر اونس رسید و در این هفته بیش از 5 درصد رشد داشته است. پلاتین با قیمتی معادل 1252.24 دلار ثابت ماند.

کد خبر: 1400021701MGMCMF

مطالب مرتبط:

خرید شمش طلا با ارزهای دیجیتال

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته