جمعه 31 فروردین 1403

بیت کوین در تضاد با روح زمانه است

یک اقتصاددان ارشد در یو بی اس، بزرگترین بانک سوئیس، مشکلات زیادی را در بیت کوین مشاهده می کند. وی در تلاش برای پاسخ دادن به این سوال که آیا این ارز دیجیتال در تضاد با روح زمانه است، ادعا می کند که بیت کوین توسط گروه های اقلیت که از دسترسی آنلاین کمتری برخوردار هستند رد می شود.

پل دونووان
پل دونووان

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، پل دونووان، اقتصاددان ارشد شرکت مدیریت ثروت جهانی یو بی اس، یک به روزرسانی هفتگی با عنوان «آیا بیت کوین از روح زمانه سرپیچی می کند؟» در وب سایت یو بی اس در روز جمعه منتشر کرد و تعدادی از معضلاتی را که وی در این ارز دیجیتال می بیند شرح داد. یو بی اس بزرگترین بانک سوئیس است.


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


به گفته وی:
«چیز عجیبی در مورد بیت کوین وجود دارد. به نظر می رسد بیت کوین به طور خاص از روح زمانه سرپیچی می کند، به طریقی که رمزارز های دیگر این کار را نمی کنند.»

«برخی معتقدند بیت کوین پناهگاهی امن در برابر افزایش تورم است. اما کنترل عرضه تضمین کننده ارزش نیست. بیت کوین سابقه نوسانات شدید قیمت را دارد.»

وی ادامه داد: «ما نمی توانیم از طریق اعتبارات زیست محیطی زندگی خود را ادامه دهیم و باید به طور فزاینده ای به پایایی اهمیت دهیم»

علاوه بر این، وی اظهار داشت: «تمرکز جهانی بر کاهش نابرابری است. بیت کوین دارای مالکیت فوق العاده نابرابر است.

منابع در بین تعداد کمی از افراد متمرکز شده اند و حاکمیت آن بیشتر پلوتوکراتیک است تا دموکراتیک.» این اقتصاددان علاوه بر این ادعا کرد:
سیاستمداران و اقتصاددانان به طور فزاینده ای برای برابری دسترسی ارزش قائل هستند، با این حال بیت کوین توسط گروه های اقلیت که دسترسی کمتری دارند، رد می شود.»

در مورد روح زمانه، او نتیجه گرفت که «روند مدرنی که بیت کوین از آن استقبال می کند، قدرت روایت است. روایت داستان برای تکامل بیت کوین بسیار مهم است. در غیر این صورت، بیت کوین در تضاد با روح زمانه مدرن به نظر خواهد رسید.»

بسیاری از هواداران افراطی بیت کوین برای مقابله با استدلال دونوان به رسانه های اجتماعی رفتند. طرفدار بیت کوین، ماکس کیزر در توئیتر خود نوشت که یو بی اس معنای روح زمانه را نمی فهمد و بیت کوین را تهدیدی علیه خود می بیند. یکی دیگر از کاربران توییتر نیز گفت: «من مطمئن نیستم که او معنی کلمه روح زمانه را می فهمید، در غیر این صورت می گفت بیت کوین جز لاینفک آن است.»

در ژانویه، دونووان نوشته بود که این ارز دیجیتال یک نقص اساسی دارد و عرضه ثابت بیت کوین می تواند باعث سقوط ارزش و قدرت خرید آن شود.

کد خبر: 1400021202MGMMMF

مطالب مرتبط:

بیت کوین یک پرچین در برابر چیزی نیست

بیت کوین بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است؟

بیل گیتس: بیت کوین برای کره زمین مضر است

سناتور آمریکایی: بیت کوین پایان بدی خواهد داشت

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران خرد برای خرید بیت کوین

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

1 COMMENT

  1. رمز ارزها توانایی زیادی برای جایگزینی دارند ولی بیت کوین و صاحبان آن بینان کوین بیس و تعداد مهدودی که با سفته بازی و کلاهبرداری روزانه میلیونرها دلار پول مردم را در معاملات فیوچر و یا با پمپ و دامپ خالی می کنند خطر جدی هستند

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته