پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تردید بانک های کره ای در مورد شراکت های رمزارزی

بانک های کره ای در میانه مقررات سختگیرانه در حوزه امور مالی در مورد اینکه شراکت خود را به صرافی های رمزارزی محلی گسترش دهند یا نه، دچار تردید شده اند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین منیجر، سه بانک تجاری کره ای، شینهان، نونگ هیوپ و کی بانک، با صرافی های رمزارزی عمده شراکت دارند. این شراکت ها صرافی ها را قادر می سازد تا معاملات را به شکلی پایدار انجام دهند، زیرا مشتریان آنها می توانند رمزارزها را از طریق حساب های بانکی خود با نام واقعی معامله کنند.

بانک های عمده مثل کی بی (KB)، هانا (Hana) و ووری (Woori) با توجه به اینکه یک قانون ویژه پیرامون اطلاعات مالی در حال بررسی و تصویب قریب الوقوع است، هنوز هم در مورد انعقاد مشارکت رمزارزی محتاط هستند.

هدف این قانون اطمینان از این است که تراکنش های مالی مثل تراکنش های ارزهای خارجی، در جلوگیری از اقدامات مجرمانه و ایجاد یک سیستم مالی سالم و باز، فراهم کردن امکان گزارش و استفاده از جزئیات خاص مورد نیاز برای کنترل پولشویی و تامین مالی تروریسم نقش خواهد داشت.

این قانون تاکید می کند که صرافی ها فقط در صورتی می توانند فعالیت کنند که از حساب های بانکی با نام واقعی کاربرانشان محافظت کنند. این قانون پس از یک مهلت شش ماهه، در ماه سپتامبر لازم الاجرا می شود.

اما فعالان صنعت رمزارز ادعا می کنند که خطر تغییر ناگهانی موقعیت بانک ها در چنین شراکت هایی به دلیل جنون جدید بیت کوین ناچیز است.

یک منبع در این صنعت گزارش داد كه وام دهندگان مراقب اجراي اين قانون هستند، چراکه ممکن است در صورت بروز نگرانی های امنیتی از سوی صرافی های مرتبط، با مجازات سخت تری روبرو شوند.

به گفته کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی، بانک ها پس از تصمیم گیری در این باره، حساب های معاملاتی به نام واقعی ارائه می دهند تا ببینند شرکت تجاری بالقوه آنها از اعتبار کافی برخوردار است یا خیر.

اجرای مقررات رمزنگاری

چند سال پیش، بانک های کی بی و ووری کره جنوبی و برخی از بانک های دولتی اقدام به ارائه حساب های صرافی محلی با نام واقعی کردند. اما پس از اعمال مقررات سخت گیرانه علیه رمزارزها توسط مقامات مالی در سال 2018، این بانک ها ترجیح دادند قرارداد را تمدید نکنند.

براساس دستور العمل های پولشویی، در صورتی که صرافی ها حملات سایبری یا خطرات دیگری مواجه شوند، بانک های مرتبط با آن ها باید مسئولیت بیشتری بر عهده بگیرند. از این رو، بانک ها پیش از بازگرداندن روند عالی فعالیت های رمزازی خود، صبر می کنند تا در چند ماه آینده نتیجه نهایی این قانون مشخص شود.

یک منبع دیگر در صنعت بانکی کره جنوبی گفته است که بانک ها از طریق همکاری با صرافی ها، پایگاه کاربران خود را در داخل و خارج از این کشور گسترش می دهند.

اما بانک هایی که همکاری های خود را به حالت تعلیق درآورده اند، در این مرحله اقدامات خود را با این روند هماهنگ نمی کنند. آنها نگران هستند که در صورت بروز مشکلی برای صرافی های وابسته به آن، در برهه کنونی که مقامات به دلیل افتضاحات مربوط به صندوق های پوشش ریسک در سال گذشته متمایل به تشدید مقررات و نظارت بر بانک ها هستند، ضرر بیشتری ببینند.

قانون پیشنهادی مالیات بر درآمد رمزارزی نیز در کره جنوبی به تعویق افتاده است. شورای ملی کره جنوبی برای اعمال فشار برای اجرای این قانون تا سال 2022، خواستار تعلیق آن شده است.

کد خبر: 1399122401AAMMMF

اگر میخواهید از جدیدترین اخبار رمزارز آگاه شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

بانک کره‌ای با همکاری شرکت ال‌جی پلتفرم ارز دیجیتال ملی ایجاد می‌کند

کره جنوبی اولین تحقیق دولتی درباره دیفای را منتشر کرد

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته