جمعه 10 فروردین 1403

توسعه استاندارد تأیید آزمایش کووید 19 مبتنی بر بلاک چین

طبق گزارش های محلی، سنگاپور استانداردی مبتنی بر بلاک چین برای تأیید آزمایش کووید 19ایجاد کرده است. انتظار می رود با استفاده از این استاندارد دولت بتواند اسناد بهداشتی را به راحتی در مرزهای خود تأیید کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بی تی سی منیجر، ویویان بالاکریشنان، وزیر نوآوری ملت هوشمند سنگاپور، توسعه استانداردهای دیجیتالی مبتنی بر بلاک چین را برای صدور نتایج آزمایش کووید 19 فاش کرد. روش دیجیتال معروف به «هلث سرتس» از فناوری بلاک چین برای ایجاد یک استاندارد دیجیتال تغییرناپذیر استفاده می کند.

این روش توسط آژانس فناوری دولتی سنگاپور (GovTech) و وزارت بهداشت این کشور تهیه شده است.


بلاک چین چیست


هلث سرتس با استانداردهای محلی و جهانی سازگار است و برای سرعت بخشیدن به روند مسافرت در مرزهای محلی و خارجی طراحی شده است. مسافران سنگاپوری که تحت آزمایش کووید 19 قبل از عزیمت قرار می گیرند، نتایج خود را از طریق گواهینامه های دیجیتالی صادر شده توسط هلث سرتس دریافت می کنند. این گواهی به صورت پیوند یا پیوست خواهد بود.

پس از منفی بودن تست، مسافران باید گواهینامه های دیجیتالی کلینیک را در وب سایت Notarise بارگذاری کنند.

Notarise گواهی های دیجیتال را قادر می سازد تا در فرودگاه های داخلی و خارجی تأیید و شناسایی شوند. پس از ارسال موفقیت آمیز گواهینامه ها، یک نسخه دیجیتالی محضری از گواهینامه های آزمایش کووید 19حاوی کد QR دریافت می کنند. پس از تکمیل، مسافران می توانند گواهی محضری یا کد QR را در فرودگاه ها و ایستگاه های بازرسی مهاجرت ارائه دهند.

پس از اسکن کد QR، کارکنان شرکت هواپیمایی و مقامات مهاجرت صحت گواهی را بر اساس اطلاعات ذخیره شده در بلاک چین تأیید می کنند. نتایج آزمون همچنین در اپلیکیشن احراز هویت SingPass بر روی تلفن همراه در دسترس قرار خواهد گرفت.

هلث سرتس بر اساس یک چهارچوب منبع باز به نام OpenAttestation ساخته شده است که بر روی بلاک چین ساخته شده و بدون نیاز به نرم افزار شخص ثالث اطلاعات را تأیید می کند. دولت سنگاپور همچنین در حال بررسی موارد استفاده از هلث سرتس برای تاییدیه های واکسن است.

بلاک چین به طور فزاینده ای برای تأیید کووید 19 پیاده سازی می شود

دولت ها و سازمان ها همچنان به توسعه راه حل های بلاک چین به عنوان ابزاری برای مقابله با اثر کووید 19 ادامه داده اند. با توجه به اینکه واکسیناسیون در حال حاضر در چندین کشور در حال انجام است، نیاز به بررسی صحیح آزمایشات و واکسیناسیون وجود دارد.

توانایی بلاک چین در تأیید داده ها و تغییر ناپذیری آن باعث شده است که در روش های مختلف از آن استفاده شود. چندین شرکت هواپیمایی، از جمله امارات و ایرفرانس، اخیراً برنامه تلفن همراه مبتنی بر بلاک چین را برای الزامات سفر هنگام پاندمی آزمایش کرده اند.

مطالب مرتبط:

آزمایش مقدماتی سیستم مسافرتی کووید 19 بر روی بلاک چین

اپلیکیشن بلاک چینی به مقابله با کووید۱۹ کمک می‌کند

برزیل از تکنولوژی بلاک چین برای تولید واکسن کووید 19 استفاده می کند

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته