جمعه 7 اردیبهشت 1403

آزمایش مقدماتی سیستم مسافرتی کووید 19 بر روی بلاک چین

شرکت هواپیمایی بزرگ فرانسوی قرار است یک سیستم مبتنی بر بلاک چین را برای تأیید نتایج آزمایش کرونا ویروس برای مسافران خود آزمایش کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، با توجه به اینکه مسافرت و جهانگردی یکی از صنایع آسیب دیده توسط قرنطینه ناشی از همه گیری ویروس کرونا است، چندین بازیگر به طور فزاینده ای اولویت را بر روی راه حل های دیجیتالی و بدون تماس قرار داده اند.

در همین راستا، «ایر فرانس» برای آزمایش سیستم سفر کووید 19 مبتنی بر بلاک چین با «مد ایر»، «اس جی اس»، «اینترنشنال اس او اس»، و «اتاق بازرگانی بین المللی» همکاری کرده است.

از 11 مارس، ایرفرانس آزمایش مقدماتی سیستم ICC AOKpass را که توسط مد ایر و اینترنشنال اس او اس توسعه یافته راآغاز می کند. ICC AOKpass برنامه ای است که مسافران می توانند بر روی تلفن های هوشمند خود نصب کنند که حاوی سوابق پزشکی ایمن از جمله نتایج آزمون کووید 19 آنها از آزمایشگاه های تأیید شده است.

با استفاده از این برنامه، مسافران نیازی به ارائه یک برگه آزمایش کاغذی ندارند زیرا ICC AOKpass به عنوان یک فرم مطمئن برای تأیید وضعیت منفی کووید 19 کاربر عمل می کند.


بلاک چین چیست


براساس اعلامیه روز سه شنبه، این آزمایش مقدماتی به مدت چهار هفته ادامه خواهد داشت و فقط مسیر های پاریس به پوانت پیتر و پاریس به فورت دو فرانس را پوشش می دهد.

در بیانیه مطبوعاتی همچنین مشخص شد که استفاده از این برنامه برای مسافرانی که در این مسیر پرواز می کنند داوطلبانه خواهد بود. ایرفرانس می گوید برای کمک به تلاش های بیشتر در زمینه دیجیتال سازی سلامت مربوط به سفر، جزئیات این آزمون را با سایر همکاران پروژه به اشتراک می گذارد.

کاترین ویلار، مدیر تجربه مشتری در ایر فرانس، در مورد نیاز به نوآوری دیجیتال در بخش سفر در میان شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: «آزمایش روش AOKpass کاملاً مطابق با این چهارچوب و فرایند آغاز شده توسط ایجاد برچسب «ایر فرانس پروتکت» است. ما متقاعد شده ایم که تغییراتی که به آنها وارد شده ایم، در طولانی مدت مسیر را تغییر خواهند داد و متعهد به پشتیبانی از همه پروژه های نوآوری هستیم که می توانند به ما در مواجهه با این چالش های جدید کمک کنند.»

روش AOKpass اولین سیستم مبتنی بر بلاک چین نیست که توسط ایرفرانس پذیرفته شده است. در واقع، پنجمین شرکت هواپیمایی بزرگ جهان در چندین جنبه از فعالیت های خود سابقه کاوش در این فن آوری جدید را دارد.

بر اساس گزارشی از استاتیستا، بر اساس گزارش آژانس خبری سازمان ملل، شرکت های هواپیمایی حدود 314 میلیارد دلار به علت جهان گیری ویروس کرونا ضرر کرده اند و بیش از 60 درصد کاهش در سفر های هوایی داشته است. برای پایبندی به پروتکل های فاصله اجتماعی، بازیگران این صنعت به طور فزاینده ای به دنبال اولویت دادن به پروتکل های بدون تماس هستند که به لایه های پایه دیجیتال مانند بلاک چین نیاز دارند.

همانطور که قبلاً توسط کوین تلگراف گزارش شده بود، جزیره «ججو» در کره جنوبی یکی از نقاط مهم گردشگری این کشور، از یک برنامه ردیابی کووید 19 مبتنی بر فناوری دفتر کل غیرمتمرکز استفاده می کند. در ماه ژانویه، گزارش ها حاکی از آن بود که فرودگاه فرانکفورت یک روش مبتنی بر «آیوتا» برای ردیابی نتایج آزمایش کووید 19 مسافران راه اندازی کرده است.

مطالب مرتبط:

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

کاربرد بلاک چین به زنجیره تأمین پلاستیک رسید

ضرورت توجه بزرگان دیتا به فناوری بلاک چین

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته