جمعه 10 فروردین 1403

جایگزین بیت کوین برای پرداخت به تسلا چه خواهد بود؟

مدیر عامل شرکت تولید کننده خودروهای برقی اعلام کرد که این شرکت تمام تراکنش های بیت کوین را به دلیل نگرانی های زیست محیطی متوقف خواهد کرد و این شرکت قصد دارد ارزهای دیجیتال با مصرف انرژی بهینه را برای پرداخت ها بررسی کند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، در 13 مه، ایلان ماسک بازار ارزهای دیجیتال را شوکه کرد، زیرا اعلام کرد که تسلا تا زمانی که استخراج بیت کوین از نظر زیست محیطی پایا نباشد دیگر هیچ پرداخت بیت کوین را برای اتومبیل های خود قبول نمی کند.


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


ماسک خاطرنشان کرد: در حالی که تسلا منتظر است بیت کوین به سمت انرژی های تجدیدپذیر حرکت کند، این شرکت به دنبال سایر ارزهای دیجیتال است که در هر تراکنش کمتر از یک درصد انرژی بیت کوین را مصرف می کنند.
این توییت، جامعه رمزارز را به حدس و گمان در مورد ارز دیجیتال آینده مورد استفاده برای پرداخت به تسلا وادار کرد.
کاربر The Cryptic Poet به 45,000 دنبال کننده خود در توییتر گفت که پیش بینی می کند تسلا از اتریوم یا XRP استفاده خواهد کرد، با این حال کاربر Massimo اشاره کرد که اگر تسلا از اتریوم در وضعیت فعلی خود استفاده کند، در حالی که مانند بیت کوین از اثبات کار استفاده می کند، هیچ تفاوتی ایجاد نخواهد شد.

اتریوم و اثبات سهام

بیت کوین در هر تراکنش حدود 700 کیلووات ساعت انرژی مصرف می کند. در واقع مصرف سالانه بیت کوین به اندازه کشور هلند است. اتریوم در هر تراکنش 62.56 کیلووات ساعت انرژی مصرف می کند. شبکه اتریوم در حال حاضر با استفاده از همان روش اجماع به شدت انرژی برِ اثبات کار یا PoW ایمن می شود. دیجیکنومیست تخمین می زند که میزان انتشار کربن سالانه شبکه اتریوم با کشور سودان قابل مقایسه است.
با این حال، قرار است این مشکلات با انتقال آینده این شبکه به اتریوم 2.0، که اثبات سهام یا PoS را معرفی می کند، حل و فصل شوند. طبق گفته نیمبوس، اجماع اثبات سهام 99 درصد کارآمدتر از اثبات کار است.
در اوایل این ماه، جو کلاپیس، مشارکت کننده در راکت پول، با اجرای 10 اعتبار سنج اتریوم 2.0 به مدت 10 ساعت با استفاده از یک پاور بانک و یک هارد دیسک متصل، این موضوع را ثابت کرد.
تمام بلاک چین های اثبات سهام 99 درصد کارآمدتر از بیت کوین هستند، بنابراین تسلا تقریباً می تواند هر یک از آنها را انتخاب کند، از سولانا گرفته تا کاردانو و هر چیزی که در این بین قرار دارد.

ریپل

ریپل (XRP) می تواند در کوتاه مدت انتخاب تسلا باشد (بسته به دادخواست SEC بر علیه ریپل)، زیرا همه توکن های XRP از قبل استخراج شده اند و تراکنش های XRP مقدار کمی انرژی برابر با فقط 0.0079 کیلووات ساعت را متحمل می شوند. ریپل به طور مرتب تبلیغ می کند که در مقایسه با بلاک چین های اثبات کار چه میزان کارآمدتر است.

استلار

استلار (XLM) نیز از مدل XRP پیروی می کند زیرا تمام توکن های آن در زمان پیدایش ضرب شده اند. این شبکه همچنین از پروتکل اجماع استلار یا SCP برای اطمینان از اعتبار سنجی تراکنش هایی استفاده می کند که گفته می شود به انرژی کمتری نسبت به مدل های اثبات کار و اثبات سهام نیاز دارند.

آلگوراند

آلگوراند می تواند یک رقیب باشد. نه تنها با استفاده از اثبات سهام خالص قابل اجرا است، بلکه این تیم در 22 آوریل اعلام کرده است که بلاک چین آن کاملاً خنثی از نظر کربن ساخته شده است. آلگوراند همچنین با شرکت فناوری اسپانیایی، کلایمیت ترید همکاری می کند که در حال ساخت یک بازار کربن است که به شرکت ها امکان می دهد انتشار کربن خود را ردیابی کنند.

دوج کوین

دوج کوین مورد علاقه دیرینه ایلان ماسک است و ممکن است برنده این مسابقه باشد. این سکه شوخی در واقع بسیاری از استخراج های خود را در شبکه لایت کوین، که از اثبات کار استفاده می کند، انجام می دهد. اما در حالی که استخراج بیت کوین از الگوریتم فوق العاده پیچیده SHA-256 استفاده می کند، دوج کوین و لایت کوین با استفاده از Scrypt استخراج می شوند، که از نظر انرژی بسیار بهینه و سریع عمل می کند (البته از ایمنی قابل توجهی برخوردار نیستند). همچنین، در حالی که مراکز داده مصرف برق لایت کوین را در هر تراکنش 18.522 کیلووات ساعت تخمین می زنند، دوج کوین فقط 0.12 کیلووات ساعت در هر تراکنش مصرف می کند.

کد خبر: 1400022305MGMMMH

مطالب مرتبط:

بیت کوین یک پرچین در برابر چیزی نیست

بیت کوین بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است؟

بیل گیتس: بیت کوین برای کره زمین مضر است

سناتور آمریکایی: بیت کوین پایان بدی خواهد داشت

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران خرد برای خرید بیت کوین

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته