پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

جنون دوج کوین ممکن است لایت کوین را تهدید کند

پژوهشگر باتجربه رمزارز بر این باور است که جنون دوج کوین (DOGE) ممکن است باعث تهدید لایت کوین شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از یوتودی، لوکاس نازی (Lucas Nuzzi) هم بنیان گذار و مشاور مرکز تحقیقات دارایی های دیجیتال از احتمال طراحی یک حمله به شبکه های دوج کوین و لایت کوین خبر داد و پیشنهاد هایی برای فوریت های امنیتی مطرح کرد.

سکه‌های میمی ماینر ندارند

به گفته نازی، در سال 2014 شبکه دوج کوین که ماینر کافی نداشت، در مقابل حملات 51 درصد آسیب پذیر شده بود. از این رو، توسعه دهندگان یک به روزرسانی اثبات کار کمکی (AuxPoW) کردند که باعث شد، ادغام استخراج دوج کوین با شبکه های مشابه ممکن شود.

این راهکار از روز اول هم مناقشه برانگیز بود، چراکه استخراج دوج کوین به شدت به نهاد های استخراج بزرگتر وابسته شده بود. امروزه 95 درصد استخراج دوج کوین توسط ماینر های لایت کوین انجام می شود.

در حالی که این مبادله در سال هایی که دوج کوین فقط یک سرگرمی بود، خیلی معقول به نظر می رسید، در میانه رشد بی سابقه ای که این رمزارز به تازگی به خود دیده، به مشکلی جدی تبدیل شده است.

رشد 1200 درصدی قیمت دوج کوین به افزایش 15 درصدی نرخ هش (hashrate) آن منجر شده که نشان دهنده امنیت شبکه است. لذا، هم لایت کوین و هم دوج کوین بیشتر در مقابل حملات آسیب پذیر شده اند.


دوج کوین (Dogecoin) چیست ؟ هر آنچه که باید بدانید !


آخرین راه چاره برای رمزارز های سال 2013

پژوهشگر رمزارز یک طرح فرضی برای چنین دخالت مخربی پیشنهاد کرد. طرح شامل یک حمله 51 درصدی به لایت کوین برای جلوگیری از تراکنش های حجیم در بلاک چین است.

با توجه به رشد دیوانه وار قیمت دوج کوین، سود حمله به آن نیز بالا رفته و از این رو، این مفهوم برای هکر ها جذابیت پیدا کرده است.

نازی به شدت به لایت کوین و دوج کوین توصیه می کند که زمان تأییدشان را بالا ببرند. اگر زمان تأیید 24 ساعت شود، انجام چنین حمله ای 2 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: لایت کوین چیست و چه تفاوت‌هایی با بیت کوین دارد

به طور کلی، شبکه دوج کوین از دیدگاه متناسب با سال 2020 به لحاظ پیشرفت فنی شبکه ای نابالغ به نظر می رسد. به همین خاطر، نازی خطرات سرمایه گذاری با همه سرمایه در این رمزارز را خاطرنشان می کند:
«این نابالغی و مشکل جدی مضحک و بخشی از این سکه میم است. اما اگر دوج کوین که ارزش کل بازارش 10 میلیارد دلار است، گام اول شما برای ورود به حوزه رمزارز است، باید مراقب باشید. سپرده های زندگیتان را در یک میم سرمایه گذاری نکنید.»

مطالب مرتبط:

یکی از نمایندگی های نیسان به جنون دوج کوین می پیوندد

آیا ایلان ماسک همه را درباره دوج کوین گمراه کرده است؟

مؤسس اصلی دوج کوین: رمزارز دوج کوین لایق این افزایش قیمت‌ها نیست

بیشتر بخوانید

دوج کوین (Dogecoin) چیست ؟ هر آنچه که باید بدانید !

دوج کوین (Dogecoin) در 6 دسامبر 2013 راه اندازی شد. از سال ۲۰۱۳ بود که دنیا به طور جدی تری به ارزهای دیجیتال نگاه کرد....

دوج کوین چیزی جز یک حباب کلاسیک و جنون نیست

علیرغم مقبولیت جهانی دوج کوین و پشتیبانی سلبریتی ها، مدیر ارشد فناوری شرکت بزرگ سرمایه گذاری دارایی های دیجیتال، آن را جنون و یک...

کاهش احساسات شبکه های اجتماعی نسبت به دوج

پس از یک صعود قابل توجه، احساسات رسانه های اجتماعی نسبت به سکه شوخی کاهش یافته است. آمریکایی ها این ارز دیجیتال را به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته