سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

دلیل حکمرانی آسیا بر فضای رمزارز چیست؟

امروز آسیا با داشتن 42 درصد از سهم بازار 20 ارز برتر دیجیتال، یک قدرت غالب در بازار رمزارز است.

به گزراش سکه نیوز به نقل از امب کریپتو، در حقیقت، شرکت های آسیایی بر فضای قراردادهای آینده نیز تسلط دارند و 98 درصد از حجم اتریوم و 94 درصد از حجم قرارداد های آینده بیت کوین را تشکیل می دهند.

چرا آسیا چنین نیرویی مسلط است؟ به گفته میرا کریستانتو، تحلیلگر تحقیقاتی مساری، این به مقررات و فرهنگ موجود در منطقه مربوط می شود. دیدگاه های فوق را لارا شین در مصاحبه اخیر خود با پادکست آنچیند برجسته کرد.

به گفته این تحلیلگر، بسیاری از شرکت های بزرگ رمزارز مانند «بیت مکس» برای اولین بار در هنگ کنگ فروشگاه راه اندازی کردند، جایی که تا نوامبر سال 2020 ، مقررات اختیاری بود. این به شرکت های رمزارز اجازه می دهد از نظر نوآوری و عرضه محصولات مختلف پیشگام باشند، که همه این ها به میزان زیادی در رشد این فضا کمک خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟

به عنوان مثال، بیت مکس اولین شرکتی بود که یک محصول اهرم زدا را ایجاد کرد. اخیراً، FTX اولین شرکتی بود که سهام توکنایز شده و چندین نوآوری دیگر را معرفی کرد.

کریستانتو همچنین اشاره کرد که در حالی که کمیسیون اوراق بهادار و قرارداد های آینده (SFC) هنگ کنگ برای رگولاتوری شرکت های رمزارز در منطقه اقدام کرده است، این کار را به گونه ای انجام داده است که زمینه سازی های ایجاد شده توسط این شرکت ها را نفی نمی کند.

«در هنگ كنگ کار متفاوتی انجام دادند، چهارچوب های مالی را در اختیار گرفتند و در واقع رمزارز را به این فضا تزریق کردند.»

این تحلیلگر همچنین تضاد جالبی را در رفتارهای معامله کنندگان در شرق و غرب ارائه داد. در اروپا و آمریکا فعالیت های زیادی در رابطه با دیفای وجود دارد. با این حال، وقتی با این مناطق مقایسه می شود، چین در مسئله دیفای عقب است.

به گفته کریستناتو، این به اختلافات فرهنگی برمی گردد. برخلاف غرب، بانکداران و سیاستمداران در شرق با دید بهتری درک می شوند. تحلیلگر مساری در ادامه سخنان جالب تری را بیان کرد،

«در آسیا ، مردم با مترکز بودن بسیار راحت ترند.»

هرچند که ممکن است چنین باشد، اما یک تصور غلط رایج برای بسیاری این است که عملیات استخراج بیت کوین به طور فزاینده ای متمرکز شده و چین بیش از 65 درصد بازار را تحت سلطه خود دارد.

با این حال، طبق گفته کریستانتو، این موضوع دور از ذهن است زیرا استخرهای استخراج کننده نهاد های رقابتی هستند که بعید به نظر می رسد هرگز به طور همزمان کار کنند.

مطالب مرتبط:

ارز دیجیتال کونوس H چیست؟

نیمی از تجارت دارایی‌های دیجیتال دنیا در آسیا انجام می‌شود

افزایش قیمت ریپل با حمایت در آسیا

چرا هنگ کنگ به کشوری پیشرو در زمینه معاملات رمزارز در سطح قاره آسیا تبدیل خواهد شد

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته