چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

دوبرابر شدن سرمايه گذاری نهادی در ريپل

توکن XRP در یک هفته گذشته محبوب ترین آلت کوین برای سرمایه گذاران نهادی بوده، به شکلی سرمایه گذاری شرکت ها در این رمزارز در این مدت تقریبا 2 برابر شده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کرپتواسلیت، شرکت مدیریت دارایی کوین شیرز (CoinShares) به تازگی در گزارشی گفت که دارایی های تحت مدیریت سرمایه گذاری شده در محصولات مرتبط با XRP ظرف یک هفته گذشته دو برابر شده است.


آشنایی با ارز دیجیتال ریپل (XRP)


منظور از دارایی های تحت مدیریت، دارایی هایی است که سرمایه گذاران آن را به شرکت های مدیریت دارایی سپرده اند تا با سرمایه گذاری آن ها براساس تحلیل و مطالعات، برای آن ها سودآوری کند. این شرکت ها درصدی از سود دارایی را به عنوان کارمزد برای خود برمی دارند.

این گزارش علت رویکرد دوباره به دارایی های دیجیتال را ترکیبی از افزایش پذیرش توسط سرمایه گذاران نهادی، ترس از تورم و افزایش قیمت عنوان کرده است.

گزارش کوین شیرز همچنین خاطرنشان کرد که در طول هفته گذشته، 33 میلیون دلار سرمایه نهادی به محصولات سرمایه گذاری XRP اختصاص داده شده و مجموع اینگونه دارایی های تحت مدیریت را به 83 میلیون دلار رسانده است.

این رویداد همزمان شد با بهبود قیمت XRP که اوایل سال جاری میلادی به خاطر شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از شرکت صادرکننده آن یعنی ریپل (Ripple Labs)، به شدت سقوط کرده بود.

توکن XRP در پنجم آوریل در حدود 0.72 دلار معامله می شد که البته از قیمت پیش از شکایت SEC بالاتر بود، اما پس از آن ظرف چند روز بیش از دو برابر شد. این امر می تواند یکی از دلایل علاقه مجدد سرمایه گذاران نهادی به آن باشد.

گزارش کوین شیرز نشان می دهد که جریان سرمایه نهادی ورودی به رمزارزها هفته گذشته به 233 میلیون دلار رسید.

افزایش قیمت رمزارزها باعث شد که مجموع دارایی های رمزارزی تحت مدیریت به 64 میلیارد دلار برسد.

بیشترین سهم را در آمار مربوط به هفته گذشته شرکت گری اسکیل (Crypto Grayscale) از آن خود کرده است. این شرکت تقریبا 50 میلیارد دلار دارایی رمزارزی تحت مدیریت دارد که معادل 77 درصد از کل این آمار است. پس از گری اسکیل، کوین شیرز با 5.7 میلیارد دلار سهم 9 درصدی و شرکت تری آی کیو کورپ (3iQ Corp) با 1.9 میلیارد دلار سهم 3 درصدی دارند.

در میان رمزارزها، بیت کوین (BTC) 108 میلیون دلار، اتریوم (ETH) 65 میلیون دلار، بیت کوین کش (BCH) 4 میلیون دلار، پولکادات (DOT) 5 میلیون دلار، بایننس کوین (BNB) 3 میلیون دلار و تزوس (XTZ) 7 میلیون دلار از سرمایه های نهادی را به خود اختصاص داده اند.

گذشته از جریان ورودی سرمایه، حجم معاملات نهادی نیز هفته گذشته افزایش یافت و به 4.8 میلیارد دلار رسید که حاکی از افزایش 59 درصدی نسبت به هفته قبل و هم سطح ماه فوریه بود.

کد خبر: 1400020205AAMMMF

مطالب مرتبط:

پایان رسمی همکاری ریپل و مانی گرام

ریپل به دنبال راه اندازی پلتفرم معاملاتی است

انتقالات خیره کننده XRP توسط ریپل و کوین بیس

ریپل اختلاف حقوقی خود را با یوتیوب حل و فصل کرد

ایجاد بلاک چین خصوصی ریپل برای ساخت CBDC

بیشتر بخوانید

SEC در برابر ریپل: مخالفت دادگاه با درخواست ریپل

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) مجاز است از طریق درخواست ایجاد تفاهم نامه، به دریافت اسناد از صرافی های خارجی و شرکای تجاری...

SEC نماینده دارندگان XRP را به ترویج خشونت متهم کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، با انتشار یک یادداشت پاسخ قانونی دیگر، به مخالفت با دخالت دارندگان XRP در پرونده علیه...

SEC سخنان قاضی و نکات کلیدی را تحریف می کند

ریپل اخیرا در یک پاسخ کاملاً قاطع، یادداشتی را علیه درخواست SEC مبنی بر نادرست بودن دفاع «هشدار منصفانه» ریپل، منتشر کرد. این درخواست...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته