جمعه 10 فروردین 1403

دولت بایدن در حال تهیه مقررات برای رمزارزها است

خبرنگار شبکه فاکس نیوز آمریکا به نقل از یک منبع گفته است که دولت این کشور در حال تهیه پیش نویس یک رویکرد مقرراتی درباره ارزهای دیجیتال است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوینیست، چارلز گاسپارینو (Charles Gasparino) در حساب توئیتری خود به نقل از مدیران وال استریت که به دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا نزدیک هستند، نوشت که یک مجموعه مقررات برای رمزارزها در حال تدوین است که در مراحل اولیه است.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


براساس این گزارش، جنت یلن (Janet Yellen) وزیر خزانه داری آمریکا شخصا مسئول تهیه چارچوب قانونی برای رمزارزها خواهد بود و والی آدیمو (Wally Adeyemo) معاون او نقش عمده ای در آن خواهد داشت.

یلن پیشتر بارها اظهارات منفی درباره بیت کوین و رمزارزها داشته و کاربرد عمده ارزهای دیجیتال را در فعالیت های غیرقانونی دانسته است. این در حالی است که داده های شرکت تحلیل چینالیسیس (Chainalysis) نشان می دهد که کمتر از 1 درصد تراکنش های بیت کوین برای فعالیت مجرمانه استفاده شده است.

خبرنگار فاکس نیوز به نقش گری گنسلر (Gary Gensler) رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) که به تازگی به این سمت منصوب شده، اشاره کرده است.

گنسلر که شنبه گذشته انتصابش تایید شد، ظاهرا در انتظار دستورالعمل دفتر خزانه داری درباره سیاست کلی پیرامون چارچوب مقرراتی جدید درباره رمزازها است.

دولت بایدن احتمالا تحت فشار زیادی برای تصویب مقررات جدید پیرامون رمزارزها قرار گرفته است. SEC به تنهایی 9 درخواست صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس برای بیت کوین دارد که از طرف شرکت های مختلفی ارائه شده است.

تاکنون کاخ سفید یا نهادهای نظارتی آمریکا اظهار نظری در این باره نکرده اند. اما گاسپارینو مدعی شد که مقررات جدید ظرف چهار هفته آینده تصویب خواهد شد.

به گزارش سکه نیوز، بازار رمزارزها در روزهای گذشته شاهد سقوطی شدید در قیمت ها بود. روز یکشنبه ظرف کمتر از یک ساعت این بازار به کلی قرمز پوش شد و میلیاردها دلار موقعیت لانگ را لیکوئید کرد.

داده های تحلیلی نشان می دهد که در این روز ظرف کمتر از یک ساعت 285 میلیارد دلار از ارزش بازار رمزارزها کاسته شده و 10 میلیارد دلار موقعیت سرمایه گذاری لیکوئید شده است.

کد خبر: 1400020104AAMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته