جمعه 10 فروردین 1403

این رمزارز درایوهای حافظه شما را فرسوده می کند

به لطف استفاده از فضای ذخیره سازی و نه قدرت محاسباتی، ارز دیجیتال جدید «چیا» خود را به عنوان جایگزینی سازگار با محیط زیست برای بیت کوین، که هر ساله بیشتر از کل سوئد انرژی مصرف می کند، معرفی می کند. البته این رمزارز به روش خاص خودش به محیط زیست آسیب می رساند. نه تنها در حال مشاهده کمبود درایو هارد دیسک (HDD) و درایو حالت جامد (اس اس دی) در بازار هستیم، بلکه این رمزارز باعث کاهش چشمگیر طول عمر این درایوها نیز می شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از تک اسپات، به طور خلاصه، چیا از مدل «اثبات مکان و زمان» به جای اثبات کار بیت کوین یا اثبات سهام اتریوم 2.0 استفاده می کند، که اساساً به این معنی که فارمر ها (چیا این اصطلاح را به استخراج کنندگان یا ماینینگ ترجیح می دهد) می توانند با تخصیص فضای دیسک استفاده نشده خود، رمزارز کسب کنید.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


در حالی که تولیدکنندگان درایو های حافظه در حال حاضر افزایش فروش را تجربه کرده اند، برخی از جمله Galax به خریداران توصیه می کنند که استفاده از محصولات آنها برای فارم چیا ضمانت نامه ها را باطل می کند. اکنون، یک گزارش جدید دلیل آن را نشان می دهد.

بر اساس سایت چینی فست تکنولوژی، فارمینگ مداوم چیا از طریق یک اس اس دی 512 گیگابایتی، که معمولاً 5 تا 10 سال عمر می کند، می تواند عمر آن را به 40 روز کاهش دهد.

درایوهایی که فضای ذخیره سازی آنها بیشتر است ماندگاری بالاتری هم دارند، اما چیا به طور قابل توجهی طول عمر آنها را کاهش می دهد. بر این اساس فارمینگ چیا طول عمر اس اس دی های 1 و 2 ترابایتی را به ترتیب به 80 و 160 روز کاهش می دهد. در حالی که در گزارش مارک سازنده این درایوها مشخص نشده است، اما این گزارش نشان می دهد که سرعت فرسودگی آنها به چه میزان است.

قیمت پایین اس اس دی به این معنی است که فارمر های چیا به راحتی می توانند درایو های فرسوده خود را دور بریزند و دستگاه های جدید بخرند، که دقیقاً برای محیط زیست زیان بار است. متناوبا، آنها می می توانند سراغ اس اس دی های خاصی بروند که برای فارمینگ رمزارز تهیه شده اند. این اس اس دی ها دارای ضمانت 12 ساله هستند اما قیمت 800 دلاری آن هم برای مدل 2 ترابایتی احتمالاً مردم را از این کار منصرف خواهد کرد.

چیا از زمان راه اندازی دوشنبه گذشته اوقات خوبی را تجربه نکرده است. توکن XCH در اوایل به 1800 دلار در هر واحد رسید اما چند روز بعد به حدود 600 دلار سقوط کرد. اکنون کمی جهش کرده و در حدود 1000 دلار معامله می شود.

کد خبر: 1400022206MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته