چهارشنبه 29 فروردین 1403

رمزارز چالشی برای حکمرانی دلار امریکا نیست

رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس معتقد است که رمزارز تهدیدی برای وضعیت دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی نیست. وی همچنین رمزارز را مانند طلا به عنوان یک دارایی امن تشبیه کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، جیمز بولارد روز سه شنبه در مصاحبه ای با CNBC گفت كه تمركز سیاست فدرال رزرو بر وضعیت دلار در اقتصاد جهانی تا آنجا كه چشم می بیند ثابت خواهد ماند.
بولارد گفت: «بالا رفتن یا پایین آمدن قیمت طلا یا بالا یا پایین رفتن قیمت رمزارز در واقع تأثیری روی آن (دلار) نمی گذارد.»

در عوض، وی ارز های دیجیتال صادر شده خصوصی را که توسط دولت تحریم نشده اند، به عنوان موضوع اصلی مطرح کرد. بولارد سپس مقایسه ای را با زمانی از تاریخ ایالات متحده قبل از جنگ داخلی انجام داد که بانک ها اسکناس های خودشان را صادر می کردند.

 


ارز دیجیتال چیست؟


 

بولارد گفت: «همه آنها در همه جا تجارت می کردند و با تخفیف های مختلف با یکدیگر معامله می کردند و مردم اصلاً این کار را دوست نداشتند. من فکر می کنم در اینجا نیز همین اتفاق درباره رمزارز رخ می دهد.»

به طور خاص، نگرانی های بولارد حول سناریویی بود که در آن ارز ها نا همگون می شوند و وضعیتی را پیش بینی می کند که کاربران با چرخیدن در بیت کوین، اتر یا دلار آمریکا وارد یک زنجیره می شوند.

به گفته وی: «این روش کار ما نیست، ما یک ارز واحد داریم که در زمان جنگ داخلی به وجود آمده است.»

رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس همچنین اظهار داشت که سرمایه گذاران به دنبال دارایی امن در میان رقابت ارزی هستند.

بولارد گفت: «بسیار سخت است که یک ارز خصوصی بسیار شبیه به طلا بتواند چنین نقشی ایفا کند، بنابراین من فکر نمی کنم که در آینده شاهد تغییراتی باشیم.»

مطالب مرتبط:

درخواست از دولت آمریکا برای تمرکز بر بلاک چین، رمزارز و دلار دیجیتال

هشدار دولت اسپانیا در خصوص ریسک سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز ها

جامعه رمزارزی در ردیت به دنبال راه اندازی توکن اختصاصی خودش

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته