پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

اتحادیه اقتصادی اوراسیا از ایجاد رگولاتوری واحد رمزارز حمایت نکرد

کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا از ابتکار برای همگام سازی رگولاتوری ارز دیجیتال پشتیبانی نکردند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، به گفته یک مقام رسمی، کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا یا EAEU نتوانستند در مورد رگولاتوری ارز دیجیتال موضع مشترکی داشته باشند.


ارز دیجیتال چیست ؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی


ایا مالکینا، دستیار رئیس هیئت کمیسیون اقتصادی اوراسیا، اظهار داشت که کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا از ابتکار اخیر برای ایجاد یک چهارچوب رگولاتوری واحد ارز دیجیتال در این اتحادیه حمایت نمی کنند.

در جلسه مطبوعاتی روز چهارشنبه، مالکینا توضیح داد که کمیسیون اقتصادی اوراسیا چندین پیشنهاد برای یکپارچه سازی رگولاتوری در صنعت بلاک چین و رمزارز دریافت کرده است. کمیسیون اقتصادی همچنین تدوین یک چهارچوب رگولاتوری اساسی را در EAEU با یک لغت نامه و اصول واحد توصیه کرد. این مقام گفت: «با این حال، این پیشنهاد مورد حمایت قرار نگرفت.»

مالکینا گفت که کمیسیون اقتصادی اوراسیا از دسامبر 2017 به طور فعال در حال بررسی تأثیر ارزهای دیجیتال بر ثبات اقتصاد کلان کشورهای عضو EAEU است.

EAEU اتحادیه اقتصادی کشورهایی است که در اروپای شرقی و آسیای غربی و مرکزی واقع شده اند و کشورهای عضو آن شامل بلاروس، روسیه، قزاقستان، ارمنستان و سایر کشورها هستند. این اتحادیه در سال 2014 برای تسهیل رفت و آمد آزادانه کالاها و خدمات و همچنین ارائه سیاست های مشترک در حوزه اقتصاد کلان تشکیل شد.

همانطور که قبلاً توسط کوین تلگراف گزارش شده بود، EAEU به دنبال یافتن روشی برای ارتقا رگولاتوری ارز دیجیتال بود و اولین گزارش خود را در مورد مسائل مربوط به رگولاتوری رمزارز در سال 2019 منتشر کرد. پیش از این، وزارت دارایی روسیه اصرار داشت که اتحادیه اقتصادی اوراسیا، ارز دیجیتال خودش را برای دور زدن تحریم های ایالات متحده عرضه کند.

کد خبر: 1399122710MGMMMF

مطالب مرتبط:

بررسی لایحه شفافیت رگولاتوری رمزارز توسط کنگره آمریکا

بررسی رمزارز توسط وزارت دارایی ترکیه به کمک رگولاتور های محلی

مدل جعبه شنی رگولاتوری روسیه و  اجرای فناوری بلاک چین

انتشار چهارچوب آینده رگولاتوری رمزارز توسط SEC

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته