جمعه 10 فروردین 1403

شناسایی عوامل خطر تجارت دیفای و فاش شدن هویت ساتوشی

دیفای، شبکه های اجتماعی و نقض داده ها همچنین به عنوان عوامل خطر برای سرمایه گذاران توسط صرافی کوین بیس معرفی شده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، کوین بیس صرافی ارز دیجیتال در ایالات متحده برخی از خطرات تجاری منحصر به فرد را در اعلامیه خود که روز پنجشنبه منتشر شد، شناسایی کرد، از جمله رقابت در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و کشف احتمالی هویت واقعی خالق بیت کوین با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو.

کوین بیس در اعلامیه خود خاطر نشان كرد كه شناسایی ساتوشی ناکاموتو، شخص یا اشخاصی كه به بیت کوین را توسعه داده اند یا بیت کوین های ساتوشی را انتقال داده اند به عنوان یك عامل خطر شناسایی می کند.

این صرافی توضیح نداد که چرا فاش شدن هویت ساتوشی به این تجارت لطمه وارد می کند. با این حال، به عنوان مثال، در ماه مه، بازار ارزهای دیجیتال برای مدت کوتاهی با داده های موجود مبنی بر اینکه سکه هایی که احتمالاً متعلق به ناکاموتو بودند جابجا شده اند، متزلزل شد، همانطور که کوین دسک در آن زمان گزارش داده بود.


ارز دیجیتال چیست؟


این لیست همچنین شامل «درک منفی از بیت کوین یا اتریوم» و «پوشش غیرقابل پیش بینی شبکه های اجتماعی یا ترند کردن دارایی های رمزارز» به عنوان عوامل خطر بود.

امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) نیز به عنوان یک ریسک در نظر گرفته شد. کوین بیس گفت: «ما در برابر تعداد فزاینده ای از پلتفرم های غیرمتمرکز و بدون نگهداری رقابت می کنیم و اگر نتوانیم در برابر آنها به طور موثر رقابت کنیم، ممکن است تجارت ما تحت تأثیر قرار گیرد.»

کوین بیس به طور خاص پروتکل های دیفای از جمله اتریوم، ترون، پولکادوت و سولانا را در توضیح خطرات ناشی از رشد دیفای نامگذاری می کند.

بی تردید، رشد در معاملات دیفای قابل توجه بوده است، طبق گزارش قبلی کوین دسک، حجم کل معاملات دیفای در ماه ژانویه از 50 میلیارد دلار عبور کرد.

سایر خطرات شناسایی شده استانداردتر هستند، از جمله اینکه درآمد شرکت به میزان قابل توجهی متکی به دارایی های دیجیتال پر نوسان باشد، و احتمال نقض امنیت پلتفرم ها و همچنین احتمال بروز دعواهای حقوقی با افراد یا رگولاتور های دولتی.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از عرضه کنندگان سهام خواسته است تا بزرگترین خطرات مربوط به تجارت خود را قبل و بعد از انتشار عمومی شناسایی کنند و بخش عوامل خطر در دفترچه گزارش و گزارش سالانه یا سه ماهه، برای سرمایه گذاران قابل مطالعه باشد.

در حالی که گمانه زنی های زیادی در مورد شخص یا اشخاص پشت دسته ساتوشی وجود داشته است، هویت سازنده بیت کوین هرگز به طور قطعی مشخص نشده است و گزارش های رسانه ای که ادعا می کنند این رمز و راز را حل کرده اند به طور کامل رد می شوند.
به عنوان نوعی ادای احترام به ناکاموتو ، کوین بیس آدرس شبکه بیت کوین مرتبط با خالق ارز دیجیتال را در در اطلاعیه خود، در کنار وکلا و افراد مشابه قرار داده است.

مطالب مرتبط:

دیفای و امور مالی سنتی چگونه قابل ادغام هستند؟

کره جنوبی اولین تحقیق دولتی درباره دیفای را منتشر کرد

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته