جمعه 7 اردیبهشت 1403

تاثیر افزایش سود اوراق خزانه داری آمریکا بر قیمت رمزارزها

نگرانی های فزاینده در مورد افزایش بازده خزانه داری ایالات متحده، بازارهای مالی جهانی را تحت فشار قرار داده و احتمالاً قیمت ارزهای دیجیتال را هم کاهش می دهد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، بازار ارزهای دیجیتال با ادامه روند ناآرامی در بازارهای سنتی و در پی افزایش نرخ سوددهی اخیر در اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا، با فشار نزولی روبرو شد.

داده های کوین تلگراف مارکتس و تریدینگ ویو نشان می دهد که قیمت بیت کوین در اواخر 25 فوریه قبل از خرید از طریق پشتیبانی اصلی برای کمک به این دارایی دیجیتال، برای بازگشت به بیش از 46،500 دلار، به پایین سقوط کرد و به 44710 دلار رسید، اما به طور کلی، تحلیلگران به دنبال 50،000 دلار هستند که قبل از انتظار ادامه روند صعودی، به یک پشتیبانی ثابت تبدیل شود.

به گفته دامین وندرویلت، رئیس گلکسی دیجیتال، با وجود خریدهای عمده بیت کوین توسط مایکرو استراتژی، تسلا و مس موچوال، اکثر سرمایه گذاران سازمانی هنوز نگرانی های امنیتی و مالیاتی دارند که مانع از سرمایه گذاری آنها در بیت کوین می شود.

سرمایه گذاری سازمانی منبع قابل توجهی از خوش بینی در بخش ارزهای دیجیتال در سال 2021 بوده است، اما تأثیر آن در کمک به بیت کوین برای رسیدن به سقف بازار 1 تریلیون دلار ممکن است بیش از حد ارزیابی شود زیرا تجزیه و تحلیل اخیر نشان می دهد که نهنگ های استیبل کوین و تریدر های خرد هنوز بیشترین قدرت خرید را دارند.

افزایش نرخ بهره GBTC را تحت فشار قرار می دهد

در 25 فوریه، نرخ سوددهی ده ساله اوراق خزانه داری ایالات متحده 1.52 درصد افزایش یافت که بالاترین میزان در بیش از یک سال گذشته رسیده است.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


به گفته چاد استاینگلاس، رئیس تجارت در شرکت کراس تاور گفت که فشار موجود در بازار، حق العمل صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل را به منفی 6 درصد کاهش داد و امروز با حدود منفی 2 درصد بسته شد. این تحلیلگر نوسان نرخ بهره را منبع اصلی بی ثباتی بازار می داند، زیرا انتهای منحنی در حالی که دلار آمریکا پایین می آید متمایل به پایین است.

ارزهای دیجیتال تحت فشارهای فزاینده ای قرار گرفتند زیرا بازارهای سهام در طول روز رو به زوال بود، احتمالاً به دلیل تقلا برای نقدینگی ناشی از فشار بر روی معامله گران و نیاز به آزاد کردن پول نقد.

استاینگلاس گفت: «من سقوط حق العمل GBTC را به عنوان نشانه اینكه خرده سرمایه گذاران با نقد کردن موجب دامپ می شوند تفسیر می كنم، یا اینکه دارندگان صندوق های بزرگ مانند ARKW شاهد خروجی هستند، كه باعث می شود GBTC را به همراه سایر موارد بفروشند.»

بازارهای سنتی هنوز متزلزل هستند

سوددهی 10 ساله خزانه داری 0.262 واحد عقب نشینی کرد و در 26 فوریه به 1.46 واحد رسید و 3.82 درصد کاهش نسبت به بالاترین نرخ روز قبل را نشان می دهد. این منجر به یک روز متلاطم در بازارهایی می شود که شاخص های اصلی نزدیک به هم مخلوط می شوند.

«نزدک» روز را با 0.56 درصد افزایش به پایان رساند و برخی از ضررهای خود را از ریزش 3.5 درصد در 25 فوریه بازیابی کرد. در همین حال، شاخص S&P 500 و داو جونز روز را با رنگ قرمز به ترتیب 0.48 درصد و 1.51 درصد کاهش تمام کردند.
اکثر ارزهای دیجیتال برتر روز جمعه نیز ضررهای شدیدی متحمل شدند، به استثنای کاردانو (ADA)، که پس از رسیدن قیمت آن به بالاترین قیمت همیشگی با 1.29 دلار، به رده سوم رمز ارز ها راه یافت. به نظر می رسد هیجان کنونی برایاین آلت کوین به آینده راه اندازی شبکه اصلی Mary که از اول مارس برنامه ریزی شده مرتبط است.

قیمت اتر 7.19 درصد کاهش یافت و معامله آن زیر 1500 دلار انجام می شود، در حالی که بایننس کوین (BNB) با کاهش 8.36 درصد به 224.14 دلار رسید.
ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر 1.533 تریلیون دلار است و نرخ تسلط بیت کوین 61.3 درصد است.

مطالب مرتبط:

سلبریتی‌های تاثیرگذار در بازار رمزارزها

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

به روز رسانی قوانین رمزارزی و در خواست نظرات عمومی توسط FATF

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته