جمعه 7 اردیبهشت 1403

قدیمی ترین بانک مرکزی جهان تست ارز دیجیتال را تا سال 2022 تمدید می کند

رئیس بانک سوئد اعلام کرد که کار با Accenture در مورد ارز دیجیتالی احتمالی کرون الکترونیکی را تا سال آینده ادامه خواهد داد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، قدیمی ترین بانک مرکزی جهان، رئیس بانک سوئد، قرار است پروژه آزمایشی خود را برای ارز دیجیتال احتمالی بانک مرکزی به مدت 12 ماه دیگر تمدید کند.

طبق یک اعلامیه مطبوعاتی در روز جمعه، این پروژه که با کمک شرکت خدمات حرفه ای Accenture در حال انجام است، تا فوریه 2022 ادامه خواهد داشت.

 


ارز دیجیتال چیست؟


 

رئیس بانک گفت که به توسعه روش های فنی برای کرون الکترونیکی صادر شده توسط بانک مرکزی به عنوان مکمل پول نقد ادامه می دهد، و هدف اصلی این است که بانک دانش خود را در مورد این فناوری افزایش دهد.

برای سال 2021، این مؤسسه به توسعه ارز های دیجیتال احتمالی خود با تمرکز بر عملکرد و مقیاس پذیری ادامه خواهد داد. آزمایش کارکرد های آفلاین و آوردن شرکت کنندگان خارجی به محیط آزمون نیز روی میز است.

این پروژه برخی از نگرانی های بخش بانکداری تجاری سوئد را درباره در دسترس بودن یک CBDC حاکم و چگونگی تأثیر آن بر کل سیستم بانکی ایجاد کرده است.

با وجود فشار شدید از سوی بانک مرکزی به دولت در سال گذشته، یک تصمیم نهایی در مورد صدور کرون الکترونیکی وجود ندارد. اما با کاهش استفاده از پول نقد سنتی، و در طی جهان گیری ویروس کرونا، سوئد در حال تغییر رویکرد به CBDC بوده است.

با این حال، هنوز سوالاتی در مورد طراحی نهایی ارز دیجیتال و فناوری اساسی آن باقی مانده است.

مطالب مرتبط:

رونمایی از ارز دیجیتال بانک مرکزی ترکیه در 2021

ارز دیجیتال بانک مرکزی کانادا در زمان مناسب عرضه می‌شود

بانک مرکزی کره جنوبی خواستار تفکیک ارز دیجیتال رسمی از رمزارز شد

اولین صرافی ارز دیجیتال خارجی در چین مجوز گرفت

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته