سه‌شنبه 28 فروردین 1403

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

بر اساس گزارش جدید CNBC، سود به دست آمده از طریق NFT ها مالیات را به خودش جذب می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو پوتیتو، در میان این جنون ادامه دار توکن های غیر قابل تعویض یک یادآوری نه چندان لطیف برای دیوانگان NFT در ایالات متحده وجود دارد، خریدهای NFT که با سود سرمایه ارزهای دیجیتال انجام می شود، مالیات را تا 20 درصد جذب می کنند.


ارز دیجیتال چیست ؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی


بدون مالیات؟ البته که نه

اگر با سود بیت کوین یا اتر خود، هزینه یک کلکسیون دیجیتال را پرداخت کرده اید، پس باید به التزام مالیات فکر کنید. نه تنها توسط رریبل، سوییت یا هر بازار NFT دیگر، بلکه همچنین توسط ناظر مالیاتی آمریکا. سرویس درآمد داخلی ایالات متحده (IRS) مالیات خریدهای NFT را که با سود ارزهای دیجیتال انجام شده است، دریافت می کند.

مالیات بر سود سرمایه دارایی های تصرف شده در کلاس های دارایی سنتی بسیار رایج است، اما برخلاف تصور عمومی، آنها در مورد دارایی های دیجیتال نیز اعمال می شوند.

این مالیات به 20 درصد سود حاصل از ارز دیجیتال تعلق می گیرد. به عنوان مثال، اگر شخصی 300 دلار از داشتن بیت کوین به دست آورد و با سود خود NFT بخرد، سازمان امور مالیاتی وی را موظف به پرداخت 60 دلار مالیات می کند.

در برنامه Squawk Box CNBC، رابرت فرانک در مورد این موضوع توضیحاتی ارائه داد. او گفت:

«همانطور که مشخص شد، مجموعه دارانی که NFT ها را با سود ارز دیجیتال خود خریداری می کنند، ممکن است امسال برای معاملاتی که بیشتر تصور می شود بدون مالیات است، با صورتحساب مالیاتی زیادی روبرو شوند.»

وی در ادامه صحبت های خود اظهار داشت که سرویس درآمد داخلی ارزهای دیجیتال را به عنوان یک دارایی سرمایه ای در نظر می گیرد نه ارز. با این کار، این نکته برجسته می شود که آنها می توانند سود یا زیان بدست آورند و در نتیجه مالیات سود سرمایه را به سمت خود جذب می کنند.

مالیات بر رمزارز به یک قاعده جدید تبدیل شده است

در کره جنوبی، سود رمزارز از سال آینده شامل مالیات می شود. آژانس مالیاتی این کشور، NTS ، اظهار داشت كه 20 درصد مالیات بر سود بیش از 2.5 میلیون وون اعمال خواهد کرد.

با نزدیک شدن به اجرایی شدن این قانون، این سازمان با برخی از فراری های مالیاتی در این هفته برخورد کرد. هرالد کره گزارش داد که سازمان خدمات مالیاتی ملی 2400 متخلف را دستگیر کرده است. گفته می شود آنها دارایی های خود را در ارزهای دیجیتال پنهان کرده اند تا از پرداخت مالیات بر آنها جلوگیری کنند.

فرار مالیاتی ارزهای دیجیتال از یک تهدید مشترک به یک سرپیچی کاملا مجرمانه تبدیل شده است. در بخشی از یک گزارش توسط کارگروه مقابله با جرایم سایبری دادستان کل ایالات متحده آمده است:

«گزارش نکردن سود سرمایه حاصل از فروش ارز دیجیتال، گزارش نکردن درآمد کسب شده توسط تجارت ارز دیجیتال، گزارش نکردن دستمزد های پرداخت شده به ارز دیجیتال یا استفاده از ارز دیجیتال برای ایجاد فاکتور دروغین که برای پایین نشان دادن درآمد کسب و کار طراحی شده است، نمونه هایی از فرار مالیاتی ارزیابی شده است.»

طبق قوانین ایالات متحده، فرار مالیاتی 100000 دلار جریمه نقدی و 5 سال حبس به همراه دارد.

کد خبر: 1399122808MGMMMF

مطالب مرتبط:

فروش اولین توییت به عنوان یک NFT توسط مدیر عامل توییتر

ایلان ماسک هم با فروش یک آهنگ به دنیای NFT پیوست

حراج بخشی از بدن یک تنیسور از طریق NFT

هفت نکته که باید درباره NFT بدانید

بتمن هم به جنون NFT پیوست

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته