جمعه 31 فروردین 1403

اعمال مالیات رمزارز در کره جنوبی از سال 2022

کره جنوبی پس از مدت ها فراز و نشیب، سرانجام یک تاریخ را برای شروع مالیات بر ارز های دیجیتال تعیین کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، کره جنوبی از اول ژانویه 2022 بیست درصد مالیات بر بیت کوین و سود ارز های دیجیتال اعمال خواهد کرد.

روز دوشنبه هرالد کره گزارش داد، وزارت اقتصاد و دارایی این کشور اعلام کرده که سود حاصل از تجارت و نگهداری ارز های دیجیتال نیز مشمول مالیات خواهد بود. همچنین رگولاتوری رمزارز در این کشور هم به سمت جلو در حال حرکت است.

وقتی سود حاصل از ارز های دیجیتال از 2.5 میلیون وون یا تقریباً 2300 دلار بیشتر شود، این مالیات اعمال می شود.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی


کره جنوبی از سال 2020 چنین هدفی را دنبال کرده است، اما علاقه مندان و لابی گران ارز های دیجیتال دولت را قانع کردند که اجرای مالیات را چندین بار به تأخیر بیندازد. تاریخ شروع قبلاً توسط دولت کره جنوبی سال 2020 اعلام شده بود، با این حال، همانطور که قبلا توسط کوین تلگراف گزارش شده بود، آن تاریخ تا سال 2023 به تأخیر افتاد.

اکنون، به نظر می رسد که 2022 بار دیگر به عنوان تاریخ مد نطر برگزیده شده است. به دنبال پذیرش رمزارز به عنوان یک دارایی مالی در کره جنوبی، ارز های دیجیتال دیگر به عنوان سرگرمی های بدون مالیات طبقه بندی نمی شوند.

ارز های دیجیتالی که به عنوان بخشی از ارث دریافت می شوند، یا آنهایی که به عنوان هدیه دریافت می شوند نیز شامل مالیات خواهند کرد. هرالد با اشاره به هدایای رمزارز و ارث، اظهار داشت: «در چنین مواردی، قیمت دارایی بر اساس قیمت متوسط روزانه یک ماه قبل و یک ماه پس از تاریخ ارث یا هدیه محاسبه می شود.»

بیش از 38000 شهروند قبلاً در اعتراض به اعمال مالیات قریب الوقوع طوماری را امضا کرده اند. اگر تعداد امضا های در این درخواست تا پایان ماه مارس به 200000 نفر برسد، این امر دولت کره جنوبی را مجبور به واکنش رسمی خواهد کرد.

با تجدید نظر در قانون معاملات مالی خاص از ماه مارس، همچنین صرافی های ارز های دیجیتال تحت رگولاتوری جدیدی قرار می گیرند. هرالد کره گزارش می دهد، علاوه بر رویه های امنیتی اطلاعات قوی تر، و اقدامات ضد پولشویی، در این قانون جدید همچنین صرافی ها مجبور به اجرای حساب های با نام واقعی می شوند.

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

اولین استان آرژانتین اعمال مالیات بر فعالیت‌های مرتبط با رمزارز را شروع می‌کند

کتابخانه کنگره: بیشتر کشورها فاقد راهنمای مالیاتی برای رمزارز هستند

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته