جمعه 10 فروردین 1403

کتابخانه کنگره: بیشتر کشورها فاقد راهنمای مالیاتی برای رمزارز هستند

مطالعه جدید کتابخانه کنگره آمریکا نشان می دهد که بیشتر کشورها فاقد راهنمای مالیاتی مربوط به درآمد حاصل از سهام گذاری رمزارزها هستند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، بخش حقوقی کتابخانه کنگره ایالات متحده گزارشی منتشر کرده که نشان دهنده تفاوت عمده در کشورهای مختلف پیرامون مالیات مربوط به درآمدهای رمزارزی است.
این گزارش 124 صفحه با عنوان «مالیات بر پاداش بلاک رمزارز در حوزه های قضایی منتخب» که براساس تحقیق پیشین کتابخانه کنگره در این باره نوشته شده، تحلیلی تطبیقی میان 31 کشور مختلف با محوریت رویکرد آن ها به مالیات درآمدهای رمزارز است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی

این مطالعه توجه ویژه ای به درآمدهای حاصل از پاداش استخراج بلاک، سهامگذاری (اثبات سهام)، توزیع رایگان توکن (ایردراپ) و هاردفورک (hard fork) داشته است.
براساس این مطالعه، سازمان های مالیاتی در شماری از کشورهای مورد مطالعه دستور العمل هایی برای اعمال مالیات بر توکن های استخراج شده و تعداد انگشت شماری هم برای درآمد رمزارزی حاصل از سهامگذاری صادر کرده اند.
سهامگذاری فرایندی است که طی آن دارندگان رمزارزها، دارایی دیجیتال خود برای مدت مشخصی در اختیار یک پلتفرم قرار می دهند تا به عملیات آن شبکه بلاک چین کمک کند و در ازای آن پاداش رمزارز دریافت می کنند.
به تازگی برخی از پروژه ها مکانیسم خود را از اثبات کار (استخراج) به مدل اثبات سهام تغییر داده اند و کشورها به دنبال تنظیم مقررات در آن زمینه برای اعمال مالیات بر درآمد حاصل از آن هستند.

بیشتر بخوانید: آینده دارایی های دیجیتال در بازار رمزارزها

16 کشور از 31 کشور مورد مطالعه مقررات و دستور العمل های مشخصی برای اعمال در زمینه هایی مثل درآمد، سود سرمایه ای و مالیات بر ارزش افزوده در حوزه استخراج رمرزارز دارند.
این کشورها عبارتند از استرالیا، کانادا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، جرزی، نیوزیلند، نروژ، سنگاپور، سوئد، سوئیس و بریتانیا.
بیشتر این کشورها در قبال استخراج رمزارز در مقیاس پایین توسط افراد که بیشتر به صورت سرگرمی انجام می شود، رفتاری متفاوت دارند تا با استخراج تجاری در مقیاس بزرگ.
فقط 5 کشور استرالیا، فنلاند، نیوزیلند، نروژ و سوئیس از درآمد رمزارزی حاصل از سهام گذاری مالیات می گیرند.
آبراهام سوترلند مشاور حقوقی اتحادیه سهامگذاری، گفت که گام اول در موضوع مالیات بر درآمد حاصل از سهامگذار شفافیت در تعیین پاداش سهامگذاری و مشخص کردن زمان اعمال مالیات است.
او تاکید کرد که توکن های دریافتی از این طریق به عنوان پاداش، زمانی باید مشمول مالیات شوند که فروخته می شوند، نه زمانی که به دست می آید تا از پرداخت مالیات مضاعف توسط مردم جلوگیری شود.

مطالب مرتبط:

تلاش اسپانیا برای جلوگیری از فرار مالیاتی با ارزهای دیجیتال

جهان رمزارز آماده قوانین مالیاتی بیشتر در ۲۰۲۱

سرمایه‌گذاران بیت‌کوین زیر نگاه تیزبین آژانس مالیاتی فدرال کانادا

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته