جمعه 10 فروردین 1403

پارلمان روسیه در مسیر به رسمیت شناختن ارز های دیجیتال

پارلمان روسیه لایحه ای را بررسی می کند که پیشنهاد می دهد ارز های دیجیتال به عنوان دارایی رسمی شناخته شوند. قانون پیشنهادی حمایت قانونی از ارز های دیجیتال را فراهم می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوینانس، پارلمان روسیه لایحه ای را بررسی می کند که پیشنهاد می دهد ارز های دیجیتال به عنوان دارایی شناخته شوند. قانون پیشنهادی از ارز های دیجیتال حمایت قانونی خواهد کرد، اما درآمد حاصل از فعالیت های مربوط به آنها نیز مشمول مالیات خواهد بود.

هفته گذشته RIA Novosti گزارش داد، دومای دولتی روسیه، مجلس سفلای روسیه، لایحه ای را تصویب کرد که ارز های دیجیتال را به عنوان دارایی شناخته و درآمد حاصل از آنها را مشمول مالیات می کند.

در این لایحه پیشنهاد شده است ارز دیجیتال به عنوان دارایی شناخته شود.


ارز دیجیتال چیست؟


گزارشات محلی اشاره می کنند که در این لایحه پیشنهاد شده است ارز دیجیتال را به عنوان دارایی برای اعمال کد مالیاتی به رسمیت بشناسد. همانطور که نخست وزیر میخائیل میشوستین قبلا توضیح داد، این به صاحبان ارز دیجیتال اجازه می دهد تا روی حمایت قانونی حساب کنند و در دادگاه از حقوق خود دفاع کنند.

نخست وزیر میشوستین در مورد برنامه های دولت روسیه برای به رسمیت شناختن ارز های دیجیتال به عنوان دارایی در ماه نوامبر صحبت کرد، وقتی که ابتکاراتی از جمله تنظیم ارز های دیجیتال برای مبارزه با گسترش همه گیری جهانی کرونا ویروس را ترسیم می کردند. در لایحه پیشنهادی مالیات بر درآمد حاصل از فعالیت های ارز دیجیتال منظور شده است.

ارز دیجیتال مشمول استهلاک نخواهد شد.

اگر ارزش معاملات ارز دیجیتال در طول سال بیش از 600000 روبل (8100 دلار) باشد، شهروندان و سازمان های روسی باید اظهارنامه ارائه دهند. در همین حال، ارز دیجیتال مشمول استهلاک نخواهد شد و معاملات مربوط به گردش آن مشمول مالیات بر ارزش افزوده نخواهند شد.

در صورت عدم پرداخت یا پرداخت ناقص مالیات، 40٪ جریمه مبلغ بدهی در نظر گرفته خواهد شد. همچنین در صورت عدم ارائه، عدم ارسال به موقع، یا ارائه اظهارنامه با اطلاعات نادرست جریمه خواهند شد. برای تخلفات در اظهارنامه، جریمه 50000 روبلی در نظر گرفته شده است. سرویس مالیات فدرال این اختیار را دارد که وضعیت بانکی افراد را که برای معاملات ارز های دیجیتال استفاده می شود، درخواست کند.

مطالب مرتبط:

مجلس دومای روسیه لایحه مالیات بر ارزهای دیجیتال را آماده می کند

آفریقای جنوبی دارایی های رمزارز  را به رسمیت می شناسد

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته