پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

اولین صرافی ارز دیجیتال خارجی در چین مجوز گرفت

یک صرافی ارز دیجیتال در کره جنوبی اعلام کرد که اولین شعبه قانونی خود را در چین تأسیس کرده است. اگرچه این کشور کلیه خدمات محلی معاملات رمزارز را ممنوع کرده است، اما این شرکت اعلام کرده از قبل مجوز ادامه فعالیت را دریافت کرده است.
به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، طبق اعلام مانی تودی، پلتفرم DBX به عنوان بخشی از برنامه های توسعه خود در خارج از کشور، مجوز فعالیت تأسیس یک شعبه را در چین دریافت کرد. تبادل رمزارز وابسته به انجمن هماهنگی بلاک چین کره است.

براساس جزئیات داده شده توسط صرافی، دولت چین ابتدا با صدور مجوز موقت در 28 دسامبر سال 2020 به افتتاح این شعبه چراغ سبز نشان داد. با این حال، مقامات در 5 فوریه 2021 گواهی نهایی شرکت را اعطا کردند.
یک مقام DBX در مورد این موضوع اظهار نظر کرد: «مجوزی که این بار توسط دولت چین به این پلتفرم اهدا شده است، مجوزی است که از مخالفان استقرار مبادلات خارجی (رمزارز) در چین اخذ شده است و این می تواند معنای بیشتری نیز به آن بدهد.»
مقامات این صرافی ارز دیجیتال گفتند، این شعبه، به نام «تابی»، حداکثر در ماه مارس افتتاح خواهد شد. DBX قصد دارد فعالیت های خود را در سراسر ایالات متحده، سنگاپور، اندونزی و کامبوج گسترش دهد.
معاملات داخلی رمزارز هنوز در چین ممنوع است

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟ 

رابطه ارزهای دیجیتال و چین کاملا آشفته بوده است. از سال 2017، رگولاتور های چینی با صدور اولین ممنوعیت در صرافی های رمزارز محلی، فعالیت های مربوط به رمزارز را ممنوع كرده اند. با این حال، دولت بعداً فراتر رفت و اقدامات مبادله و استخراج داخلی را نیز ممنوع کرد.
با این حال، مقامات کشور طی سالهای گذشته در مورد موضع خود در قبال رمزارز توضیحاتی ارائه داده اند. کمیسیون داوری پکن مقاله ای در مورد ماهیت حقوقی رمزارز در چین در آگوست سال 2020 منتشر کرد.
آنها اظهار داشتند که استفاده از رمزارز به عنوان کالا هرگز در این کشور ممنوع نبوده است.

علاوه بر این، چین در حال اتخاذ راهی برای تصویب ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) آینده خود، یوان دیجیتال است. اخیراً، اخبار گزارش داده است که این کشور 10 میلیون یوان (1.55 میلیون دلار) به CBDC خود در پکن عرضه کرده است. دریافت کنندگان می توانند یوان دیجیتال را در طول جشنواره سال نو چین صرف کنند.

مطالب مرتبط:

چین پیشتاز مسابقه ارز دیجیتال در آفریقا

راه اندازی بورس اوراق بهادار دیجیتال مبتنی بر بلاک چین در ژاپن

همکاری بانک مرکزی چین در یک سرمایه گذاری مشترک جدید با سوییفت

انتشار قوانین نهایی ضد انحصاری چین برای شرکت های فناوری و پرداخت

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته