پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اعمال مواضع سخت گیرانه تر اسپانیا برای مشاغل رمزارزی

دولت اسپانیا از تحمیل مواضع سخت گیرانه خود بر ارزهای دیجیتال دست بر نمی دارد، زیرا قانون دیگری برای تقویت قوانین موجود ارائه داده است. یک فرمان سلطنتی اخیراً تصویب شد که مقررات کنونی را با دستورالعمل های اتحادیه اروپا در مورد مبارزه با پولشویی (AML) منطبق می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، طبق فرمان منتشر شده در خبرنامه رسمی دولت، اکنون قوانین اسپانیا از بخشنامه 2018/843 پیروی می کنند که معمولاً با نام AMLD5 شناخته می شود. به طور خاص، صرافی های رمزارز و شرکت های حضانتی باید داده های مشتریان را با اتحادیه اروپا به اشتراک بگذارند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


گفته می شود، مشاغل رمزارزی داخلی باید به عنوان افراد جدید متعهد برای مطابقت با این قانون ثبت شوند. در بخشی از این فرمان آمده است:
«ایجاد این رجیستری جهت ایجاد تعهد توسط نهاد ها و اشخاص حقوقی، با به دست آوردن، نگهداری و به روزرسانی این اطلاعات سودمند و ارائه آن به مقامات همراه است. در این زمینه، داده ها و اطلاعات باید در این رجیستری نگهداری شوند، و افراد خاصی نیز مسئول نگهداری و به روزرسانی این اطلاعات می شوند.»

تعریف رمزارز در فرمان سلطنتی

علاوه بر این، صندوق های سرمایه رمزارز نیز ملزم به پیروی از این روش جدید هستند، که از همه شرکت های درگیر می خواهد تراکنش های مشکوک را به مقامات گزارش دهند.

جالب توجه است، یکی دیگر از الزامات در این قانون وضع شده، جمع آوری داده ها از طریق سایر داده ها در سراسر اروپا و سپس آزاد کردن آنها برای دسترسی عمومی است.

این فرمان همچنین به تعریف ارز های دیجیتال می پردازد که باید از این قانون پیروی کنند:
«ارز مجازی به معنای نمایش دیجیتالی ارزشی است که توسط بانک مرکزی یا مقامات دولتی عرضه یا تضمین نشده باشد، لزوماً با ارز قانونی مرتبط نیست و دارای وضعیت قانونی ارز یا پول نیست، اما به عنوان یک روش مبادله پذیرفته می شود که می تواند به صورت الکترونیکی منتقل، ذخیره یا معامله شود.»

کد خبر: 1400021508MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته