پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

نظر بیل گیتس راجع به بیت‌کوین چیست؟

بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت با بیان اینکه قیمت بیت کوین براساس جنون بازار یا هر چیز دیگری امکان رشد یا سقوط دارد، تأکید کرد که نگاه او به این رمزارز بی طرف است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، بیل گیتس هم بنیانگذار مایکروسافت جدیدترین شخصیت مشهور فناوری است که تلاش دارد خود را از جنجال های پیرامون پذیرش بیت کوین دور نگه دارد.

او در گفت گویی با برنامه Squawk Box در روز پنجشنبه گفت که نه در بیت کوین سرمایه گذاری کرده و نه قصد دارد هیچگونه پیش بینی درباره قیمت آن داشته باشد.

گیتس در این مصاحبه تصریح کرد: «من بیت کوین ندارم و معامله بیت کوین هم نمی کنم، لذا دیدگاهی خنثی درباره آن دارم. بیت کوین ممکن است فقط به خاطر جنون بازار یا هر دیدگاه دیگری رشد یا سقوط کند. من هیچ پیش بینی درباره پیشرفت آن ندارم.»

 


ماین چیست؟ هر آن‌چه باید درباره استخراج بیت کوین بدانید


 

او در عین حال به صورت تلویحی گفت که بسیاری از افراد خارج از کشور های در حال توسعه، برای اجتناب از پرداخت مالیات یا برای فعالیت غیرقانونی از رمزارز ها استفاده می کنند.

گیتس اذعان داشت که تلاش های خیرخواهانه او از طریق بنیاد بیل و ملیندا گیتس (Bill & Melinda Gates Foundation) «پول را به یک شکلی که بیشتر دیجیتال باشد» انتقال می دهد تا اینکه چه کسی چه کاری می کند کاملاً قابل مشاهده باشد.

اظهارات گیتس مشابه حرف هایی است که در سال 2018 در یک رویداد پرسش و پاسخ ردیت مطرح کرد. او در آن رویداد از بی نام بودن تراکنش های رمزارزی انتقاد کرده و ارز های دیجیتال را با قاچاقچیان مواد مخدر مرتبط دانست.

هم بنیان گذار مایکروسافت در آن زمان فناوری رمزارز را عاملی دانست که به شکلی تقریباً مستقیم باعث مرگ افراد شده است.

اگرچه گیتس از ماه مارس سال گذشته دیگر در هیأت مدیره شرکت مایکروسافت حضور ندارد، موضع او درباره رمزارز ها و بیت کوین با موضع این شرکت همخوانی دارد.

برد اسمیت (Brad Smith) رئیس شرکت مایکروسافت روز گذشته گفت که این شرکت فعلاً هیچ برنامه ای برای سرمایه گذاری در بیت کوین ندارد.

مطالب مرتبط:

بیت کوین بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است؟

مدیرعامل توییتر با نود خودش وارد شبکه بیت کوین می‌شود

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته