جمعه 10 فروردین 1403

هشدار شرکت های رمزارز آفریقای جنوبی درباره نقص رگولاتوری در این کشور

شرکت های رمزارز آفریقای جنوبی تهدید می کنند که در صورت عدم ارائه دستورالعمل های رگولاتوری دقیق توسط قانونگذاران، فعالیت های خود را به خارج از کشور منتقل خواهند کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، شرکت های رمزارز آفریقای جنوبی تهدید می کنند که اگر قانونگذاران محلی نتوانند وضوح رگولاتوری را در صنعت دارایی های دیجیتال داخلی ایجاد کنند، به خارج از کشور مهاجرت می کنند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


شان ساندرز، مدیرعامل پلتفرم محلی سرمایه گذاری رمزارزی «رویکس» که قصد دارد دفتر مرکزی خود را به انگلستان منتقل کند، در مصاحبه با بلومبرگ، دولت آفریقای جنوبی را به عنوان «فوق العاده کند» در توضیح دستورالعمل های رگولاتوری برای صنعت رمزارز توصیف کرد.

به گفته وی: «این منجر به این می شود که مشاغل در سطح بین المللی به دنبال آن باشند. در یک فضای کنترل نشده، مشتریان با بدبینی به پلتفرم ما می نگرند و به درستی حق هم با آنهاست».
وی افزود: «به نظر می رسد آفریقای جنوبی در جهت مخالف برخی از پیشگامان و نوآوران این بازار توسعه یافته در حرکت است. رگولاتوری ها برای اعمال مقررات صد ساله اوراق بهادار در کلاس دارایی های رمزارز که جدید هستند، منفعل به نظر می رسند.»

رویکس همچنین در نظر دارد دفتر دیگری را در آلمان راه اندازی کند.
شرکت های رمزارز آفریقای جنوبی ادعا می کنند که موسسات مالی این کشور تمایلی به ارائه خدمات بانکی به آنها ندارند. ماریوس ریتز، مدیر کل بخش آفریقایی صرافی ارز دیجیتال جهانی «لونو»، هشدار داد که موانع بانکی آشکار باعث اختلال در پذیرش محلی می شود.
وی افزود: «این امر خرید رمزارز با ارز فیات محلی را برای مشتریان بسیار دشوار می کند.»

پذیرش در آفریقای جنوبی نیز به دلیل افزایش اخیر کلاهبرداران که از رمزارز برای جلب قربانیان خود استفاده می کنند، با مشکل روبرو شده است. ماه گذشته، اداره امور مالی آفریقای جنوبی یا FSCA ، گزارش داد که تعداد کلاهبرداری های رمزارزی در میان بازار صعودی کنونی در حال افزایش است. در بیانیه 4 فوریه، FSCA به سرمایه گذاران هشدار داد: «برای ادامه کار تحت فشار قرار نگیرید و از کنار گذاشتن چیز های به ظاهر بزرگ نترسید.»

در دسامبر سال 2020، کوین تلگراف گزارش داد که طرح ادعایی هرمی در آفریقای جنوبی، MTA، پس از دریافت بیش از 23000 بیت کوین از سرمایه گذاران، توسط رگولاتوری در انحلال موقت قرار گرفت.

تحقیقات انجام شده توسط FSCA نشان داد که این شرکت سوابق حسابداری یا پایگاه داده های کاربران را حفظ نمی کند. سرمایه گذاران نتوانستند وجوه خود را برداشت کنند، و FSCA حدس می زند که مدیر عامل این شرکت، یوهان اشتاینبرگ، به برزیل فرار کرده است.

کد خبر: 1399121905MGMMMF

مطالب مرتبط:

روشن سازی قوانین رگولاتوری در تایلند پس از واکنش های تند عمومی

مدل جعبه شنی رگولاتوری روسیه و  اجرای فناوری بلاک چین

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته