جمعه 31 فروردین 1403

ادامه کلاهبرداری های بیت کوینی با نام افراد تاثیرگذار

یک مرد آلمانی داستان خود را در مورد چگونگی افتادن به دام کلاهبرداری بیت کوین از طریق شخصیت جعلی ایلان ماسک به اشتراک گذاشته است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، او 10 واحد بیت کوین را به دلیل کلاهبرداری از دست داد، که تقریباً 600 هزار دلار با قیمت فعلی ارزش دارد. وی گفت: «من مقدار زیادی پول برای خانواده ام، سرمایه بازنشستگی پیش از موعدم و تمام دلخوشی های آینده با فرزندانم را دور انداختم.»


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


کلاهبرداری های بیت کوینی با جعل نام ایلان ماسک همچنان ادامه دارند

افزایش قیمت بیت کوین، سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین، و توییت های ایلان ماسک درباره رمزارز ها، باعث رشد این نوع کلاهبرداری ها شده است.

بی بی سی این هفته گزارش داد که یک مرد آلمانی از کلن، به نام سباستین، 10 بیت کوین را به دلیل کلاهبرداری با استفاده از نام ایلان ماسک از دست داده است. با قیمت کنونی 59،115 دلار، بر اساس داده های Bitcoin.com ، بیت کوین های او حدود 600 هزار دلار ارزش داشت.

یک شب، پس از اینکه همسرش به رختخواب رفت، سباستین یک اعلان توییتر دریافت کرد که ماسک توییت کرده بود «دوجو برای دوج». این در تاریخ 21 فوریه اتفاق افتاد. او در حالی که می دانست معنی آن چیست، متوجه برخی از نظرات زیر توییت در مورد هدایای بیت کوینی شد. مرد 42 ساله لینک ارسال شده در توییتر را به آنچه وی به عنوان یک وب سایت با ظاهری حرفه ای توصیف می کند دنبال کرد. نظرات و لینک توسط یک حساب جعلی ایلان ماسک در توییتر پست شده بود، اما سباستین در آن زمان متوجه این موضوع نبود.

به نظر می رسد که هدایای بیت کوین توسط تیم تسلا وابسته به ماسک اهدا می شود و از مردم دعوت می شود هر مقدار از 0.1 بیت کوین تا 20 بیت کوین را برای آنها ارسال کنند و تیم تسلا دو برابر مبلغ را پس می دهد. همچنین یک تایمر در حال شمارش معکوس نیز برای پایان تبلیغات وجود داشت.

بی بی سی شرح داد: «سباستین لوگوی راستی آزمایی را در کنار نام ایلان ماسک دوبار بررسی کرد و سپس سعی کرد تصمیم بگیرد که 5 بیت کوین بفرستد یا 10 بیت کوین.» وی به اخبار گفت:
«فکر کردم این قطعاً واقعی است، بنابراین من 10 بیت کوین ارسال کردم.»

برای 20 دقیقه بعدی در حالی که تایمر پایین می آمد، سباستین هر 30 ثانیه صفحه خود را رفرش می کرد و با هیجان منتظر دریافت 20 بیت کوین از طرف تیم تسلا بود.

وی سپس توئیت مربوط به کریپتو دیگری را مشاهده کرد که ماسک در توییتر منتشر کرد و از واقعی بودن این محصول اطمینان خاطر پیدا کرد. با این حال، در حالی که تایمر در وب سایت به صفر می رسید، سپس وی فهمید که این یک کلاهبرداری بزرگ است، وی با بیان جزئیات بیشتر گفت:
«سرم را به سمت بالش های مبل انداختم و قلبم خیلی محکم می زد. من به طبقه بالا رفتم و لبه تخت نشستم تا به همسرم بگویم. او را از خواب بیدار کردم و به او گفتم که من یک اشتباه بزرگ، یک اشتباه واقعاً بزرگ مرتکب شده ام.»

سباستین آن شب نخوابید، ساعتها با ارسال ایمیل به وب سایت کلاهبرداری و توییت کردن در حساب جعلی ایلان ماسک در توییتر سعی کرد برخی یا تمام بیت کوین خود را بازگرداند. با این حال، او سرانجام پذیرفت که 10 بیت کوین وی برای همیشه از بین رفته است.

محققان می گویند کلاهبرداران در سال 2021 مبالغ رکوردشکنی دریافت کرده اند. این چنین کلاهبرداری ها در سه ماهه اول سال 2021، 18 میلیون دلار سود کسب کرده اند، در حالیکه حجم کل این نوع کلاهبرداری در سال 2020 برابر با 16 میلیون دلار بود. کلاهبرداران همچنین از شرکت دیگر ماسک به نام «اسپیس ایکس» و همچنین نام های معروف دیگری برای تبلیغ کلاهبرداری های بیت کوین خود استفاده می کنند، از جمله بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و جف بزوس، مدیر عامل آمازون.

سباستین با اصرار بر اینکه «طبیعتا بزرگترین احمق در کل جهان نیست» به دیگران هشدار می دهد که در دام چنین کلاهبرداری هایی گرفتار نشوند. وی در ادامه گفت: «من در صنعت IT تحصیل کرده ام و کار بازاریابی خوبی دارم. من با همسر و دو فرزندم زندگی می کنم و یک خانه خوب با یک باغ داریم.» با این وجود، او نتیجه گیری کرد:
«آن شب، طمع چشمانم را کور کرده بود.»

در همین حال، ایلان ماسک واقعی به طور مداوم در مورد بیت کوین و دوج کوین توئیت می کند. مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس اخیراً عنوان خود را در تسلا از مدیرعامل به Technoking تغییر داد و عنوان مدیر مالی او اکنون Master of Coin است.

کد خبر: 1400010201MGMCMF

مطالب مرتبط:

بیت کوین بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است؟

بیل گیتس: بیت کوین برای کره زمین مضر است

سناتور آمریکایی: بیت کوین پایان بدی خواهد داشت

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران خرد برای خرید بیت کوین

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته