شنبه 1 اردیبهشت 1403

آرژانتین ارائه اطلاعات تراکنش های بانکی مرتبط با رمزارز را الزامی کرد

بانک مرکزی آرژانتین از بانک های این کشور خواست داده های مربوط به تراکنش های انجام شده توسط مشتریانی را که معاملات رمزارزی انجام می دهند، ارائه کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتونیوز، وب سایت خبری اینفوبی (Infobae) آرژانتین با اعلام این خبر افزود که بانک مرکزی این کشور همچنین از شرکت های مرتبط با فناوری مالی خواسته است که داده های مشتریان خود را به این بانک ارائه کنند.

اینفوبی نوشت که بسیاری از فعالان حوزه امور مالی این اقدام را به عنوان پیش درآمدی بر وضع مقررات در بخش فناوری مالی و صنعت رمزارز ارزیابی کرده اند.

بانک مرکزی آرژانتین خواستار داده های مربوط به «عملیات انجام شده با استفاده از بیت کوین (BTC) و دیگر دارایی های رمزنگاری شده» است. این بانک در عین حال تاکید کرده که داده هایی که در این مرحله می خواهد، مربوط به خریداران رمزارزها نیست، بلکه مربوط به شرکت هایی است که آن ها را می فروشند.

هفته پیش گزارش شد که شمار کاربران فعال رمزارز در آرژانتین حدود 2 میلیون نفر برآورد شده است. اما به نظر می رسد که بانک مرکزی این کشور فراتر از بیت کوین و آلت کوین های عمده، تلاش دارد استیبل کوین ها را هدف بگیرد.

یک مدیر ارشد در یک صرافی رمزارزی در آرژانتین که نام آن در گزارش فاش نشده، اظهار داشت که بانک مرکزی آرژانتین احتمالا به دنبال هدف گرفتن تراکنش های انجام شده با تتر (USDT) و دای (DAI) است، چرا که این بانک گمان دارد برخی از افراد برای دور زدن محدودیت های اعمال شده برای خرید دلار در این کشور، از این رمزارزها استفاده می کنند.

دولت و بانک مرکزی آرژانتین در سال گذشته درگیر تلاشی شکست خورده برای مهار ابرتورم این کشور بوده اند و برای تبادل پزو (پول رسمی آرژانتی) با دلار در صرافی ها و بانک ها محدودیت هایی اعمال کرده اند. پیشتر نیز گزارش شده بود که ظاهرا برخی برای دور زدن این محدودیت ها به رمزارزها روی آورده اند.

بانک مرکزی آرژانتین همچنین از اتاق مشترک فناوری امور مالی آرژانتین درخواست کرده اطلاعاتی را در اختیار این بانک قرار دهد. این اتاق مشترک توسط گروهی از شرکت های رمزارزی و فناوری مالی تأسیس شده است.

اطلاعات درخواست شده مربوط به شرکتهای ارائه دهنده خدمات امانتداری یا سرمایه گذاری رمزارز و همچنین شرکت های مرتبط با استخراج رمزارز است.

کد خبر: 1400020804AAMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته