جمعه 31 فروردین 1403

سرمایه تامین شده استارتاپ های بلاک چین به دنبال رکورد زنی

بر اساس شرکت تجزیه و تحلیل داده ها، سی بی اینسایتس، حدود 2.6 میلیارد دلار توسط 129 استارتاپ متمرکز بر بلاک چین در سه ماهه اول سال 2021 جمع آوری شده است. این رقم به راحتی از 2.3 میلیارد دلار جمع شده از مجموع 341 معامله در کل سال 2020 ، پیشی می گیرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، همانطور که در گزارش بلومبرگ اشاره شد، سرمایه جمع آوری شده در این دوره سه ماهه، نشان می دهد که سرمایه گذاران خطرپذیر با سرعت بیشتری نسبت به سالهای گذشته، پول خود را به شرکت های مرتبط با ارزهای دیجیتال تزریق می کنند. با این حال، داده ها همچنین نشان می دهد که این افزایش به طور عمده توسط چندین مرحله تزریق سرمایه به استارتاپ هایی از جمله «بلاک فای»، «دپر لبز»، و «بلاک چین داتکام»، تقویت می شود.


بلاک چین چیست


در ماه مارس، بلاک فای فاش کرد که یک سرمایه عظیم 350 میلیون دلاری سری D که ارزش این شرکت را به 3 میلیارد دلار می رساند، جذب کرده است.

قبل از آن، بلاک فای 50 میلیون دلار در آگوست سال 2020 جمع آوری کرد. در همین حال، پس از آخرین مرحله تأمین سرمایه، بلاک فای اکنون از زمان آغاز به کار خود حدود 450 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

به همین ترتیب، دپر لبز، سازنده بازی، در اواخر ماه مارس اعلام کرد که یک مرحله تامین سرمایه 305 میلیون دلاری رو به پایان است، و این ارزش این استارتاپ را به 2.6 میلیارد دلار رساند.

از طرف دیگر، بلاک چین داتکام، در اواخر مارس 2021 فاش کرد که 300 میلیون دلار سرمایه را از طریق مرحله تامین سرمایه سری C خود جذب کرده است. پس از آخرین دور تامین سرمایه، ارزش بلاک چین داتکام به 5.2 میلیارد دلار رسید.

در همین حال، همان داده ها حاکی از این است که بلاک چین و شرکت های مبتنی بر رمزارز قصد دارند از جمع کل سرمایه جذب شده 3.3 میلیارد دلاری در سال 2018 پیشی بگیرند. این مجموع، که بالاترین میزان تاکنون است، در جریان روند صعودی بازار رمزارز 2017-2018 جمع آوری شد.

با این حال، پس از پایان روند صعودی، به نظر می رسد علاقه به ایجاد بلاک چین و شرکت های رمزارزی کاهش یافت، همانطور که داده ها نشان می دهد سرمایه تامین شده در سال 2019 برابر با 2.1 میلیارد دلار بوده است.

نمودار

با این وجود، از سال 2020 ، به نظر می رسد که علاقه سرمایه داران به شرکت های نوپای بلاک چین دوباره از سر گرفته شده است.

به نظر می رسد این علاقه جدید، توسط روند صعودی دوباره در بازار رمزارز که از نیمه دوم 2020 آغاز شد هدایت می شود.

در سه ماهه اول 2021 که به پایان رسیده، ارزش بازار بیت کوین به بیش از 1 تریلیون دلار افزایش یافت در حالی که ارزش کل بازار رمزارز خود را برای عبور از مرز 2 تریلیون دلار آماده می کرد.

بلومبرگ ساعاتی پیش اعلام کرد که ارزش بازار ارز های دیجیتال برای اولین بار از مرز 2 تریلیون دلار عبور کرد.

کد خبر: 1400011715MGMMMF

مطالب مرتبط:

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

استکینگ رمزارز | تمام آنچه که باید درمورد سپرده گذاری رمزارز بدانید!

بر خلاف وب اولیه، بلاک چین به حمایت دولتی نیاز ندارد

ضرورت توجه بزرگان دیتا به فناوری بلاک چین

محتوای غیرقانونی و بلاک چین

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته