جمعه 31 فروردین 1403

احتمال افزایش میزان بسته محرک مالی آمریکا و تاثیر آن بر رمزارزها

 امتناع رئیس جمهور از تخصیص بودجه 1.9 تریلیون دلاری کرونا، اثرات قابل توجهی برای ارزهای دیجیتال خواهد داشت، زیرا چاپگرهای پول برای اقدام مجدد آماده می شوند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پیشنهاد جمهوری خواهان برای لایحه کمکی کووید 19 را که می توانست 618 میلیارد دلار به خانوارها و مشاغل آمریکایی اختصاص دهد، رد کرد.

رویترز گزارش داد که بایدن و وزیر خزانه داری تازه منصوب شده، جنت یلن، این مبلغ را رد کردند و آن را برای تقویت اقتصاد در میان این پاندمی ناکافی دانستند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟

دموکرات ها در 2 ژانویه در سنای ایالات متحده رأی دادند که لایحه امداد بایدن را تصویب کنند که سه برابر مبلغ پیشنهادی جمهوری خواهان برابر با 1.9 تریلیون دلار است. چاك شومر رهبر اکثریت سنا به خبرنگاران گفت كه هر چيز كمتر باعث می شود كه كشور مديريت بحران را طولانی تر کند. شومر با اشاره به پیشنهاد اولیه 618 میلیارد دلاری جمهوری خواهان، گفت: «اگر مبلغی به این کوچکی را تصویب کنیم، سالها درگیر بحران کووید خواهیم بود.»

در همان روز، مجلس نمایندگان یک رأی حزبی در مورد مذاکره مجدد در مورد لایحه نجات گرفت و دموکراتها 216-210 پیروز شدند.

فدرال رزرو در سال 2020 بیش از آنچه در دو قرن اول عمر کشور پول چاپ شده بود، پول چاپ کرد. بدهی کل ایالات متحده در زمان نوشتن مقاله به 28 تریلیون دلار نزدیک است. نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی بیش از 130٪ است که بالاترین رقم در تاریخ آن با اختلاف زیاد است.

برخی معتقدند که اقدامات چاپ پول بانک فدرال در نهایت با ایجاد ترس واقعی، عدم اطمینان و تردید در مورد دلار آمریکا به سود ارزهای دیجیتال است. تایلر وینکلووس، بنیانگذار و مدیر عامل صرافی ارز دیجیتال جمینی قبلاً این نظر را مطرح کرده بود که بانک فدرال با چاپ پول مسیر را برای صعودی شدن قیمت رمزارزها هموار می کند.

تعداد دلارهای ایجاد شده در سال 2020 تقریباً یک پنجم دلارهای چاپ شده تاکنون بوده است. این تورم به طور موثر قدرت خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مرتبط را از آن خود می کند، زیرا هنوز هم در برابر دلار آمریکا ارزیابی می شوند.

پیشنهاد بسته نجات بایدن یک کاهش قابل توجه از مبلغ اولیه 3 تریلیون دلار را که برای اولین بار در اوایل ژانویه پیشنهاد کرد، نشان می دهد. اینکه آیا چنین تلاش هایی برای تقویت اقتصاد باعث افزایش قیمت بیت کوین می شود یا خیر، تا حد زیادی مورد حدس و گمان است، با این حال، لازم به ذکر است که ارزش سکه از ابتدای ابتلا به همه گیر کووید 19 تاکنون 700٪ افزایش یافته است.

مطالب مرتبط:

تحلیل نشریه اکونومیست از رشد قیمت رمزارزها

ورود بایدن به کاخ سفید چه تاثیری بر بازار رمزارزها دارد؟

دلایل مخالفت بانک های مرکزی با رمزارزهای غیرمتمرکز چیست؟

هشدار جدی نهاد نظارتی انگلیس به سرمایه گذاران در رمزارزها

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته