سه‌شنبه 29 اسفند 1402

آشنایی با ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB)

بايننس کوين (Binance Coin) با نماد اختصاري BNB به عنوان ارز ديجيتال صرافي بايننس معرفي شد. بايننس کوين با هدف گسترش فعاليت هاي صرافي بايننس و کاهش کارمزد آن برای کاربران منتشر شد. کاربران مي‌توانند از بايننس کوين براي مبادله با ساير ارزهاي ديجيتال، پرداخت هزينه‌هاي صرافي بايننس و همچنين پرداخت کارمزد تراکنش‌هاي خود استفاده کنند.

صرافی بایننس برای توسعه موارد استفاده ارز دیجیتال خود با چندین شرکت قرار داد امضا کرده است، اما مشکل بسیار مهمی که در خصوص این ارز دیجیتال وجود دارد این است که بایننس کوین محدود به صرافی Binance است و روند آن به اعتبار و عملکرد این صرافی بسیار وابسته است و به طور مجزا مسیر حرکت و نقشه راهی ندارد.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


این صرافی نیز تاکنون با انجام اقداماتی خلاف قانون منجر به مشکلات متعدد برای کاربران و اعتراضات گسترده به آن شده است. این اقدامات به صورتی بود که سازمان خدمات مالی کشور مالت که دفتر مرکزی این صرافی در آن قرار دارد، مجوز فعالیت این صرافی را لغو کرد.

بنابراین خطراتی مانند آنچه در سال ۱۳۹۸ در خصوص هک صرافی بایننس رخ داد، این ارز دیجیتال را نیز به شدت تهدید می کند.

تاریخچه و تیم کاری بایننس کوین

بایننس کوین ارز دیجیتال صرافی بایننس است که از بزرگ‌ترین صرافی‌های دیجیتال از نظر حجم معاملات روزانه است.

بایننس یک شرکت چینی است که در ابتدا در شانگهای شروع به کار کرده و هم اکنون در مالت مستقر است که همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، مجوز این صرافی در کشور مالت لغو شده است. موسس آن، چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار سابق OKCoin، یکی دیگر از ارزهای دیجیتال چینی است.

چانگ پنگ ژائو، معروف به CZکه یکی از ثروتمندان حوزه ارزهای دیجیتال است، بنیان‌گذار اصلی این صرافی شناخته می شود. بسیاری او را بیل گیتس صنعت ارزهای دیجیتال می‌دانند. مجله فوربس در سال ۲۰۱۸، CZ را سومین مرد ثروتمند در جهان ارزهای دیجیتال معرفی کرد.

CZدر سال 2005 یک سیستم معاملاتی به اسم فیوژن طراحی کرده بود و در سال 2013 به ‌عنوان نفر سوم تیم کیف پول بلاکچین به این حوزه وارد شد. شرکت ژائو ، فناوری بی جی، مالک و اداره کننده صرافی بایننس هستند.

در آگوست سال 2017، اندکی پس از راه اندازی، بایننس اعلام کرد که خانم Yi He به این تیم ملحق می شود. او یکی از بنیانگذاران اصلی OKCoin بود و به دلیل توانایی خود در رشد محصولات فناوری و به دست آوردن اعتماد از طرف کاربران بسیار شناخته شده است. ژائو، یی هه و تیم بایننس این شرکت را در یک دوره نسبتاً کوتاه توسعه دادند.

بایننس برای شروع کار خود پیش‌فروش اولیه سکه‌ی (ICO) بایننس کوین را در 14 جولای سال 2017 آغاز کرد. در 13 روز 100 میلیون توکن به فروش رسید و در کل 15 میلیون دلار جمع ‌آوری شد.

بایننس فعالیت خود را از کشور چین آغاز کرد و از آنجا که خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این کشور ممنوع بود، سرور و تشکیلات خود را به کشور ژاپن انتقال داد. گسترش این صرافی ادامه داشت و توانست دفاتر و شعبه‌های خود را در کشور تایوان نیز گسترش دهد. سرانجام پلتفرم بلاک‌چین بایننس در سال 2019 آزمایش و راه‌اندازی شد.

تاریخچه قیمتی بایننس کوین

ارزش بایننس کوین در ابتدای ورود به این صرافی در حدود ۰.۱ دلار بود. در اواخر سال 2017 میلادی تا سطح 2.80 دلار رشد کرد. این ارز رمزنگاری شده در سال 2018 شروع خوبی را با 10 دلار آغاز کرد و تا هفته دوم ژانویه قیمت آن به 24.46 دلار افزایش یافت. اما پس از اصلاح بازار، طی 24 ساعت ارزش آن تقریباً 30 درصد کاهش یافت.

ارزش توکن BNB تا حد بسیار زیادی به فعالیت‌های صرافی بایننس و تحت تاثیر آن است. هر اتفاقی در این صرافی منجر به نوسانات قیمت این ارز می شود و مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر نوسانات و ناپایداری زیادی در تاریخچه قیمت این ارز دیجیتال مشاهده می شود.

پس از رسیدن قیمت بایننس کوین به ۲۵ دلار، این ارز دیجیتال با افت شدیدی در ابتدای سال ۲۰۱۹ کار خود را با قیمت ۶ دلار آغاز کرد. مقداری از این افت شدید متاثر از هک شدن صرافی بایننس بود.

بلاک چین بایننس کوین

بلاک چین بایننس کوین

بایننس چین در سال 2019 راه اندازی شد. این شبکه، یک پلتفرم بلاکچین است که توسط صرافی ارزهای دیجیتال متمرکز بایننس با هدف پشتیبانی از صرافی غیرمتمرکز بایننس، بایننس دکس (DEX) ساخته شده است. اما این شبکه از بایننس کوین (BNB) که ابتدا در بلاکچین اتریوم راه اندازی شده بود نیز میزبانی کرد.

این ارز دیجیتال ابتدا به عنوان یک توکن در شبکه اتریوم شناخته می شد اما پس از راه اندازی بایننس چین، بایننس کوین نیز به عنوان رمزارز بومی این بلاکچین شناخته شد.

بایننس چین نسبتاً سریع راه اندازی شد و برای خرید و فروش سریع بهینه شده است. با این حال عملکرد گسترده مورد نیاز برای پشتیبانی از مجموعه گسترده‌ای از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را ندارد. در حال حاضر بایننس چین امکان ایجاد توکن‌های جدید بر روی بستر خود را فراهم کرده است

بایننس کوین چگونه کار می کند؟

همان‌طور که پیشتر هم عنوان شد از بایننس کوین می‌توان برای پرداخت خدمات صرافی بایننس استفاده کرد یا با آن معاملات ارزهای دیجیتالی را پیش برد. اما در این قسمت به این نکته توجه کنید که این صرافی دسترسی کاربران ایرانی را مسدود کرده است(در ادامه این مقاله به جزییات آن می پردازیم.)

این رمز ارز بخش و عنصری از اکوسیستم بایننس است و توکن بایننس کوین درواقع، ابزاری جهت درآمدزایی این صرافی به‌شمار می‌رود.کاربران با استفاده از بایننس کوین می‌توانند در استفاده از خدمات صرافی بایننس از تخفیف‌هایی برخوردار شوند.

زمانی که در صرافی بایننس معامله می کنید، هر معامله مشمول کارمزدی به میزان 0.1 درصد کل ارزش معامله می شود.

این مبلغ با دارایی های دیجیتالی خود و یا BNB قابل پرداخت است. با انتخاب BNB برای این کار کاربران مشمول تخفیف خواهند شد. نکته ای که باید توجه کنید این است که این تخفیف در چارچوب یک برنامه زمان بندی از پیش تعیین شده در دسترس خواهد بود و کاربران هر سال از تخفیف کمتری بهره مند خواهند شد؛ بطوریکه در سال اول 50 درصد، سال دوم 25 درصد، سال سوم 12.5 درصد و سال چهارم 6.25 درصد شامل حال کاربران خواهد شد.

لازم به ذکر است که از آغاز سال پنجم (مورخ 30 تیر ماه 1400) هیچ تخفیفی (0 درصد) برای استفاده از بایننس کوین هنگام پرداخت کارمزد معاملات در نظر گرفته نمی شود.

پلتفرم بایننس همچنین یک برنامه خرید مجدد دارد که بر اساس آن از 20٪ سود خود برای خرید توکن های بایننس کوین استفاده کرده تا آن‌ها را بسوزاند و نابود کند تا حداکثر 50٪ یا 100 میلیون توکن BNB خریداری شود.

این فرآیند تنها 100 میلیون توکن BNB در گردش باقی می‌گذارد. در اواسط آوریل 2018، تیم بایننس اعلام کرد که سوزاندن 2،220،314 توکن BNB (تقریبا 30 میلیون دلار) را به پایان رسانده است.

سوختن مداوم بایننس کوین با افزایش درصد سوختن طبق برنامه‌های برنامه‌ریزی شده نشان‌دهنده سودآوری صرافی بایننس از بایننس کوین است.

برخلاف بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال،BNB قابل استخراج نیست؛ زیرا برنامه توزیع همه توکن های آن در زمان عرضه اولیه سکه تنظیم شده است. بنابراین به دست آوردن BNB فقط از طریق خرید از صرافی ها امکان پذیر است.

حمله هکرها!

بایننس تحت حملات هکری و فیشینگ‌‌هایی قرار گرفته است که امروزه برای جامعه‌ ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک طاعون تلقی می‌شود. در پاسخ به این اقدام، صرافی بایننس برای افرادی که رخنه‌ی امنیتی در API آن پیدا کنند جایزه‌ای بزرگ تعیین کرده است.

در مارس 2018، تلاشی توسط هکرها برای سرقت اموال کاربران صورت گرفت. این حمله با استفاده از چندین وکتور حمله، شبکه را تحت ‌فشار قرار داده بود. آن‌ها قصد سرقت بایننس کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را داشتند. بایننس در آن تاریخ دارای محافظانی بود که حمله را متوقف کرد. بااین‌حال، بایننس از ترس حملات احتمالی آینده، دست به حمله متقابل زد.

در سرقتی که در 7 می 2019 در این شرکت رخ داد، هکرها توانستند با استفاده از روش‌های مختلف چون جعل، فیشینگ و ویروس، دیوار امنیتی آن را بشکنند و بیش از 40 میلیون دلار سرمایه بایننس را به سرقت ببرند. همین امر موجب ممنوع شدن خرید و فروش کریپتوهای بایننس برای مدتی شد اما پس از گذشت مدت کوتاهی مجددا آغاز به کار کرد.

پس از دزدیده شدن بیت کوین ها، هکر اقدام به پولشویی بیتکوین ها کرد و ۷۰۷۴ بیت کوین سرقت شده را به دسته های کوچکتر برای تبدیل به پول فیات تبدیل کرد.

پس از این اتفاق چانگ پنگ ژائو مدیر عامل شرکت Binance ، گفت :
هکرها از تکنیک های مختلفی از جمله فیشینگ، ویروس ها و حملات دیگر استفاده کرده اند و معاملات خود را به گونه ای که بررسی های امنیتی موجود ما را پشت سر گذاشته است، انجام داده اند. این سایت متعهد شد كه از طریق صندوق دارایی امن خود، خسارات وارد به مشتریان خود را بازپرداخت خواهد كرد.

سپس مدیر ارز دیجیتال ترون یعنی آقای جاستین سان در حمایت از صرافی بایننس اعلام کرد که حاضر است این 7000 بیت کوین سرقت شده را به صرافی بایننس بدهد ولی این پیشنهاد از سوی مدیر صرافی رد شد و سرانجام بایننس کلیه خسارت های این سرقت بزرگ را به مشتریانش پرداخت کرد.

به گفته مدیران این صرافی، اکنون اعمال تغییرات امنیتی عمده در بایننس برای پیشگیری از این مشکل انجام شده است.

علاوه بر حملات و مشکلات گفته شده، یکی دیگر از اقدامات جنجال بر انگیز این صرافی، راه اندازی معاملات فیوچرز یا آتی است.

انجام این معاملات سودهای بسیار چشمگیری را از آن صرافی ها می کند و در عوض، می تواند منجر به از دست رفتن تمامی پول سرمایه گذاری شده توسط معامله گران تازه کار شود. معاملات فیوچرز در صرافی Binance از سال ۲۰۲۰ آغاز شد، این معاملات دو طرفه هستند و می‌توان کالایی را بدون در اختیار داشتن آن با مشخصات معین، خرید و فروش کرد و در آینده با قیمت توافق شده، کالا را تحویل داده و پول آن را دریافت کرد. این معاملات یکی از اصلی ترین راه های درآمد زایی صرافی و راهی برای سو استفاده از کاربران تازه کار به حساب می آید.

کیف پول های بایننس کوین (BNB)

برای ذخیره سازی توکن های BNB میتوان از کیف پول های دیجیتالی نرم افزاری یا سخت افزاری استفاده کرد. در زیر به معرفی لیستی از معروفترین کیف پول های بایننس کوین (BNB) و معیارهای مهم برای انتخاب یک کیف پول خوب خواهیم پرداخت.

برای انتخاب یک کیف پول مناسب معیارهای زیر را در نظر داشته باشید:

امنیت کیف پول ها

در اولین و ابتدایی ترین سطح امنیت، تمام کیف پول های ارز دیجیتال با ارائه رمز عبور یا پین کد که یک کد 4 رقمی یا بیشتر می باشد، اجازه دسترسی به کیف پول را به شما می دهند (که البته اکثر اوقات این کار یک مرحله است، نه دو مرحله).

این کیف پول ها، تمام داده های تراکنش را با استفاده از روش( Secure Sockets Layer) در هنگام انتقال رمزنگاری کرده و به شکلی امن، کلیدهای خصوصی و عمومی شما را، چه در صورتی که بر روی دستگاهتان رمزنگاری شده باشد و چه بر روی سرور سازنده ی کیف پول، ذخیره می کنند. این الزامات، حداقل سطح امنیتی است که هر کیف پولی باید از آن پشتیبانی کند.

احراز هویت دو مرحله ای (2FA)

این ویژگی، یک توکن یا کلید از کیف پول ایجاد می کند که به منظور دسترسی به کیف پول باید آن را بدانید. عموما این کد اضافی از طریق ایمیل یا پیامک ارسال می شود. با این حال پس از ورود این کد، هنوز کارتان تمام نشده است.

پس از وارد کردن کد و دسترسی کامل به کیف پول، سیستم، هر چند ثانیه یک بار، یک کد جدید تولید می کند. این بدان معناست که برای هک شدن اکانت، هکرها نه تنها باید اطلاعات هویتی اکانت شما، بلکه اطلاعات دستگاه مورد استفاده تان را نیز داشته باشند. این کار برای مجرمان بسیار مشکل و خطرناک تر است، پس لایه ی امنیتی اضافه فوق العاده ای می باشد.

پشتیبانی از قابلیت چند امضایی

این ویژگی همانند حساب بانکی مشترک کار می کند ولی در سطح کلیدی. عموما، به چنین سیستمی با عنوان سیستم «دو از سه» اشاره می شود. به این دلیل که این سیستم، ۳ کلید تولید می کند: یکی توسط صاحب حساب کنترل شده و یکی توسط سرویس کنترل می شود و دیگری نیز مشترک است. برای دسترسی به حساب، حداقل به ۲ کلید از این ۳ کلید نیاز خواهید داشت. انواع دیگری از این ویژگی نیز وجود دارد، مانند طرح ۳ از ۵ که کوین بیس در سرویس خود از آن استفاده می کند.

کیف پول های بایننس کوین

معروف ترین کیف پول های BNB:

کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S

این کیف پول، یک کیف پول سخت افزاری است که به شما امکان ذخیره کلید خصوصی بر روی یک سخت افزار شبیه فلش را می دهد. کیف پول های سخت افزاری مانند لجر شامل یک نرم افزار و دستگاه فیزیکی هستند و از طریق درگاه USB یا بلوتوث با کامپیوتر و گوشی هوشمند ارتباط برقرار میکنند. این کیف پول ها به شما امکان می دهند که کلید خصوصی خود را به صورت آفلاین (offline) یا اصطلاحا «سرد» در آن ها نگه داری کنید.

برای هربار ورود به کیف پول به یک پین کد که در ابتدا مشخص می کنید نیاز دارید. با وجود این پین کد درصورت مفقودی یا سرقت کیف پول، سوءاستفاده از اطلاعات داخل دستگاه غیرممکن می شود. اما گران قیمت بودن این کیف پول عیب بزرگی برای آن محسوب می شود.

کیف پول Trust Wallet

برنامه Trust Wallet، یک برنامه کیف پول موبایل است که امکان ارسال، دریافت و ذخیره ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند. این کیف پول با ظاهری ساده طراحی شده است و بستری را فراهم کرده است که تنظیم و استفاده از آسان باشد.

از آنجایی که کیف پول Trust یک کیف پول ارز دیجیتال غیرمتمرکز است، برای ایجاد آن نیازی به وارد کردن ایمیل و شناسه کاربری ندارید. اما این کیف پول فقط برای تلفن همراه در دسترس است و احراز هویت دو عاملی یا دو مرحله‌ای ندارد. این کیف پول به اندازه کیف پول سخت‌افزاری ایمن نیست. از آنجایی که این کیف پول بر روی تلفن همراه شما نصب می‌شود، با حذف برنامه، خرابی یا شکستگی تلفن همراه دیگر قابل دسترسی نیست.

کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet)

کیف پول اتمیک یا Atomic wallet ، یکی از کیف پول‌های مطرح ارز دیجیتال است که برای استفاده از پتانسیل آن در atomic swapها و تبدیل شدن به بخشی از اکوسیستم غیر متمرکز رمز ارز‌ها، معروف شده است. کیف پول اتمیک امن است اما همانند هر کیف پول نرم افزاری دیگری، به خاطر قرار گرفتن در بستر اینترنت می‌تواند مورد آسیب بد افزار‌ها قرار گیرد. کیف پول atomic رایگان است و استفاده از آن هیچ هزینه‌ای ندارد.

کیف پول اج ولت (Edge Wallet)

کیف پول اج (edge) یک کیف پول موبایلی است که سیستم عامل های اندروید و ios آن را پشتیبانی می کند. این کیف پول ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۴ با نام airbitz عرضه شد. در ابتدا فقط بیت کوین را پشتیبانی می کرد اما الان یک والت چند ارزی است. امکان خرید و فروش داخل برنامه، تهیه لوازم جانبی تلفن همراه، کارت های هدیه و … در این کیف پول وجود دارد. هدف طراحی این کیف پول رابط کاربری آسان در کنار امنیت بالا است.

کیف پول کوینومی (Coinomi)

کوینومی از بیشتر از ۱۷۰۰ کوین و توکن مختلف پشتیبانی می‌کند که بایننس کوین هم جزء آن‌ها حساب می‌شود. کیف پول کوینومی در سال ۲۰۱۴ ساخته شد و در ابتدا فقط از گوشی‌های موبایل با سیستم‌عامل اندروید و آی او اس پشتیبانی می کرد، ولی باگذشت زمان نسخه‌ی دسکتاپ آن‌هم در اختیار کاربران قرار گرفته است.

نحوه مبادله بایننس کوین(BNB)

ارز دیجیتال بایننس کوین می تواند به سه روش مختلف تعویض یا SWAP شود :

۱. کاربرانی که BNB را در صرافی بایننس ذخیره می کنند، دیگر نیازی به انجام کاری در این مورد ندارند. این صرافی همه چیز را برای آنها انجام می دهد.

۲. دارندگان BNB، که بایننس کوین خود را در کیف پول رمزدار نگه می دارند، بالاخره باید آنرا به بایننس واریز کنند تا بتوانند ظرف 90 روز تبدیل توکن را انجام دهد.

۳. گزینه دیگر مبادله بایننس کوین در مبادلات فوری مانند Changehero.io است. این سرویس SWAP بسیار مناسب است و تعویض 1: 1 و با هزینه 0٪ را ارائه می دهد که به زودی راه اندازی خواهد شد.

بایننس کوین برای کاربران ایرانی

همانطور که گفتیم ارز دیجیتال بایننس کوین برای استفاده در داخل صرافی بایننس تقریبا مناسب می باشد، اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که دسترسی به صرافی بایننس برای کاربران ایرانی ممنوع شده است و این صرافی حساب آنها را در این صرافی مسدود میکند و اجازه معامله را از آن ها سلب می کند.

کاربرانی که حساب آن ها مسدودشده است پس از ورود به قسمت معاملات صرافی بایننس، با پیغام خطای «Apologies but we are unable to provide services to you as per our Terms of Use.» مواجه می‌شوند. در این پیغام به کاربر گفته می‌شود که طبق شرایط استفاده از خدمات این صرافی، او نمی‌تواند از خدمات استفاده کند.

بایننس در بخش شرایط استفاده از خدمات خود به صراحت نوشته است که کاربران ساکن در کشورهای ‌تحریم شده نمی‌توانند از خدمات این صرافی استفاده کنند و در صورت مشکوک ‌شدن نسبت به فعالیت‌های یک کاربر، این صرافی مجاز است سرمایه‌‌های او را بلوکه کند!

بنابراین فعالیت در این صرافی برای کاربران ایرانی همراه با مخاطرات زیادی خواهد بود و استفاده از بایننس کوین نیز انتخاب امنی برای کاربران ایرانی به شمار نمی رود.

آینده بایننس کوین (BNB)

همانطور که در بالا اشاره شد، BNB برای استفاده در صرافی و ساده کردن پرداخت کارمزد برای صرافی راه اندازی شده است و ارز دیجیتالی پیشرو در فناوری های جدید بلاکچین به حساب نمی آید. این واقعیت که بایننس کوین محدود به صرافی Binance است و روند آن به اعتبار و عملکرد این صرافی بسیار وابسته است، می‌تواند یک مشکل اساسی باشد. این موضوع باعث می‌شود، بایننس کوین نتواند به تنهایی مسیر حرکت خود را مشخص کند.

علاوه بر این، سیاست بازخرید Binance نیز می‌تواند قیمت‌ها را کاهش دهد: از آنجایی که توسعه ‌دهندگان BNB قصد دارند بخش معینی از کوین‌ها در آینده بازخرید کنند، احتمالاً از ارزش آن کاسته خواهد شد و این ممکن است منجر به سقوط قیمتش شود.

علاوه بر مشکلات گفته شده در ابتدای این بخش، بررسی های اخیر نشان می دهد تعداد نهنگ های بایننس کوین که 100000 یا بیشتر BNB دارند، از 26، به 48 نفر افزایش یافته است. این رشد 84.6 درصدی در فقط نصف سال اتفاق افتاده است.

این رشد قیمت بی منطق و بدون پشتوانه و همچنین افزایش فعالیت نهنگ ها در بازار این ارز دیجیتال، نشان دهنده آینده پر خطر آن خصوصا برای سرمایه گذاران خرد است.

همانطور که رشد قیمتی بیت کوین حاصل فعالیت نهنگ ها در بازار آن بود، به نظر می رسد اکنون نهنگ ها به سمت بازار BNB حرکت کرده اند و منجر به رشد بی سابقه ارزش آن شده اند. پیش بینی می شود با دامپ قیمت و فروش این ارز دیجیتال توسط نهنگ ها، این ارز دیجیتال نیز مانند بیت کوین، سقوط قیمت را به زودی تجربه خواهد کرد.

بنابراین با وجود مخاطرات و ریسک های موجود در بازار فعلی این ارز دیجیتال و همچنین وابسته بودن آن به صرافی بایننس بدون داشتن نقشه راه مجزا، آینده مناسبی در انتظار این ارز دیجیتال نخواهد بود.

بایننس کوین از دیدگاه کوین مارکت کپ

بایننس کوین توکن کاربردی صرافی مشهور ارز دیجیتال بایننس می باشد. رمزارز BNB در عرضه اولیه سال 2017 آغاز به کار کرد و این ماجرا 11 روز پیش از آن بود که صرافی بایننس کارش را به صورت آنلاین آغاز کند. اکنون به معرفی بایننس کوین از زبان وبسایت داده های به روز ارز های دیجیتال کوین مارکت کپ می پردازیم.

بایننس کوین (BNB) چیست؟

بایننس کوین در اصل به عنوان یک توکن ERC-20 که در شبکه اتریوم کارکرد داشت صادر می شد. ذخیره کلی آن 200 میلیون سکه بود و 100 میلیون BNB درعرضه اولیه سکه ارائه شده بود. اما سکه های ERC-20 رمزارز BNB در آپریل 2019 با شروع به کار بایننس چین با میزان 1:1 با BEP2 BNB تعویض شدند و اکنون دیگر اتریوم میزبان آنها نیست.

از BNB می توانید به عنوان یک روش پرداخت استفاده کنید، یک توکن که برای پرداخت هزینه ها در صرافی بایننس و برای شرکت در فروش های توکن در لانچ پد (Launchpad) بایننس استفاده میشود. این رمزارز همچنین بایننس DEX یا همان بایننس غیر متمرکز را تقویت می کند.

آیا می توانید بایننس را استخراج کنید؟

از آن جایی که بایننس یک رمزارز اثبات کار است شما نمی توانید آن را استخراج کنید. زیرا بلاک چین بایننس از مکانیسم اجماع Byzantine Fault Tolerance (BFT) استفاده می کند. به جای آن اعتبارسنج هایی هستند که با تایید اعتبار بلوک ها و امن کردن شبکه می توانند کسب درآمد کنند.

سوزاندن توکن BNB چیست؟

بایننس پیش از این که به بایننس چین مهاجرت کند سوزاندن توکن را بر روی شبکه اتریوم برای استفاده از کارکرد سوزاندن قراردادهای هوشمند استفاده می کرد. میزان سکه ای که بایننس می سوزاند بر اساس تعداد معاملات صرافی در طی سه ماه بود. از زمانی که بایننس چین آغاز به کار کرد، سوزاندن توکن BNB دیگر بر روی شبکه اتریوم اتفاق نیافتاد و اکنون به عنوان یک دستور خاص بر روی بایننس چین به عنوان مخالف شبکه هوشمند استفاده می شود.

چطور باید BNB بخریم؟

شما می توانی BNB را در صرافی بایننس بر روی خط یا با انتقال بانکی توسط کارت اعتباری بخرید. دیگر صرافی ها نیز این رمزارز را ارائه می کنند.

کد خبر: 1400011709TSMCMF

مطالب مرتبط:

لاو کوین (Lovecoin) چیست؟

آشنایی با ارز دیجیتال دش (DASH)

آشنایی با ارز دیجیتال دکرید (DCR)

آشنایی با ارز دیجیتال الراند (EGLD)

آشنایی با ارز دیجیتال سوشی سواپ (SUSHI)

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته