جمعه 10 فروردین 1403

استفاده از بلاک چین برای پرداخت به تاکسی ها

مشارکت بین دو ارائه دهنده راهکار پرداخت تلفن همراه، از بلاک چین برای امکان پذیر کردن پرداخت های رمزارزی به تاکسی ها استفاده می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیکریپت، بر اساس اعلامیه روز دوشنبه، شرکت پرداخت تلفن همراه «اچ آی پی اس» با شرکت پرداخت به تاکسی «پیمنت هاوس» همکاری کرده است تا به تاکسی ها در بریتانیا و اسکاندیناوی اجازه دهند ارزهای دیجیتال را از طریق بلاک چین اتریوم بپذیرند.


بلاک چین چیست


این همکاری به این معنی است که 10 هزار تاکسی در بریتانیا و 20 هزار در اسکاندیناوی می توانند از این درگاه پرداخت پس از راه اندازی نسخه بتا در ماه نوامبر استفاده کنند.

این پلتفرم در ابتدا توکن اچ آی پی اس مرچنت (MTO) را که در اتریوم تحت استاندارد ERC-20 عرضه می شود و استیبل کوین USDC را می پذیرد. بر اساس این اعلامیه، از سایر ارزهای دیجیتال نیز در آینده پشتیبانی می شود.

جان کیوبرینگ، مدیر عامل شرکت اچ آی پی اس گفت: «ما معتقدیم که ویژگی های مشتری مدار MTO قطعه گمشده پرداخت های رمزارز برای نفوذ در بازار و پذیرش انبوه توسط مصرف کنندگان جریان اصلی است.»

این سیستم که شامل پروتکل اچ آی پی اس مرچنت، پلتفرم درگاه اچ ام پی و توکن آن است، به عنوان راهکاری که مفاهیم حمایت از مصرف کننده را از صنعت پرداخت کارتی سنتی به بلاک چین اتریوم منتقل می کند، توصیف شده است.

سیستم اچ آی پی اس به بسیاری از راه حل های پرداخت می پیوندد که از رمزارز برای پرداخت همه چیز از اشتراک مجله تایم گرفته تا سبزیجات ارگانیک استفاده می کنند.

در نوامبر سال 2020 ، پی پال نیز یک اقدام اساسی را برای معرفی پرداخت های رمزارز در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال انجام داد.

اوایل این ماه، سیستم اچ آی پی اس برای هر بلاک چین با پشتیبانی از قراردادهای هوشمند طراحی شد، به این معنی که در آینده نه تنها از اتریوم بلکه از کاردانو و سولانا و غیره استفاده خواهد کرد.

در حقیقت، این پروتکل که تقریبا دارای سرعت تراکنش در زمان واقعی است نه تنها برای اتریوم ساخته شده است، بلکه همچنین روی سولانا ساخته شده است، که در بیانیه به عنوان یک بلاک چین سریع و عمومی که می تواند بیش از 50،000 تراکنش در ثانیه را پشتیبانی کند، با هزینه تراکنش 0.00001 دلار توصیف شده است.

این سرعت برای کوتاه ترین سفر ها با تاکسی نیز کافی است.

کد خبر: 1400021104MGMMMF

مطالب مرتبط:

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

استکینگ رمزارز | تمام آنچه که باید درمورد سپرده گذاری رمزارز بدانید!

بر خلاف وب اولیه، بلاک چین به حمایت دولتی نیاز ندارد

ضرورت توجه بزرگان دیتا به فناوری بلاک چین

محتوای غیرقانونی و بلاک چین

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته