جمعه 10 فروردین 1403

دزدی و انتقال 5000 بیت کوین به واسطه ها توسط صرافی ترک

یک شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین ادعا می کند بیش از 5000 بیت کوین از طریق کیف پول های تحت کنترل صرافی تودکس ترکیه پیش از توقف ناگهانی فعالیت، به واسطه ها ارسال شده بود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیکریپت، به گفته شرکت ردیابی بلاک چین وایت استریم، بین اوت سال 2020 و فوریه 2021، تقریبا 5000 بیت کوین به ارزش تقریبی 125 میلیون دلار در زمان معامله (و بیش از 280 میلیون دلار به ارزش امروز)، کیف پول های متعلق به صرافی ترکی تودکس را ترک کرد و در صرافی«کراکن» ایالات متحده قرار گرفت.


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


وایت استریم گفت که به نظر می رسد این عملیات نقدی سازی تودکس است. به عبارت دیگر، مقامات تودکس احتمالا پیش از ارسال این وجوه به کراکن، آن را از مشتریان خود دزدیده اند.

توییتر

تودکس به طور ناگهانی در ماه جاری فعالیت خود را متوقف كرد، و به گفته یکی از وکلای درگیر در این پرونده حدود 2 میلیارد دلار از سرمایه مشتریان در آن وجود داشت. وزیر کشور ترکیه سلیمان سویلو بعدا تخمین زد و این رقم را به 108 میلیون دلار رساند. مدیر عامل و موسس وایت استریم، ایتیسیک لوی به دیکریپت گفت که رقم 125 میلیون دلاری که شرکت وی اعلام کرده است، بر اساس قیمت متوسط 25000 دلار از اوت تا فوریه است.

طبق گفته لوی، تودکس این مقادیر بیت کوین را به تعدادی از آدرس ها که توسط یک گروه خاص کنترل می شد به عنوان واسطه ارسال کرده است، و سپس بیشتر وجوه را از طریق آنها به مقصد نهایی یعنی کراکن منتقل کرده است.

لوی به دیکریپت گفت: «نکته اصلی این است که کراکن مقادیر زیادی از بیت کوین متعلق به مشتریان تودکس را دریافت کرده است.»

لوی در پاسخ به این سوال که آیا می توان توضیحی صادقانه در این مورد داشت، گفت: « در صورتی که تودکس تمام فعالیت های مالی خود را مستقیما از طریق کراکن انجام می داد … اما این بسیار عجیب است.»

ترکیه هفته گذشته بیش از 60 نفر را در ارتباط با کلاهبرداری آشکار تودکس بازداشت کرد، در حالی که کامپیوترها را نیز توقیف کرد و حساب های بانکی این شرکت را مسدود کرده است.

روز پنجشنبه، شش نفر دیگر در ارتباط با این کلاهبرداری تودکس بازداشت شدند، از جمله اعضای خانواده مدیر عامل فاروق فاتح اوزر، که بلافاصله قبل از اعلام تعطیل شدن این صرافی به آلبانی فرار کرد. گزارش شده است که ترکیه خواستار دستگیری اوزر شده است. اوزر ادعا می کند که مشکلات صرافی به جای کلاهبرداری به حمله سایبری مرتبط است.

صرافی کراکن برای نظر دادن در مورد این خبر در دسترس نبود.

کد خبر: 1400021102MGMMMF

مطالب مرتبط:

بیت کوین یک پرچین در برابر چیزی نیست

بیت کوین بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است؟

بیل گیتس: بیت کوین برای کره زمین مضر است

سناتور آمریکایی: بیت کوین پایان بدی خواهد داشت

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران خرد برای خرید بیت کوین

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته